Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

RADNÓTI MIKLÓS:Nem tudhatom… Óravázlat(terv) ráhangolódás-feladatai Milbacher Róbert: A közösségi reprezentáció kényszere és csapdája c. tanulmányához.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "RADNÓTI MIKLÓS:Nem tudhatom… Óravázlat(terv) ráhangolódás-feladatai Milbacher Róbert: A közösségi reprezentáció kényszere és csapdája c. tanulmányához."— Előadás másolata:

1 RADNÓTI MIKLÓS:Nem tudhatom… Óravázlat(terv) ráhangolódás-feladatai Milbacher Róbert: A közösségi reprezentáció kényszere és csapdája c. tanulmányához

2 A tervezés nehézségei A téma komplexitása – szükséges előismeretek?!  Irod.tört-i ismeretek: a nemzeti identitás historikus-genealogikus és hagyományszemléletű közösségi modellje a 19. sz.-i irodalmi alkotásokban  Pszichológiai ismeretek: személyes és kollektív identitás  Történelmi-politikai ismeretek: 1943/44 tört-i eseményei és napjaink történései

3  Irodalomelméleti ismeretek: pl. ki a Szózat megszólítottja („ó magyar”) – a döntés/választás kényszere és felelőssége megváltoztatja-e a megszólítottak körét?

4 A ráhangolódás feladatai 1.Pókhálóábra készítése Ilyés Márta egy festményéhez:

5 2. Állj a vonal két oldalára!  „az identitás a személyes élettörténet során alakul ki”  Ha „valamiféle történelmi trauma áll elő” egy országban, akkor az egyén számára fontos lesz az identitás, a nemzeti hovatartozás kérdése.

6 3. Listakészítés ismert irodalmi alkotásokból (dráma-líra-epika), amelyeknek témája a haza, a nemzet; a magyarság sorsa: múltja- jelene-jövője; a hazához való hűség stb.

7 4. Neked „e tájék mit jelent”?- ötperces esszé írása „ennyi idős koromra tudom értékelni, hogy mennyi mindent kaptam már, és mennyi mindent érhetek még el itt. Nekem is vannak kötelességeim, és igyekszem úgy viselkedni, hogy megfeleljek ezeknek. Én úgy érzem, úgy ahogy mindenkire, rám is szükség van itt, ezért ha el is megyek hosszabb vagy rövidebb időre, akkor is csak itt tudom elképzelni a teljességet, a biztonságot, azt, amit egy közösséghez tartozás adhat.” (részlet egy diák írásából)

8 Összegzés (amire építhetek a Radnóti-vers értelmezésekor „a tágabb kontextus függvényében” is) A tanulók identitásfogalmában meghatározóak:  az otthonosság, teljesség, biztonság érzése  etikai vonatkozású a fogalom: döntés, felelősség kérdése  történeti vonatkozású (is) a fogalom: múlt és jelen összefügg


Letölteni ppt "RADNÓTI MIKLÓS:Nem tudhatom… Óravázlat(terv) ráhangolódás-feladatai Milbacher Róbert: A közösségi reprezentáció kényszere és csapdája c. tanulmányához."

Hasonló előadás


Google Hirdetések