Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fegyelmezés Rokszin Mónika. A gyermek, fiatal felnőtt emberi méltóságát még a legszélsőségesebb esetben is tiszteletben kell tartani  tehát a gyereket.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fegyelmezés Rokszin Mónika. A gyermek, fiatal felnőtt emberi méltóságát még a legszélsőségesebb esetben is tiszteletben kell tartani  tehát a gyereket."— Előadás másolata:

1 Fegyelmezés Rokszin Mónika

2 A gyermek, fiatal felnőtt emberi méltóságát még a legszélsőségesebb esetben is tiszteletben kell tartani  tehát a gyereket tilos: - megütni, fizikailag bántalmazni - megütni, fizikailag bántalmazni - érzelmileg bántalmazni - érzelmileg bántalmazni - megfélemlíteni - megfélemlíteni - sértő kifejezésekkel illetni - sértő kifejezésekkel illetni - indulatosan szólni v. ellátni - indulatosan szólni v. ellátni - megszégyeníteni - megszégyeníteni - büntetésből bezárni - büntetésből bezárni - élelmezést megvonni büntetésből. - élelmezést megvonni büntetésből.

3 Hatékony fegyelmezéshez szükséges: - Türelem - Határozottság - Nyitottság - Barátságosság és határozottság - Jó kommunikáció - Fejlődés ismerte (életkori krízisek) - Őszinteség, törődés - Önbizalom - Távolságtartás - Következetesség

4 Hatékony fegyelmezés módszerei: Modellt nyújtunk (vis.modell) Modellt nyújtunk (vis.modell) Környezet megváltoztatása Környezet megváltoztatása Nem veszünk a dolgokról tudomást Nem veszünk a dolgokról tudomást Megfelelő betartható szabályokat állítunk fel Megfelelő betartható szabályokat állítunk fel A gyermek kimenőjének rendszerét változtatjuk meg. A gyermek kimenőjének rendszerét változtatjuk meg. Engedélyezzük a kockázatvállalást Engedélyezzük a kockázatvállalást Meghallgatjuk a gyereket Meghallgatjuk a gyereket

5 Kérdezzünk Kérdezzünk Bíztassunk Bíztassunk Bizonyos helyzetben adott tevékenységet megtiltunk Bizonyos helyzetben adott tevékenységet megtiltunk Tevékenységeket megváltoztatunk Tevékenységeket megváltoztatunk A gyermek számára stresszt okozó helyzetet kerüljük A gyermek számára stresszt okozó helyzetet kerüljük A gyermek tevékenységeit megtervezzük A gyermek tevékenységeit megtervezzük Önbizalmat erősítünk Önbizalmat erősítünk Probléma megoldásban segítünk Probléma megoldásban segítünk

6 Jó kommunikáció Jó kommunikáció Vis.-el kapcsolatos elvárásokat előre közöljük Vis.-el kapcsolatos elvárásokat előre közöljük Alkalmat adunk, hogy tanuljon saját hibájából Alkalmat adunk, hogy tanuljon saját hibájából Megfelelő vis. dicsérjük Megfelelő vis. dicsérjük Változásra felkészítjük Változásra felkészítjük Bátorítjuk, hogy állítson fel maga szabályt Bátorítjuk, hogy állítson fel maga szabályt

7 Fegyelmezésnél figyelembe kell venni: A kezelni kívánt viselkedést A kezelni kívánt viselkedést Belőlünk kiváltott érzéseket Belőlünk kiváltott érzéseket Gyerek egyediségét, sajátos szükségleteit Gyerek egyediségét, sajátos szükségleteit Viselkedést kiváltó motivációt Viselkedést kiváltó motivációt A viselkedés színhelyét, jelenlevőket A viselkedés színhelyét, jelenlevőket Gyerekkel való kapcsolatukat Gyerekkel való kapcsolatukat

8 + kudarcok okai:  gy. Szem.  egyéni életút  önhibáztatás elkerülése

9 Köszönöm a figyelmet!!!


Letölteni ppt "Fegyelmezés Rokszin Mónika. A gyermek, fiatal felnőtt emberi méltóságát még a legszélsőségesebb esetben is tiszteletben kell tartani  tehát a gyereket."

Hasonló előadás


Google Hirdetések