Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szimmetrikus Programozás, AZ ALAPOK TDK vagy Szakdolgozat Téma 2004.12.19. Készítette: Kusper Gábor Minden jog fenntartva!

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szimmetrikus Programozás, AZ ALAPOK TDK vagy Szakdolgozat Téma 2004.12.19. Készítette: Kusper Gábor Minden jog fenntartva!"— Előadás másolata:

1 Szimmetrikus Programozás, AZ ALAPOK TDK vagy Szakdolgozat Téma 2004.12.19. Készítette: Kusper Gábor Minden jog fenntartva!

2 Programnyelvek Osztályozása  Program: Valós világban felmerülő problémára keresi a választ. A problémát modellezni kell (Mit?), majd megoldani (Hogyan?).  Imperatív Programozási Nyelvek Hangsúly: Hogyan?  Deklaratív Programozási Nyelvek Hangsúly: Mit?

3 Deklaratív Programozási Nyelvek  Logikai Alapegység: Predikátum Pl.: Prolog  Funkcionális Alapegység: Függvény Pl.: SML, Lisp, Clean

4 Deklaratív nyelvek jellemzői  Alapegység erős kifejező eszköz.  Matematikai alapokon nyugszik.  Mintaillesztés.  Mellékhatás kerülése.

5 Lehetséges új deklaratív nyelvet alkotni?  Erős kifejező eszközt kell találni!  Matematikailag megalapozottnak kell lennie.  Mintaillesztés támogatása előny.  Mellékhatás kerülése automatikusan adódik a deklaratív megközelítésből.

6 Új Deklaratív Irány Szimmetrikus Programozás

7 Szimmetria! Mert  Erős kifejező eszköz: Ami szimmetrikus, az szép. Az aszimmetrikus arc szép. Tulajdonságokat gyakran szimmetriával fogalmazunk meg.  Matematikai alapok: Geometria.  Mintaillesztés: A szimmetria alapja a motívum. Azt tükrözzük, forgatjuk, stb…

8 Szimmetrikus Entitások a Matematikában és a Természetben  Pascal Háromszög  Fraktálok  Falevél  Hópehely

9 Minta  A szimmetrikus program alapegysége a minta.  A minta lehet: Szimbólum, Jel, Ábra (A). Szimmetria alkalmazása mintára (AA).  A minta definíciója rekurzív!  A minta fogalma a term fogalmának felel meg.

10 Szimmetria  A szimmetria lehet: Klasszikus geometriai szimmetriák:  Eltolás, forgatás, tükrözés. Bármely függvény felfogható szimmetriaként:  2+2=4 : 2 és 2 + szimmetriában áll a 4-gyel.  A szimmetria fogalma a függvény fogalmának felel meg.

11 Sorminta  A sorminta lehet:  Egy minta.  Véges sok mintából álló sorozat.  Végtelen sok mintából álló sorozat.  A minták közt szimmetria áll.  A sorminta fogalma a program fogalmának felel meg.  A program eredménye a sorminta utolsó mintája  A sorminta is minta.

12 A Pascal Háromszög Programja |01 + |

13 A Program Futása |01 + 00 0 |++ + 0 1 + 00 0 ++ + 1 0 0 0

14 11 + 00 0 + + + 1 1 + 00 0 ++ + 2 1 0 0

15 21 + 10 0 + + + 2 1 + 1 0 0 ++ + 3 3 1 0

16 31 + 31 0 + + + 3 1 + 31 0 ++ + 4 6 41

17 Egyéb példa programok  peldaprog1_pascalharomszog.xls  peldaprog2_szumma.xls

18 Vége! Ha szeretné ezt a témát választani TDK vagy Szakdolgozati témaként, kérem, írjon levelet email címemre: gkusper@aries.ektf.hu


Letölteni ppt "Szimmetrikus Programozás, AZ ALAPOK TDK vagy Szakdolgozat Téma 2004.12.19. Készítette: Kusper Gábor Minden jog fenntartva!"

Hasonló előadás


Google Hirdetések