Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,"— Előadás másolata:

1 Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kovásznai Gergő, dr. Kusper Gábor,

2 Áttekintés n Projektlabor n Projektmunka n Projekt szeminárium n Összefoglalás

3 Projektlabor

4 Projektlabor óra, Osztrák példa n Fachhochschule Hagenberg n Minden informatikai BSc-s hallgatónak kötelező tárgy, 2 féléves, 5-5 kredit n 3-4 fős csoportok saját projekt laborral n Ipari partnernek fejlesztenek szoftver prototípusokat / megvalósíthatósági tanulmányokat. n Jó hírnevük miatt sok ipari megkeresés! n Általában kérik, a prototípus tovább- fejlesztését, de ezt már spin-off cégek végzik.

5 Projektlabor óra n PTI BSc-ben: –Nem kötelező, lelkes hallgatók előtt nyitott –Projektek: n TDK-t előkészítő munka n Innovációs járulékból innovációs projektek n Web-Programozó FSZ-ben: –0 óra, 5 kredit, 3. v. 4. félévben –Laborvezető vezeti és értékeli a munkát –4-5. fős csoportok –Projektek: n Megvalósíthatósági tanulmányok / Prototípus készítés

6 Projektlaborok n Microsoft labor (5 PC, 5 MCP könyv) n Robotika labor (2 PC, 2 Lego robot kit) n Tehetséggondozó labor (4 PC) n Szoftverteszt labor (1 Szerver, 3 PC) n Java labor (8 vékonykliens)

7 Szoftverteszt labor n 6*6m-es iroda n Hardver: –1 tábla, 6 asztal + szék, 1 könyvespolc –1 db. Sun szerver, 3 db. PC n Csapat: –6 hallgató + laborvezető

8 Projektmunka n A projektmunka célja: – az elméleti ismeretek gyakorlatban történő elmélyítése – csapatmunka tapasztalatok szerzése – főiskola hírnevének öregbítése

9 Projektmunka n Probléma: –PTI BSc-ről kikerülő hallgatók zsákjába sok hasznos tudás kerül, de kevés gyakorlati tapasztalat! n Lehetséges megoldások: –Gyakorlati félév (PTI BSc csak 6 félév  ) –Kooperatív képzés (kevés helyi IT cég  ) –Projektmunka

10 Szoftverteszt labor n Projekt: –.NET köztes kódban holtpont keresés –Megbízó: evoSoft Hungary Kft. –Forrás: Innovációs járulék n Sikerek: –2. hely IBM 48 órás versenyen –1. hely helyi TDK versenyen –1 konferencia előadás (IF 2008) –1 technical report

11 Tapasztalatok n Társas készségek fejlődése –Kapcsolattartás megrendelővel n Önálló, kritikai gondolkodás fejlődése –Megfelelő alternatíva kiválasztása n Gyakorlati órákon nehezen gyakorolható, de fontos technológiák mély elsajátítása, pl.: –Verzió követés (subversion) –Grafikai csomagok (GraphViz, Glee)

12 Projekt szeminárium

13 n Probléma: –Rossz OTDK eredmények –Összehangolatlan projektek –Szétaprózott kutatói munka n Megoldás: –OTKA / NKTH pályázatok elnyerése –Kutatói munka megismertetése n Oktatókkal / Hallgatókkal –Projekt szeminárium

14 Próbálkozások n Intézeti szeminárium –Itt mutatják be az oktatók a kollégáknak kutatási témájukat. n TDK kurzus –Oktatók bemutatják hallgatóknak kutatási témájukat, azon belül azt a részt, amiben hallgatók segítségét várják. –TDK szintű témák bemutatása, amiben az előadó oktató segíteni tud.

15 TDK kurzus n 8 kurzus, kurzusonként 1-2 előadás. n Első kurzuson érdeklődő hallgató. n Átlagosan érdeklődő hallgató. n A kurzus folyamodványaként 3 Matematika BSc hallgató kezdett kutató munkába. n Cél: 2-3 sikeres OTDK dolgozat.

16 Összefoglalás

17 Összefoglalás n A hallgatók szívesen vesznek részt projektmunkában. n A legsikeresebb laborok ipari megrendelésre készítettek esettanulmányokat. n A hallgatóság nem csak pénzzel vagy kredit ponttal motiválható. n Sikeres OTDK szereplés érdekében fokozott kommunikáció szükséges a hallgatóság és az oktatók közt.

18 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések