Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében dr. Kovács Emőd, dr. Kovásznai Gergő, dr. Kusper Gábor,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében dr. Kovács Emőd, dr. Kovásznai Gergő, dr. Kusper Gábor,"— Előadás másolata:

1 Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében dr. Kovács Emőd, dr. Kovásznai Gergő, dr. Kusper Gábor, 1

2 Áttekintés n „Az Intézet” n Projektlabor n Projektmunka n Projekt szeminárium n Intézeti szeminárium n Összefoglalás 2

3 Eszterházy Károly Főiskola n 3

4 Matematikai és Informatikai Intézet 4

5 5

6 Matematikai és Informatikai Intézet n Összefogás n Kritikus tömeg n Hatékony képviselet n Pénzügyi bázis (szp,ij,Abacus) n Hatékony dologi erőforrás gazdálkodás n Kutatómunka összefogásának az esélye –Szemináriumok : TDK, Intézeti 6

7 Matematikai és Informatikai Intézet n Szép környezet –Bojár Gábor :”kutatás-fejlesztéssel foglakozó cég esetben a munkakörnyezet minimum egyenrangú motivációs tényező a versenyképes fizetéssel” –könyvtár, projekt szobák, csocsó asztal, kávé- és vízautomata, bútorozás saját bevételből n Intézményi rendezvények n IT cég részlegének a „beköltöztetése” az intézetbe 7

8 Képzéseink n programtervező informatikus BSc n matematika BSc n logisztikai műszaki menedzserasszisztens Fsz n Web-programozó Fsz n MSc Tanári szakok akkreditációja folyamatban van –informatika tanár, matematika tanár n Cisco hálózati akadémia n Microsoft IT Academy n 2008-ban 170 fő nappali képzésre felvett hallgató 8

9 Célok „Mindig előrébb járni a többieknél”, nemzetközi tendenciák! „Piac szeretete, a felhasználó valódi igényeinek a megfelelése” Kettős elvárás teljesítése Szoftverpark létrehozása ( IFT) 9

10 Projektlabor 10

11 Projektlabor óra, Osztrák példa n Fachhochschule Hagenberg n Minden informatikai BSc-s hallgatónak kötelező tárgy, 2 féléves, 5-5 kredit n 3-4 fős csoportok saját projekt laborral n Ipari partnernek fejlesztenek szoftver prototípusokat / megvalósíthatósági tanulmányokat. n Jó hírnevük miatt sok ipari megkeresés! n Általában kérik, a prototípus tovább- fejlesztését, de ezt már spin-off cégek végzik. 11

12 Projektlabor óra n PTI BSc-ben: –Nem kötelező, lelkes hallgatók előtt nyitott –Projektek: n TDK-t előkészítő munka n Innovációs járulékból innovációs projektek n Web-Programozó FSZ-ben: –0 óra, 5 kredit, 3. v. 4. félévben –Laborvezető vezeti és értékeli a munkát –4-5. fős csoportok –Projektek: n Megvalósíthatósági tanulmányok / Prototípus készítés 12

13 Projektlaborok n Microsoft labor (5 PC, 5 MCP könyv) n Robotika labor (2 PC, 2 Lego robot kit) n Tehetséggondozó labor (4 PC) n Szoftverteszt labor (1 Szerver, 3 PC) n Java labor (8 vékonykliens) 13

14 Szoftverteszt labor n 6*6m-es iroda n Hardver: –1 tábla, 6 asztal + szék, 1 könyvespolc –1 db. Sun szerver, 3 db. PC n Csapat: –6 hallgató + laborvezető 14

15 Projektmunka n A projektmunka célja: – az elméleti ismeretek gyakorlatban történő elmélyítése – csapatmunka tapasztalatok szerzése – főiskola hírnevének öregbítése 15

16 Projektmunka n Probléma: –PTI BSc-ről kikerülő hallgatók zsákjába sok hasznos tudás kerül, de kevés gyakorlati tapasztalat! n Lehetséges megoldások: –Gyakorlati félév (PTI BSc csak 6 félév  ) –Kooperatív képzés, gyakornoki program (kevés helyi IT cég  ) –Projektmunka 16

17 Szoftverteszt labor n Projekt: –.NET köztes kódban holtpont keresés –Megbízó: evoSoft Hungary Kft. –Forrás: Innovációs járulék n Sikerek: –2. hely IBM 48 órás versenyen –1. hely helyi TDK versenyen –1 konferencia előadás (IF 2008) –1 technical report 17

18 Tapasztalatok n Társas készségek fejlődése –Kapcsolattartás megrendelővel n Önálló, kritikai gondolkodás fejlődése –Megfelelő alternatíva kiválasztása n Gyakorlati órákon nehezen gyakorolható, de fontos technológiák mély elsajátítása, pl.: –Verzió követés (subversion) –Grafikai csomagok (GraphViz, Glee) 18

19 Projekt szeminárium 19

20 Projekt szeminárium n Probléma: –Rossz OTDK eredmények –Összehangolatlan projektek –Szétaprózott kutatói munka n Megoldás: –OTKA / NKTH pályázatok elnyerése –Kutatói munka megismertetése n Oktatókkal / Hallgatókkal –Projekt szeminárium 20

21 Próbálkozások n Intézeti szeminárium –Itt mutatják be az oktatók a kollégáknak kutatási témájukat. n TDK kurzus –Oktatók bemutatják hallgatóknak kutatási témájukat, azon belül azt a részt, amiben hallgatók segítségét várják. –TDK szintű témák bemutatása, amiben az előadó oktató segíteni tud. 21

22 TDK kurzus n 8 kurzus, kurzusonként 1-2 előadás. n Első kurzuson érdeklődő hallgató. n Átlagosan érdeklődő hallgató. n A kurzus folyamodványaként 3 Matematika BSc hallgató kezdett kutató munkába. n Cél: 2-3 sikeres OTDK dolgozat. 22

23 Intézeti szeminárium n 2 hetente szerda du. n Matematika és informatika témában közös szeminárium n Közös ötletek, cikkek kutatások lehetősége n Kell-e nekünk kutatócsoport? n Beszéljünk problémáinkról, pl. agyelszívás 23

24 Összefoglalás n A hallgatók szívesen vesznek részt projektmunkában. n A legsikeresebb laborok ipari megrendelésre készítettek esettanulmányokat. n A hallgatóság nem csak pénzzel vagy kredit ponttal motiválható. n Sikeres OTDK szereplés érdekében fokozott kommunikáció szükséges a hallgatóság és az oktatók közt. n Céljaink megvalósítása, csapatunk megtartása 24

25 Köszönöm a figyelmet! Kovács Emőd Matematikai és Informatikai Intézet 25


Letölteni ppt "Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében dr. Kovács Emőd, dr. Kovásznai Gergő, dr. Kusper Gábor,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések