Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szent-Györgyi Albert Általános Iskola

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szent-Györgyi Albert Általános Iskola"— Előadás másolata:

1

2 Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
TÁMOP-3.1.4/08/ ”A kompetencia-alapú oktatás elterjesztésért Szolnokon” Projektindító nap - Szent-Györgyi Albert Általános Iskola Szent-Györgyi Albert Általános Iskola 5000 Szolnok, Széchenyi krt. 22.

3 Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. pályázat Előkészítő szakasz: Komplex intézményi helyzetelemzés Pályázat beadása: december Projekt ideje: – Elnyert összeg: 164 millió Ft (25 millió Ft)

4 A pályázatunk célja Az egész életen át tartó tanulást megalapozó képességfejlesztés Kompetenciaalapú oktatás elterjesztése Szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítása Digitális írástudás elterjesztése, gyakorlattá válása (IKT eszközökkel támogatott tanórák módszertani támogatása) Komplex módon segíti a minőségi oktatás elterjesztését infrastrukturális fejlesztések szakmai fejlesztések

5

6 Szakmai feladattervünk
A kompetencia alapú oktatás implementációja: 2009/2010-es tanév Szövegértés-szövegalkotás kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító „A” típusú oktatási programcsomag bevezetése 1.a - tanít: Rézművesné Mihalovics Ildikó 5.a - tanít: Marik Tamásné 5.c - tanít: Kocsmár Mária Matematika-logika kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító „A” típusú oktatási programcsomag bevezetése 1.b - tanít: Medra Márta 1.c - tanít: Bányai Józsefné 5.b - tanít: Faragóné Szalai Mária

7 Választott kulcskompetencia
Szociális, életviteli és környezeti kompetencia oktatási programcsomag bevezetése 4.b osztály - „C1” típusú – tanórán kívüli „Az Én dimenziója” (Önállóság, önbizalom, kreativitás) tanít: Lőkös Ágota 5.d osztály - „C1” típusú – tanórán kívüli „Az Én dimenziója” (Önállóság, önbizalom, kreativitás) tanít: Lőkös Ágota 7. b - „C2” típusú - az osztályfőnöki órák keretében kívánjuk bevezetni: „Toleranciára nevelés” (A másik és én) tanít: Koncsecskó Lászlóné

8 A kompetencia alapú oktatás implementációja: 2009/2010-es tanév
Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban a kötelező tanórai időkeretünk 5%-ában Az 5. évfolyamon az alábbi tantárgyak esetében: > magyar nyelv és irodalom > történelem > informatika Érintett: 5.a, 5.b, 5.c, 5.d osztály

9 Tantárgytömbösítésünk
1. hét: „A” tömbösítés – humán hét 5.a H K SZ CS P 1. magyar más 2. 3. inform. 4. tört. 5. 6.

10 Tantárgytömbösítésünk
2. hét: „B” nem tömbösítve – tudományok hete 5.a H K SZ CS P 1. magyar 2. 3. 4. 5. tört. 6.

11 2009/2010-es tanév Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása a magyar nyelv és irodalom műveltségterületen 5. évfolyamon két osztályban Érintett: 5.a és 5.c osztály

12 További kötelező elemek:
Legalább egy három hetet meghaladó projekt megszervezése Érintett: 5.a osztály Legalább egy témahét megszervezése Érintett: 5.a Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése Érintett: 5.c

13 Összesen: 25 fő – 52 tanúsítvány
Továbbképzések: Menedzsment-képzés I. - vezetőknek Menedzsment-képzés II. - vezetőknek Általános pedagógus módszertani 1. Általános pedagógus módszertani 2. Kompetencia alapú okt. program alkalmazását támogató módszertani IKT oktatásban alkalmazását segítő SNI gyermekek együttnevelése Mérés-értékelés képzés Összesen: 25 fő – 52 tanúsítvány

14 Szaktanácsadói szolgáltatások igénybevétele
Intézményi folyamat-szaktanácsadó IKT fejlesztési szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó IKT mentor-szaktanácsadó

15 Taneszközök beszerzése
Kompetencia alapú oktatási programok bevezetését támogató: tanulói taneszközök, segédletek; tanári módszertani kézikönyvek; egyéb eszközi elemek (demonstrációs segédletek) és licencek; A kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb taneszközök beszerzése

16 Átfogó intézményfejlesztés
Tantestületi felkészítő nap a projekt indításakor: II. félév Helyi tanterv, pedagógiai program, iskolai dokumentumok módosítása: I. félév és I. félév Két „jó gyakorlat” átvétele – I. félév - tanulói laptop-program - tanulásmódszertan

17 Önálló innovációk – 4x40 óra:
I.-II. Két projekt kidolgozása, mely a tanulásban lemaradó gyermekek problémáit hivatott kezelni I. Beszédfejlesztés II. Számítógéppel segített felzárkóztatás III. Tantárgytömbösített oktatás helyi tanterve és eljárásrendje kidolgozása IV. Magyar nyelv hete

18 Az innováció fenntartását a dokumentumainkban is szabályozzuk.
Saját fejlesztés – 120 óra: Egy önálló intézményi innováció megvalósítására vállalkozunk: a környezettudatos magatartás kialakítása érdekében szakmai együttműködés kialakítása, szolgáltatások igénybe vétele. Ennek keretében erdei iskola programot valósítunk meg. Érintett: 7 tanulócsoport és 8 pedagógus Az innováció fenntartását a dokumentumainkban is szabályozzuk.

19 Beszerzések Informatikai eszközök: 2.443.000 Ft
- 1 db digitális kamera - 1 db nyomtató - 20 db laptop - 20 db USB PenDrive Irodaszerek: Ft Egyéb anyagköltség (A legalább három hétig tartó projekt és a témahét tevékenységeihez.)

20 Nyilvánosság biztosítása
Az iskolai honlapon megjelenítjük a projekt főbb eseményeit és a fejlesztési, innovációs tevékenység tartalmát, dokumentációit. Felelős: IKT-asszisztens C típusú Tájékoztató tábla, D típusú Emlékeztető tábla Szülők, DÖK tájékoztatása

21 Köszönöm a figyelmet! Mészáros Márta szakmai vezető
“Válassz olyan munkát, amit szeretsz és egy napot sem kell dolgoznod az életedben.” (Konfucius) Köszönöm a figyelmet! Mészáros Márta szakmai vezető


Letölteni ppt "Szent-Györgyi Albert Általános Iskola"

Hasonló előadás


Google Hirdetések