Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Microsoft ® Lync ™ 2010 Konferenciaszervezés és együttműködés Oktatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Microsoft ® Lync ™ 2010 Konferenciaszervezés és együttműködés Oktatás."— Előadás másolata:

1 Microsoft ® Lync ™ 2010 Konferenciaszervezés és együttműködés Oktatás

2 Célok A tanfolyam anyaga: Online értekezletek beállítása Betárcsázós konferencia és személyes azonosító Online értekezlet ütemezése Többrésztvevős/többplatformos értekezletek a Lync és az Outlook Professzionális bemutató tartása Szabványos bemutatók a képernyőmegosztás, a PowerPoint és a rajztábla használatával Munkavégzés bárhol, bárkivel Együttműködés a munkatársakkal, bárhol is vannak A Microsoft Lync Attendee használata Bekapcsolódás online értekezletbe akár a Lync telepítése nélkül

3 Online értekezletek beállítása A szakasz tartalma: Betárcsázós konferencia A személyes azonosító szám (PIN-kód) beállítása V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

4 Ismerkedés a betárcsázós konferenciával Betárcsázós konferencia A betárcsázós konferencia az online értekezletek egy olyan hangszolgáltatása, amely lehetővé teszi a szervezeten belüli vagy kívüli résztvevők számára, hogy telefonon csatlakozzanak az értekezleten folyó beszélgetéshez. A részvevőknek mindössze az értekezlet meghívójában megtalálható számot kell tárcsázniuk, illetve a konferenciaazonosítójukat kell megadniuk, és máris csatlakozhatnak a megbeszéléshez. A személyes azonosító szám (PIN-kód) Ha a vállalati hálózatra való csatlakozás nélkül szeretne kezdeményezőként vagy hitelesített hívóként csatlakozni telefonon keresztül egy értekezlethez, szüksége lesz hívószáma mellékére és a PIN-kódjára. A hitelesített hívó olyan felhasználó, aki az értekezlet szervezőjének a vállalatánál vagy egy azzal szövetséges vállalatnál dolgozik. Egy adott cégen belül minden felhasználó csatlakozhat hitelesített hívóként PIN-kódjának és hívószáma mellékének a segítségével. A PIN-kód használóját a rendszer azonosítja és hitelesíti, továbbá megjeleníti a nevét és a szerepkörét a résztvevők listájában. Megjegyzés: Az értekezlethez PIN-kód nélkül is csatlakozhat, de ekkor a program nem hitelesíti, és nem tud kezdeményezőként hívást indítani. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

5 A személyes azonosító szám beállítása A PIN-kód beállításának lapját az alábbi módok egyikén érheti el: Nyissa meg a Microsoft Lync alkalmazást, kattintson a Beállítások gomb melletti legördülő menü Eszközök elemére, majd válassza a Betárcsázós konferencia beállításai lehetőséget. Nyissa meg a Lync alkalmazást, kattintson a Telefon gombra, majd a PIN- kód elemre. A PIN-kód beállításainak megtekintése 1.A PIN-kód beállításainak lapján lévő Személyes azonosító szám csoportban kattintson a Bejelentkezés gombra. 2.Kattintson a Nyelv listában a kívánt nyelvre, majd a Bejelentkezés gombra. 3.Az Új PIN-kód létrehozása lapon válassza a PIN-kód vagy a PIN-kód cseréje lehetőséget. Írja be a PIN-kód mezőjébe a PIN-kódokra vonatkozó követelményeknek megfelelő számot, majd írja be ismét új PIN-kódját a PIN-kód megerősítése mezőbe. Ha elkészült, kattintson az OK gombra. MEGJEGYZÉS: A PIN-kód beállításához vállalata hálózatához kell csatlakoznia. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

6 A betárcsázós konferencia beállításai A betárcsázós konferencia beállításainak lapja további hasznos információkat is tartalmaz, például: Hozzárendelt konferencia adatai Ez az információ a felhasználó Hozzárendelt konferenciaazonosítója és értekezleti URL-címe, amelyet Outlook-bővítmény használatával ütemezett értekezlet esetén a program az értekezlet meghívójában automatikusan kitölt. A hozzárendelt konferencia adatai az oldalon található hivatkozás segítségével visszaállíthatók. A konferencia betárcsázási számai A résztvevők e lista segítségével megtalálhatják a tartózkodási helyüknek megfelelő körzetbe tartozó telefonszámokat. Konferenciaközbeni DTMF-vezérlők (kéthangú többfrekvenciás nyomógombos tárcsázás) Ezekkel a nyomógombos parancsokkal ellenőrizheti az értekezletben az olyan funkciókat, mint például az elnémítás, a visszakapcsolás, a zárolás, a zárolásfeloldás stb.

7 Online értekezlet ütemezése V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA A szakasz tartalma: Online értekezlet ütemezése az Outlook alkalmazással Az értekezlet beállításainak megadása A hangbeállítások megadása

8 Online értekezlet ütemezése A Lync telepítésekor a Microsoft Outlook Online értekezlet bővítményének a telepítése automatikusan megtörténik. Online értekezlet ütemezésekor az alábbi lehetőségek közül választhat: V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Kattintson az Outlook Kezdőlap lapján az Új elemek menügombra, majd az Online értekezlet elemre. Ugorjon az Outlook Naptár nézetére, majd kattintson az Outlook menüszalagján az Új online értekezlet gombra az értekezlet ütemezéséhez. VAGY Naptár nézetben kattintson duplán az értekezlethez beállítani kívánt időpontra. Kattintson az eszköztár Online értekezlet gombjára. Online értekezlet

9 Az értekezletre szóló meghívó Ekkor megnyílik egy online értekezletre szóló meghívó, amely az alábbiakat tartalmazza: A Bekapcsolódás online értekezletbe hivatkozás Hangadatok Konferenciaazonosító A PIN-kód visszaállításának lehetősége Segítség új felhasználóknak V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Megjegyzés: Az értekezlet napirendjét megadhatja a meghívóban lévő pontozott vonalak fölött vagy alatt. Ne módosítsa a pontozott vonalak közötti értekezletadatokat, mert ez megakadályozhatja a meghívottak részvételét az értekezleten.

10 Az értekezlet beállításainak testreszabása Ha módosítani szeretné az értekezlet beállításait, kattintson az Outlook menüszalagján az Értekezlet beállításai gombra a hozzáférési szint, az előadók és a hang beállításainak testreszabásához. Jelölje be Az értekezlet elérésének és előadóinak testreszabása jelölőnégyzetet. Ha ezt a lehetőséget választja, egy új értekezlethivatkozással és konferenciaazonosítóval fog rendelkezni. A Hozzáférés és előadók csoportban adja meg a megfelelő beállításokat. A beállítások részleteit a jelen szakasz ismerteti. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

11 Az értekezlet hozzáférhetőségének testreszabása Döntse el, hogy ki jelentkezhet be az értekezletre az értekezlet előszobájában való várakozás nélkül. Az előszoba egy virtuális várakozóhely, és csak a szervező és az előadók dönthetik el, kit engednek be az előszobából. A Hozzáférés csoportban válassza az alábbi lehetőségek egyikét: V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Csak a szervező (zárt): Csak az értekezlet szervezője fog tudni közvetlenül, az előszobában való várakozás nélkül bejelentkezni az értekezletbe. A vállalaton belül általam meghívottak: Csak a meghívott, a vállalati hálózaton hitelesített személyek juthatnak túl az előszobán. A vállalaton belüli személyek: A vállalati hálózat felhasználói közül bárki, aki megkapta az értekezlet hivatkozását, az előszobában való várakozás nélkül, közvetlenül elérheti az értekezletet. Mindenki, a vállalaton kívüli személyeket is beleértve (nincs korlátozás): Mindenki, aki megkapta az értekezlet hivatkozását, túljuthat az előszobán. Az előszoba kihagyása a telefonon betárcsázók számára: Az értekezlethez telefonon keresztül csatlakozó minden felhasználó túljuthat az előszobán (kivéve a zárolt értekezletet). Hozzáférési beállítások

12 Előadói beállítások testreszabása Alapértelmezés szerint csak az előadók és a szervezők oszthatják meg asztalaikat és alkalmazásaikat, mutathatnak be fájlokat, és kezelhetik az értekezlet beállításait. Ez vonatkozik a személyek értekezletre történő beengedésére is. Az Előadók csoportban válassza az alábbi lehetőségek egyikét: Csak a szervező: Csak az értekezlet szervezője oszthat meg tartalmakat, és engedhet be személyeket az előszobából. A vállalaton belüli személyek: Bármely vállalati felhasználó megoszthat tartalmakat, és beengedhet személyeket az előszobából. Mindenki, a vállalaton kívüli személyeket is beleértve (nincs korlátozás): Bárki – akár a vállalaton kívülről és hitelesítés nélkül is – megoszthat tartalmakat, és beengedhet személyeket az előszobából. Kiválasztott személyek: Az adott személyek előadóként történő kiválasztásához kattintson az Előadók kezelése gombra, és vegye fel a meghívott személyek nevét az előadók listájára. Megjegyzés: A résztvevőket elő is léptetheti előadóvá, illetve visszaminősítheti őket résztvevővé az értekezlet során. Kattintson a jobb gombbal egy résztvevő nevére az értekezlet Személyek ablakában, és válassza a Kinevezés előadóvá parancsot. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

13 Hangbeállítások testreszabása A hangbeállítások testreszabásához kattintson az Értekezlet beállításai ablak Hang és telefon fülére. Válassza ki azt a helyet, ahonnan a legtöbb résztvevő fogja hívni. Ha vissza kell állítania PIN-kódját, a PIN-kód megszerzése lehetőséget választva lépjen a Betárcsázós konferencia beállításai és PIN-kódok kezelése oldalra. Ha engedélyezni szeretné a belépésről és kilépésről tájékoztató értesítéseket, jelölje be a Be- és kilépési értesítések bekapcsolása ebben az értekezletben jelölőnégyzetet. Megjegyzés: A belépési és kilépési értesítések beállítását az értekezlet közben is módosíthatja. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

14 A testre szabott beállítások mentése A kívánt beállításokat mentheti úgy, hogy jövőbeli értekezletei alapértelmezés szerint ugyanazokat a beállításokat használják. 1.Kattintson a Beállítások megjegyzése gombra. 2.Kattintson az OK gombra. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Beállítások megjegyzése

15 Meghívó küldése Miután végzett az értekezlet beállításainak megadásával, hozzáadhatja a résztvevőket, ellenőrizheti, hogy a megfelelő dátumot és időpontot adta-e meg, majd elküldheti a meghívót. Az értekezlet-összehívás megjelenik a naptárban, és a program elküldi a meghívókat a résztvevőknek. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

16 1. tevékenység Értekezlet ütemezése az Outlook alkalmazással, valamint a szerepkörök és az engedélyek beállítása 1.Nyissa meg az Outlook alkalmazást, és ugorjon a Naptár nézetre. 2.Kattintson az Outlook menüszalagján az Online értekezlet gombra. 3.Írja be az értekezlet tárgyát, majd válassza ki a dátumot, az időpontot és a résztvevőket. 4.Kattintson az Outlook menüszalagján az Értekezlet beállításai gombra, majd Az értekezlet elérésének és előadóinak testreszabása elemre. 5.Válassza ki a Hozzáférés csoportban, hogy kik csatlakozhatnak az értekezlethez az előszobában való várakozás nélkül. 6.Az Előadók csoportban jelölje be Az általam kiválasztottak választógombot, majd kattintson az Előadók kezelése gombra, és adja meg az előadókat. 7.Amikor végzett, kattintson az OK gombra, majd küldje el a meghívókat. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

17 2. tevékenység Meglévő Outlook-értekezlet átalakítása online értekezletté 1.Nyisson meg egy normál, már ütemezett Outlook-értekezletet. 2.Kattintson az Outlook menüszalagján az Online értekezlet gombra. 3.Az értekezletre szóló meghívó frissül az online értekezlet adataival. 4.A Bekapcsolódás online értekezletbe és az Értekezlet beállításai elem elérhetővé válik az Outlook menüszalagján. 5.Kattintson az Értekezlet beállításai gombra az Outlook menüszalagján, majd Az értekezlet elérésének és előadóinak testreszabása elemre. 6.A Hozzáférés csoportban jelölje be A vállalaton belüli személyek választógombot. 7.Az Előadók csoportban jelölje be Az általam kiválasztottak választógombot, kattintson az Előadók kezelése hivatkozásra, majd adja meg az előadókat. 8.Ha elkészült, kattintson az OK, majd a Frissítés küldése gombra. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

18 Professzionális bemutató tartása V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA A szakasz tartalma: Bekapcsolódás értekezletbe A hang kiválasztása Tartalom megosztása és együttműködés További bemutatóeszközök ismertetése Értekezlet rögzítése

19 Bekapcsolódás értekezletbe Értekezletbe történő bekapcsolódáshoz válasszon az alábbi lehetőségek közül: Az Outlook-meghívóban kattintson a Bekapcsolódás online értekezletbe elemre vagy az értekezlet hivatkozására. Microsoft Outlook alkalmazás esetén válassza az Outlook- emlékeztetőben a Csatlakozás online lehetőséget. Másolja az értekezlet hivatkozását egy böngészőablakba. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Bekapcsolódás online értekezletbe

20 Az értekezlet hangjának kiválasztása Válassza az alábbi hangbeállítások egyikét: A hanghoz való csatlakozás nélkül: Akkor válassza ezt a beállítást, ha telefonon keresztül, a konferenciában részt vevő személyek számai és a konferenciaazonosító használatával szeretne csatlakozni az értekezlet hangjához. Ha kezdeményezőként vagy hitelesített hívóként csatlakozik, szüksége lesz a PIN-kódjára és hívószáma mellékére is. A Lync használata (integrált hang és videó): Akkor válassza ezt a beállítást, ha a számítógép hangját szeretné használni. A Hangeszköz beállításai párbeszédpanelen ellenőrizheti, hogy megfelelően működik-e a mikrofon és a hangszóró. Ehhez kattintson az értekezlet menüsávján a Beállítások gombra, és válassza a Hangeszköz beállításai lehetőséget. Ezen hívjon: Ezt a beállítást akkor válassza, ha azt szeretné, hogy a Lync automatikusan felhívja és bejelentkeztesse az értekezletre. Ha ezt a választógombot jelöli be, a Lync használatával fog bekapcsolódni az értekezletbe, annak hangját azonban a telefonon keresztül fogja hallani. A telefonszám vagy a konferenciaazonosító megadása nem szükséges. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

21 Az asztal megosztása Az asztal megosztása: 1.Kattintson az online értekezlet Megosztás elemére. 2.A Megosztás legördülő menüben kattintson az Asztal elemre. 3.Ekkor megjelenik egy sáv a képernyő tetején, ragyogó háttérrel. 4.Kattintson a Megosztás befejezése gombra az asztal megosztásának leállításához. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Miután bejelentkezett az értekezletre, megoszthatja asztalát vagy egy programot, PowerPoint-bemutatót tarthat, beszúrhat rajztáblát vagy szavazódiát, továbbá egyéb lehetőségek mellett mellékleteket is csatolhat.

22 Program megosztása V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Egy program és a hozzárendelt ablakok megosztása: 1.Kattintson az online értekezletben a Megosztás gombra. 2.A Megosztás legördülő menüben kattintson a Program elemre. 3.Válassza ki a megosztani kívánt programot. 4.Ekkor megjelenik egy sáv a képernyő tetején, az alkalmazás ablaka körül pedig ragyogás látható, amely a megosztott tartalmat jelöli. 5.Az alkalmazás megosztását a Megosztás befejezése gombra kattintva bármikor leállíthatja. Megosztás befejezése

23 A megosztási munkamenet irányítása és annak átadása Irányítás átadása 1.A képernyő tetején lévő megosztási sávon válassza az Irányítás átadása lehetőséget. 2.Kattintson annak a személynek a nevére, akivel az irányítást meg szeretné osztani, majd a folytatáshoz kattintson a megerősítést kérő párbeszédpanel OK gombjára. 3.Ekkortól az adott személy irányíthatja a megosztott munkamenetet, és billentyűzetével, illetve egerével ellenőrzést gyakorolhat a megosztott tartalom felett. Az Irányítás lehetőségének átadása lehetőség szintén elérhetővé válik az adott személy online értekezletének eszköztárán. 4.Az irányítás visszavételéhez kattintson az Irányítás átadása menü Irányítás visszavétele parancsára. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Amikor egy felhasználó megosztást kezdeményez, csak ő rendelkezik felügyelettel az értekezleten bemutatott tartalom felett. A megosztási munkamenet irányítását átadhatja másoknak, illetve bármikor vissza is veheti tőlük.. Irányítás átadása

24 Megosztási munkamenet irányításának kérése A résztvevők bármikor kérhetik, hogy adja át a megosztási munkamenet irányítását. Az erről kapott értesítés alapján dönthet az Elfogadás vagy az Elutasítás mellett. Ha a megosztási munkamenet irányítását automatikusan engedélyezni szeretné az összes résztvevőnek, kövesse az alábbi lépéseket: 1.Kattintson a képernyő tetején a megosztási sáv Irányítás átadása gombjára, majd az Irányítási kérések automatikus elfogadása parancsra. Kattintson az OK gombra. 2.Az Irányítás kérése lehetőség az értekezlet összes résztvevője számára elérhető, és a kéréseket a program automatikusan elfogadja. A beállítást az Irányítás átadása menü parancsaival bármikor letilthatja. A résztvevők szintén átadhatják az irányítás lehetőségét. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Megjegyzés: Egyszerre csak egy személy irányíthat.

25 PowerPoint-bemutató tartása PowerPoint-bemutató tartása: 1.Kattintson az értekezlet ablakában a Megosztás gombra. 2.Kattintson a Megosztás, majd a PowerPoint-bemutató elemre. 3.Kattintson duplán a megosztani kívánt PPT-fájlra. 4.A diák a tartalmi területen lesznek láthatók. 5.A diák áthelyezéséhez használja az értekezlet ablakának jobb alsó sarkában lévő nyilakat. 6.Jegyzetei megtekintéséhez kattintson az Előadói jegyzetek megjelenítése ikonra. 7.A miniatűrök megjelenítéséhez kattintson a Miniatűrök megjelenítése ikonra. 8.A lap alján található vezérlőkkel feliratozhatja a diákat, lézermutatót használhat, képet szúrhat 9.A PowerPoint-bemutató leállításához kattintson a Bemutató leállítása elemre. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Miniatűrök megjelenítése Jegyzetelési eszközök Előadói jegyzetek megjelenítése

26 Rajztábla beszúrása A rajztábla segítségével megjegyzést küldhet az értekezlet összes résztvevőjének, vagy üres lapként is használhatja ötletek összegyűjtéséhez. Az értekezlet összes résztvevője írhat és rajzolhat a rajztáblára. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA 1.Kattintson az értekezlet ablakában a Megosztás gombra. 2.A Megosztás legördülő menüben kattintson az Új rajztábla elemre. 3.A program ekkor beszúr egy rajztáblalapot a tartalmi területre. 4.A rajztáblára való írás vagy rajzolás megkezdéséhez használja az értekezlet lapjának alján található eszközöket. 5.Ha elkészült, kattintson a Megosztás befejezése gombra.

27 Szavazódia beszúrása Szavazódia létrehozása az értekezlet ablakában: 1.Kattintson az értekezlet ablakában a Megosztás gombra. 2.Kattintson a Megosztás legördülő menü Új szavazás elemére. 3.Írja be a szavazólap nevét, a kérdést és a válaszlehetőségeket. 4.Ha elkészült, kattintson az OK gombra. A program ekkor beszúrja a szavazólapot az értekezlet tartalmi területére, a résztvevők pedig a megfelelő lehetőségre kattintva megadhatják a választ a kérdésre. A szavazólapot az annak alján megtalálható vezérlőgombokkal kezelheti, például megnyithatja, bezárhatja, illetve megjelenítheti vagy elrejtheti az eredményeket. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

28 Jegyzetek készítése az értekezletben a OneNote programmal 1.Kattintson az online értekezlet eszköztárán a Műveletek gombra. Megjegyzés: Ha nem látja az eszköztárat, nyomja le az Alt billentyűt a billentyűzeten az eszköztár aktiválásához. 2.Válassza a Jegyzetelés a OneNote programmal lehetőséget. 3.Ekkor megnyílik a OneNote alkalmazás, és így beírhatja az értekezlettel kapcsolatos jegyzeteit. 4.Az értekezlet résztvevőinek listáját a program automatikusan beszúrja a OneNote alkalmazásba. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA A Microsoft OneNote program segítségével jegyzetelhet az értekezletben. Az értekezlet résztvevőinek nevét a rendszer automatikusan letölti, és menti a OneNote programban.

29 Videó hozzáadása az értekezlethez Videó hozzáadása az értekezlethez: 1.Állítsa be webkameráját az eszköz útmutatója szerint. 2.Kattintson a Videó menü nyílra, majd a Videoeszköz beállításai elemre. 3.Végezze el a webkamera beállítását a megfelelő módon, majd kattintson az OK gombra. 4.Kattintson a Videó menü nyílra, majd a Videó hozzáadása elemre. A videó az értekezlet összes résztvevője számára meg fog jelenni. 5.Ha a jobb gombbal a videóra kattint, a menü segítségével az alábbi műveleteket végezheti el: Videó szüneteltetése, Saját kép elrejtése, Saját kép nagyítása, Videó eltávolítása, Megtekintés teljes képernyőn és Videoeszköz beállításai. Megjegyzés: Miután végrehajtotta a fenti műveletek valamelyikét, a jobb gombbal újra a videóra kattintva visszavonhatja az adott parancsot. Ha például szüneteltette a videót, a jobb gombbal ismét a videóra, majd a Videokép indítása parancsra kattintva folytathatja a lejátszást. Ugyancsak használhatja a videó felső részén megjelenő vezérlőket a lejátszás szüneteltetésére, teljes képernyős módba váltására, a videó eltávolítására stb. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

30 Mellékletek hozzáadása vagy megtekintése Fájl, például kiosztott dokumentum vagy a résztvevők által letölthető bemutató hozzáadása az értekezlethez: 1.Kattintson a Mellékletek hozzáadása vagy megjelenítése gombra. 2.A Mellékletek párbeszédpanelen kattintson a Melléklet hozzáadása gombra. 3.Jelölje ki a feltölteni kívánt fájlt, majd kattintson a Megnyitás gombra. 4.Alapértelmezés szerint az értekezlet minden résztvevője képes a mellékletet helyben menteni. A hozzáférés szabályozásához kattintson a fájl melletti nyílra, mutasson a Legyen elérhető a következő számára elemre, és válasszon az alábbi lehetőségek közül: Értekezletszervező, Előadók, Mindenki. A hozzáférési szintet az értekezlet folyamán bármikor módosíthatja. Tipp: Ha azt szeretné, hogy a résztvevők a bemutatójára összpontosítsanak, és ne vonja el a figyelmüket semmi, korlátozza az értekezlet elején a szervező és az előadók hozzáférését, és csak a bemutató befejezése után tegye mindenki számára elérhetővé a fájlt. Az értekezlet résztvevői a Mellékletek hozzáadása vagy megjelenítése gombra, majd a fájlra kattintva tölthetik le helyileg a fájlt. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

31 Értekezlet rögzítése Értekezlet rögzítése: 1.Kattintson az értekezlet ablakában a További beállítások gombra, majd a Rögzítés indítása elemre. 2.A Szüneteltetés és a Leállítás parancs az értekezlet ablakának alján érhető el. 3.Kattintson a Leállítás gombra, és szükség esetén szabja testre a Rögzítés leállítása ablakban található beállításokat. 4.Alapértelmezésben a Lync a felvételeket a Lync felvételi formátumában menti a következő helyre: C:\Users\felhasználónév\LyncRecordings. A Tallózás gombra kattintva ettől eltérő helyre is mentheti a felvételt. 5.Alapértelmezés szerint a felvételek.wmv formátumban való mentése szintén engedélyezett. Ha nem, jelölje be a Másoknak közzétehető verzió is készüljön (.wmv) jelölőnégyzetet. Ezzel a beállítással felvételeit.wmv videoformátumban mentheti, és így másoknak is elküldheti őket. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

32 A felvételek megtekintése A felvételek megtekintése: 1.Kattintson a Start gombra, mutasson a Minden program, majd a Microsoft Lync menüpontra, és kattintson a Microsoft Lync Felvételkezelő parancsra. Tipp: A Felvételkezelő a Lync alkalmazásból is elérhető. Kattintson a menüsáv Eszközök gombjára, majd a Felvételkezelő elemre. 2.A Felvételkezelő ablakában megadhatja, hogy a felvételt a Lync felvételi formátumában vagy a Windows Media felvételi formátumában kívánja-e megtekinteni. Kattintson a Felvételkezelő ablakának tetején a megfelelő fülre. 3.Jelöljön ki egy felvételt, és kattintson a Lejátszás elemre. 4.Ha a Windows Media felvételi formátumát jelölte ki, a felvételt a Windows Media Player fogja lejátszani. Ha a Lync felvételi formátumát választotta, a felvételt a Lync-felvételek lejátszója fogja lejátszani. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

33 Felvétel megosztása Felvétel megosztása másokkal: 1.Nyissa meg a Felvételkezelőt, és kattintson a Windows Media-felvételek fülre. 2.Jelölje ki a felvételt, kattintson a Tallózás gombra, és keresse meg azt a helyet, ahová a felvételt mentette. 3.Másolja és tegye közzé a fájlt egy olyan helyen, ahol mások is elérhetik. Ha a felvételt csak a Lync-felvételek formátumában mentette, és szeretne egy Windows Media-változatot is, kövesse az alábbi lépéseket: V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA TIPP: A felvételt közzéteheti mások, például egy SharePoint-csoport számára is egy közvetlenül elérhető helyen. 1.Kattintson a Lync-felvételek fülre. 2.Jelölje ki a felvételt, és kattintson a Közzététel gombra. 3.A Mentés és közzététel ablakban szükség esetén módosítsa a felvétel nevét és elérési útját, majd kattintson az OK gombra.

34 Az asztal és alkalmazások megosztása 3. tevékenység 1.A Bekapcsolódás online értekezletbe lehetőséget választva jelentkezzen be az értekezletbe. 2.A Megosztás legördülő menüben kattintson az Asztal elemre. 3.Figyelje meg a képernyő tetején a megosztási sávot, illetve az értekezlet ablakában az aranyszínű sávot. Ezek jelzik a megosztás állapotát. Kattintson az Előnézet gombra a tartalmi terület megnyitásához. Kattintson a Megosztás befejezése gombra a megosztási eszköztáron. 4.A Megosztás legördülő menüben kattintson a Program elemre. 5.Jelöljön ki egy programot a megosztáshoz. Figyelje meg a megosztási sávot és az értesítést az értekezlet ablakában. 6.Kattintson a Megosztás befejezése gombra. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

35 PowerPoint-bemutató tartása 4. tevékenység 1.A Megosztás legördülő menüben kattintson a PowerPoint-bemutató elemre. 2.Jelölje ki a PowerPoint-fájlt, és kattintson a Megnyitás gombra. 3.A képernyő alján található eszközökkel áthelyezheti vagy feliratokkal láthatja el a PowerPoint-diákat. 4.Kattintson a Megosztás befejezése gombra. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

36 Rajztábla beszúrása és használata 5. tevékenység 1.A Megosztás legördülő menüben kattintson az Új rajztábla elemre. 2.A program ekkor beszúr egy rajztáblalapot az értekezlet ablakába. 3.A képernyő alján található eszközökkel jegyzetelhet a rajztáblán. 4.Kattintson a Kép beszúrása elemre, és és jelölje ki a rajztáblába beszúrandó képet. 5.A bélyegzőgombokkal nyilat, pipát és X jelet ábrázoló bélyegzőt is beszúrhat. 6.Kattintson a Megosztás befejezése gombra. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

37 Munkavégzés bárhol, bárkivel V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA A szakasz tartalma: Együttműködés a partnerekkel Nem ütemezett online értekezlet indítása Nem ütemezett konferenciahívás indítása

38 Együttműködés a partnerekkel 1.Kattintson duplán egy partner nevére a beszélgetési ablak megnyitásához. 2.A Megosztás legördülő menüben válasszon a megjelenítési lehetőségek közül: Asztal Programok PowerPoint-bemutató Új rajztábla Új szavazás 3.Az együttműködési szolgáltatásokat és a megosztási lehetőségeket ugyanúgy használhatja, mint az ütemezett értekezletek esetében. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Ha kihasználja a Lync konferenciaszervezési és együttműködési szolgáltatásai kínálta előnyöket, szükségtelenné válik az online értekezletek ütemezése. Képernyőjét megoszthatja a máshol tartózkodó munkatársaival, PowerPoint-bemutatót tarthat, és megoszthatja ötleteit az online rajztáblán.

39 Nem ütemezett online értekezlet indítása 1.Nyissa meg a Lync alkalmazást, kattintson a Beállítások gomb melletti Menü megjelenítése nyílra, majd kattintson az Értekezlet most elemre. 2.Jelöljön ki egy hangbeállítást, és jelentkezzen be az értekezletre. 3.A résztvevők meghívásához kattintson a Személyek beállításai legördülő menüre. 4.Saját vagy szövetséges szervezet tagjainak felvételéhez, illetve telefonon történő meghíváshoz válassza a Felkérés név vagy telefonszám alapján lehetőséget. A partnereket a Partnerek listából az értekezlet ablakába húzva is felveheti. 5.Szervezeten belüli vagy kívüli személy ben történő meghívásához kattintson a Felkérés ben elemre, és küldje el az automatikusan megnyíló Outlook-meghívót. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Az Értekezlet most lehetőséggel gyorsan kezdeményezhet rögtönzött online értekezletet és hívhatja meg a résztvevőket.

40 Csatlakozás nem ütemezett konferenciahíváshoz Ha meghívást kapott egy konferenciahívásra, kattintson a képernyő jobb alsó sarkában előugró meghívási értesítésre, és a program felveszi a konferenciahívás résztvevői közé. Nem ütemezett konferenciahívás indítása Nem ütemezett konferenciahívás indítása több partnerrel 1.A Partnerek listában a CTRL billentyűt lenyomva tartva jelölje ki a hívni kívánt partnereket. 2.Kattintson a jobb gombbal az utolsó partner képére vagy a jelenlétét jelző gombra, majd mutasson a Konferenciahívás indítása pontra, és kattintson a Lync parancsra. 3.Partnerei értesítést kapnak a konferenciára szóló meghívóról, amely lehetővé teszi a csatlakozásukat. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Értesítés a konferenciára szóló meghívásról

41 Nem ütemezett online értekezlet indítása (Értekezlet most) 6. tevékenység 1.Nyissa meg a Lync alkalmazást, kattintson a Beállítások gomb melletti Menü megjelenítése nyílra, majd kattintson az Értekezlet most elemre. 2.Kattintson a Személyek beállításai gombra, és válassza a Felkérés név vagy telefonszám alapján lehetőséget. 3.Keresse meg vagy jelölje ki a kívánt partnert a listában, és kattintson az OK gombra. 4.A meghívott értesítést kap, és az előugró figyelmeztetésre vagy az Elfogadás gombra kattintva már csatlakozhat is. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

42 Microsoft ® Lync™ 2010 Attendee V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA A szakasz tartalma: Ismerkedés a Lync Attendee programmal Bekapcsolódás értekezletbe a Lync Attendee használatával Hang- és videobeállítások A Lync Attendee beállításai

43 Microsoft Lync 2010 Attendee A Lync Attendee egy sokoldalú ügyfélprogram, amely lehetővé teszi az online értekezleteken való részvételt. Nincs szükség a Lync alkalmazásra, sem az értekezletnek helyet adó fiókra a kiszolgálón. Szolgáltatások Amíg a konferencián tölti az idejét, a Lync Attendee biztosítja a csevegést, a hang- és videoátvitelt, valamint az adatokkal kapcsolatos mindenféle együttműködést. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Sokirányú együttműködés Ha a Lync Attendee és a Communicator 2007 R2 alkalmazás egyaránt telepítve van, az online értekezlethez történő csatlakozáskor automatikusan a megfelelő program nyílik meg.

44 A Lync Attendee követelményei Ha a számítógépén Windows rendszer fut, csak a Lync Attendee alkalmazásra és az értekezlet hivatkozására van szüksége, amelyet általában a szervező küld el egy ben. A Lync Attendee automatikusan kiválasztja az online értekezlethez szükséges eszközbeállítások lehető legjobb kombinációját, de a beállításokat testre is szabhatja. Ha a Communicator 2007 R2 és a Lync Attendee alkalmazás egyaránt telepítve van, az egyik ügyfélprogramon módosított és mentett eszközbeállítások mentése megtörténik a másik ügyfélprogramon is. Előfordulhat, hogy a számítógépen a Lync Attendee alkalmazást szervezete már telepítette, illetve annak engedélyével le is töltheti a programot az alábbi helyről: V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

45 Csatlakozás a vállalat adatainak használatával A hálózati hitelesítő adatok használata: 1.Kattintson a meghívóban az értekezlet hivatkozására a Lync Attendee bejelentkezési ablakának megnyitásához. 2.Válassza a Csatlakozás a vállalat adatainak használatával lehetőséget. 3.A Bejelentkezési cím mezőbe írja be az címét a példában látható módon. 4.Kattintson a Csatlakozás gombra. 5.Jelöljön ki egy hangbeállítást, majd kattintson az OK gombra. 6.Ezzel bejelentkezik az értekezletbe, és használhatja a hang-, video-, illetve csevegőszolgáltatást a többi résztvevővel folytatott kommunikációjában. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

46 Vendégként való csatlakozás: 1.A bejelentkezési ablakban válassza a Csatlakozás vendégként lehetőséget. 2.Írja be az értekezletben megjelenítendő nevét, majd kattintson a Csatlakozás gombra. 3.Ha a szervező bekapcsolta az előszobát, a program oda fogja irányítani, amíg egy előadó be nem engedi az értekezletre. Ellenkező esetben a program automatikusan bejelentkezteti. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Előszoba Csatlakozás vendégként

47 A hang- és videobeállítások elérése A Lync Attendee a csatlakoztatott eszköznek megfelelően, automatikusan konfigurálja a beállításokat. Hangbeállítások ellenőrzése 1.Kattintson az eszköztár Beállítások gombjára. Ha nem látja az eszköztárat, nyomja le az Alt billentyűt a billentyűzeten az eszköztár aktiválásához. 2.Kattintson a Hangeszköz beállításai elemre. 3.A Lync Attendee beállításai ablakban kattintson a Hangeszköz fülre. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

48 Hang- és videobeállítások 1.A Hangeszköz lapon ellenőrizze és állítsa be a hangszórót és a mikrofont. 2.Kattintson a Videoeszköz fülre, és válassza ki a használni kívánt webkamerát. 3.Kattintson a Webkamera beállításai gombra a beállítások szükség szerinti módosításához. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA Hangeszköz Videoeszköz

49 A Lync Attendee beállításai A Lync Attendee beállításait az értekezlet kezdete előtt is ellenőrizheti vagy módosíthatja. 1.Kattintson a Start gombra, majd a Minden program elemre. 2.Kattintson a Microsoft Lync Attendee parancsra. 3.A Lync Attendee – beállítások ablakban ellenőrizheti és szükség esetén módosíthatja a beállításokat. V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA

50 Áttekintés A tanfolyam az alábbi témaköröket tárgyalta: Online értekezletek beállításai Betárcsázós konferencia és személyes azonosító Online értekezlet ütemezése Többrésztvevős/többplatformos értekezletek a Lync és az Outlook használatával Professzionális bemutató tartása Szabványos bemutatók a képernyőmegosztás, a PowerPoint és a rajztábla használatával Munkavégzés bárhol, bárkivel Együttműködés a munkatársakkal, bárhol is vannak A Microsoft Lync Attendee használata Bekapcsolódás online értekezletbe akár a Lync telepítése nélkül

51 V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA © 2010 Microsoft Corporation. Minden jog fenntartva. A Microsoft, az Exchange ActiveSync, az Excel, a Lync, az Outlook, a PowerPoint, a SharePoint, az SQL Server, a Windows, a Windows Live, a Windows Mobile, a Windows Server és más terméknevek bejegyzett védjegyek, illetve védjegyek (lehetnek) az Amerikai Egyesült Államokban és/vagy más országokban, illetve régiókban. Jelen információk kizárólag a tájékozódást szolgálják, és a Microsoft Corporation cégnek a bemutató készítésekor aktuális álláspontját tükrözik. Mivel a Microsoftnak reagálnia kell a változó piaci feltételekre, nem vonható le az a következtetés, hogy ezek mellett az információk mellett a Microsoft elkötelezte magát, és a Microsoft nem tudja szavatolni a biztosított információk pontosságát a bemutató dátuma után. A MICROSOFT NEM VÁLLAL KIFEJEZETT, VÉLELMEZETT VAGY TÖRVÉNYI GARANCIÁT A BEMUTATÓBAN KÖZÖLT INFORMÁCIÓKÉRT.


Letölteni ppt "Microsoft ® Lync ™ 2010 Konferenciaszervezés és együttműködés Oktatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések