Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Microsoft ® Lync ™ 2010 Attendant – oktatás. Célok Ez a tanfolyam a Microsoft Lync 2010 Attendant alábbi funkcióit tárgyalja: A partnerlista használata.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Microsoft ® Lync ™ 2010 Attendant – oktatás. Célok Ez a tanfolyam a Microsoft Lync 2010 Attendant alábbi funkcióit tárgyalja: A partnerlista használata."— Előadás másolata:

1 Microsoft ® Lync ™ 2010 Attendant – oktatás

2 Célok Ez a tanfolyam a Microsoft Lync 2010 Attendant alábbi funkcióit tárgyalja: A partnerlista használata A hívásvezérlők ismertetése Hívások indítása és fogadása Több beszélgetés kezelése Csapathívási csoportok beállítása Hívások parkoltatása és visszavétele

3 A Lync Attendant áttekintése A Lync Attendant egy híváskezelő alkalmazás, amely számos egyidejű hívás kezelésére szolgál. A Lync 2010 Attendant teljes képernyős ablakban fut, ami kényelmessé teszi a használatát. A Lync Attendant új funkciói: Keresési találatok rendezése: Az új Arranged-By (Rendezés alapja) mezővel rendezhetők a keresési találatok. Ügynökök anonimitása: A hívásokat a válaszcsoportok tagjai névtelenül fogadhatják. Az ügynökök identitása rejtve marad a hívó felek előtt. Hívásátirányítás válaszcsoporton keresztül: Az ügynökök megtekinthetik és fogadhatják az Attendant várakozási sorában lévő összes hívást, az állapotuktól függetlenül. Továbbfejlesztett asztali értesítések: Az asztali értesítések a bejövő hívásokról és csevegőüzenetekről tájékoztatják a felhasználót. Hangeszköz váltása beszélgetés közben: A beszélgetés félbeszakítása nélkül másik hangeszközre lehet váltani. Rosszindulatú hívások bejelentése: A rosszindulatú hívásokat, befejeződésük után, jelentheti a támogatási szolgálatnak. Helyadatok és segélyszolgálatok támogatása: A rendszer rögzíti a hívó fizikai helyét, így a segélyszolgálatok munkatársai megtalálhatják őt. Hívás parkoltatása: Az átadandó hívások várakozási sorban parkoltathatók, nem kell a hívót várakoztatni.

4 A Lync Attendant ablakának ismertetése Az Attendant ablaka két fő részre oszlik, a beszélgetések és a partnerek területére. A bejövő, az aktív és a függőben lévő beszélgetések a beszélgetési területen jelennek meg. Bejövő beszélgetések területe – Az új beszélgetések ezen a területen jelennek meg az Attendant alkalmazásban. Aktív beszélgetés területe – Ez a terület a fő ablak, amely egyetlen beszélgetést tartalmaz, és ahol több művelet végezhető el. Függőben lévő beszélgetések területe – Itt láthatók a várakoztatott hívások és a kisméretűre állított beszélgetések.

5 A partnerlista használata A partnerlista azon partnerek listája, akikkel a leggyakrabban kommunikál. Az elérhetőségi állapot mellett más adatokat is tartalmaz a partnerekről, amelyek a partnerek nevére a jobb gombbal kattintva, majd a Properties (Tulajdonságok) parancsot választva jeleníthetők meg. Bármely partnerrel kezdeményezhet telefonhívást és csevegést, küldhet t, vagy indíthat konferenciát. Az Attendant három alapcsoportot tartalmaz, ezek a következők: Frequent, Available és All Contacts. Frequent (Gyakoriak): ez a lista csökkenő sorrendben tartalmazza azon személyek nevét, akikkel nemrégiben kommunikált a Lync Attendant alkalmazáson keresztül. Available (Elérhetők): ez a lista tartalmazza azon partnereket, akiknek a jelenléti állapota nem „offline”, „ismeretlen” vagy „nincs a gépnél”. All Contacts (Összes partner): ez a lista tartalmazza az összes partnert, akit a partnerlistára felvett (kivéve a terjesztési listák tagjait). A partnerek kezeléséhez létrehozhat egyéni csoportokat is.

6 1.Ha valakit fel szeretne hívni a partnerlistáról, kattintson duplán a nevére, vagy kattintson a neve mellett lévő telefon gombra. 2.Válassza a megfelelő lehetőséget. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a lehetőségek közül némelyek nem feltétlenül jelennek meg – ez az Attendant beállításaitól függ. Work (Munkahelyi szám) Mobile (Mobilszám) Lync call (Lync-hívás) Voice Mail (Hangposta) Hívás kezdeményezése és befejezése 3.A hívás befejezéséhez kattintson az End Conversation (Hívás befejezése) ikonra, vagy zárja be a beszélgetési ablakot.

7 Hívás fogadása Amikor hívás érkezik, megjelenik egy asztali értesítés a tálca jobb szélén és a bejövő beszélgetések területén. Az értesítés akkor jelenik meg, ha az Attendant működés közben kisméretűre van állítva vagy be van csukva, és lehetővé teszi a hívás azonnali fogadását, illetve az Attendant ablakának megjelenítését. A hívás fogadásához kattintson duplán a bejövő hívás értesítésére vagy az Accept (Elfogadás) gombra. A hívás elutasításához kattintson a Decline (Elutasítás) gombra. Ha a hangposta be van kapcsolva, a rendszer a hívást a hangpostára irányítja át. Megjegyzés: A hívásértesítés az ismétlődő hívások esetében máshogyan néz ki. A hívást ugyanúgy fogadhatja, mint a normál értesítések esetén: az értesítésre duplán kattintva, vagy az Accept, illetve a Decline gombra kattintva. Bejövő hívás értesítése Hívás elfogadása vagy elutasítása

8 Hívás fogadása (folytatás) Hívás érkezésekor más műveleteket is elvégezhet igény szerint. Kattintson a jobb gombbal az értesítésre, és válasszon az alábbi parancsok közül: Accept (Elfogadás): A rendszer kapcsolja a hívást. Redirect-Voice mail (Átirányítás-hangposta): A rendszer a hangpostára irányítja a hívást, a hangpostát pedig az Ön címére küldi. Ignore (Mellőzés): A rendszer a hangpostára irányítja a hívást. Close (Bezárás): A rendszer a hangpostára irányítja a hívást, és bezárja az esetleges aktív csevegési munkameneteket. Do Not Disturb (Ne zavarjanak): A rendszer a hangpostára irányítja a hívást, és az Ön jelenléti állapotát Do Not Disturb (Ne zavarjanak) értékűre állítja. Ha az állapota „ne zavarjanak”, a rendszer automatikusan a hangpostájára irányítja a bejövő hívásokat. Megjegyzés: Ezek a lehetőségek az értesítésben és az Attendant konzol aktív beszélgetést tartalmazó területén is elérhetők.

9 A hívásvezérlők használata Hívásvezérlők Várakoz tatás Befejezés Átadás Megbeszélés Meghívás A fogadott hívás az Aktív területen jelenik meg. A hívásvezérlők használatával különféle műveleteket végezhet el, például: Várakoztathatja vagy parkoltathatja a hívást. Átadhatja a hívást. Átadás előtt beszélhet a hívás címzettjével. Meghívhat valaki mást, hogy kapcsolódjon be a hívásba. Befejezheti a hívást (bonthatja a vonalat). Aktív beszélgetés területe

10 Hívás közben jegyzeteket készíthet a beszélgetésről, és elküldheti őket ben. 1.Az aktív beszélgetés területén kattintson a Note (Jegyzet) fülre. 2.Kattintson a Note terület bármely pontjára, és írja meg a jegyzetet. 3.Ha a jegyzetet ben el szeretné küldeni, adja meg a tárgyát a Type a subject for this conversation (Írja be a beszélgetés tárgyát) elemre kattintva, majd kattintson a Send Notes (Jegyzetek elküldése) hivatkozásra. 4.Megnyílik egy üzenet, amelynek tárgya és törzse már ki van töltve. Jegyzetelés hívás közben

11 Hívás várakoztatása és átadása Hívás várakoztatása 1.A beszélgetési ablakban kattintson a Hold (Várakoztatás) ikonra. A hívó a várakoztatás ideje alatt zenét hall, és az időzítő a hívás folytatásáig számlál. 2.A hívás folytatásához kattintson újra a Hold gombra. Hívás átadása 1.A beszélgetési ablakban kattintson a Transfer (Átadás) ikonra. 2.A partnerlistában kattintson duplán annak a személynek a nevére, akinek a hívást át szeretné adni. A hívás eltűnik a beszélgetési ablakból. Ha az átadás nem sikerül, hibaüzenet jelenik meg. Hívás átadása

12 Megbeszélés a hívás átadása előtt 1.A beszélgetési ablakban kattintson a Consult before transferring or merging calls (Hívások átadása vagy egyesítése előtti megbeszélés) gombra. A rendszer várakoztatni kezdi a hívást. 2.A partnerlistában kattintson a címzett melletti telefon ikonra. (Ha csevegőn keresztül szeretne megbeszélést folytatni, kattintson a csevegő ikonra.) 3.Ha a címzett átveszi a hívást, kattintson a Call this contact (Partner felhívása) gombra. 4.Ha az átadás sikerül, a hívás eltűnik a beszélgetési ablakból. Ha az átadás nem sikerül, hibaüzenet jelenik meg. 5.Ha a címzett nem veszi át a hívást, fejezze be a megbeszélést, és a Hold/Resume call (Hívás várakoztatása/folytatása) gombra kattintva folytassa a beszélgetést a hívóval.

13 Mások meghívása a hívásba Meghívhat valaki mást, hogy kapcsolódjon be a hívásba 1.Ha egy konferenciahívás közben további partnereket szeretne felvenni, kattintson az Add (Hozzáadás) ikonra. 2.Kattintson duplán a partner nevére, vagy húzza a partnert a partnerlistából a konferenciaterületre.

14 Több beszélgetés kezelése Egyszerre több aktív beszélgetést folytathat, de egyidejűleg csak egy audiobeszélgetése lehet. Fogadhat például egy bejövő hívást, miközben két csevegőbeszélgetéssel foglalkozik. Ebben az esetben az a csevegőbeszélgetés, amelyben éppen írt, az aktív területre kerül, és az audiobeszélgetés, bár a képernyőn a függőben lévő beszélgetések területén jelenik meg, továbbra is aktív marad (vörös nyíl jelzi). A beszélgetési területen több bejövő, aktív és függőben lévő beszélgetést kezelhet.

15 Csapathívási csoportok – áttekintés A Team Call (Csapathívás) funkció használatával a bejövő hívásokat meghatározott csoportnak továbbíthatja. Amikor egy csapathívási csoporthoz hívás érkezik, a csoport minden tagjánál kicseng a telefon, és mindannyian láthatják, hogy ki továbbította a hívást. Amikor a csoport egyik tagja fogadja a hívást, a többi tagnál a telefon csengetése megszűnik. A csapathívási funkció azon felhasználóknak hasznos, akik egy bizonyos területért felelős személyek csoportjába tartoznak, például a személyzeti csapat vagy az adminisztrációs csapat tagjai. Beállíthatja a funkciót úgy, hogy az Ön telefonja és a csapathívási csoport többi tagjának telefonja egyszerre csengjen, vagy beállíthat késést, hogy előbb az Ön telefonja csengjen, és csak néhány másodperc múlva a csapat többi tagjáé.

16 Csapathívási csoport beállítása Csapathívás beállítása: 1.Az eszköztáron kattintson a View or Change call- forwarding settings (Hívásátirányítási beállítások megtekintése és módosítása) gombra. 2.Amikor megnyílik a Call-Forwarding Settings (Hívásátirányítási beállítások) ablak, válassza a Ring me and my team-call group (Csengjen nálam és a csapathívási csoportomnál) elemet a Do the following when I get calls (Hívások beérkezése esetén tegye a következőt) legördülő menüben. 3.Az Add team-call group members to answer calls on your behalf (Adja meg azokat a csapathívási csoporttagokat, akik hívásokat fogadnak az Ön nevében) csoportban kattintson az Add (Hozzáadás) gombra. 4.Írja be annak a partnernek a nevét, aki fogadhatja az Ön hívásait, és kattintson az OK gombra.

17 Csengetéskésleltetés beállítása Ha engedélyezi a csapathívást, fontos a csengetéskésleltetés beállítása. A csengetéskésleltetés bekapcsolásakor a bejövő hívások először az Ön telefonján csengenek ki, és csak némi késés után a csapathívási csoport többi tagjának telefonján. Csengetéskésleltetés beállítása: 1.Kattintson az egyik partnerre, majd a Ring Delay (Csengetéskésleltetés) gombra. 2.Jelölje be a Turn on ring delay (Csengetéskésleltetés bekapcsolása) jelölőnégyzetet, adja meg a késleltetési időt, és kattintson az OK gombra. 3.Újra az OK gombra kattintva mentse és alkalmazza a beállításokat.

18 Hívások fogadása válaszcsoport nevében Ha Ön egy válaszcsoport ügynöke, akkor megbízást kapott arra, hogy egy vagy több csoport nevében hívásokat fogadjon. Az Attendant alkalmazás segítségével fogadhatja és kezelheti a csoporthoz érkező telefonhívásokat. Amikor a válaszcsoport-kezelő egy válaszcsoport ügynökévé beállítja Önt, egy értesítés jelenik meg a Lync Attendant alkalmazásban, amelyből megtudhatja, hogy melyik csoportnak lett a tagja. A csoportba bejelentkezve készen áll a hívások fogadására. Ha formális csoportról van szó, egy weblapon kell bejelentkeznie, amelyen látható, hogy mely csoportokhoz tartozik. Informális csoportok esetén az alkalmazásba bejelentkezve automatikusan fogadhat hívásokat. Megjegyzés: Ha az adatvédelmi szabályzat a kiszolgálón van beállítva, a hívások fogadásához meg kell keresnie a válaszcsoportot mint partnert, és fel kell vennie azt a partnerlistájára. 1.A bejövő hívásról tájékoztató értesítésből megállapíthatja, hogy melyik csoportból érkezik az átirányított hívás. 2.A hívás fogadásához kattintson az értesítésre. Értesítés

19 Hívás parkoltatása A hívásokat várakoztatás helyett várakozási sorba helyezve parkoltathatja. Hívás parkoltatása 1.Kattintson a Hold (Várakoztatás) menüre. 2.Kattintson a Park call (Hívás parkoltatása) parancsra. Ha a hívás parkoltatása sikerül, értesítést kap, amelyben megtalálhatja a visszavételi számot. Közölje a visszavételi számot azzal a személlyel vagy részleggel, akinek vagy amelynek a hívást átadja. Hívás visszavétele 1.A hívás visszavételéhez írja be a visszavételi számot a keresőmezőbe. 2.A rendszer értesítést küld Önnek, és visszaveheti a hívást. Hívás parkoltatása Visszavételi szám 1 2

20 Hívások fogadása másvalaki nevében Asszisztensek például hívásokat fogadhatnak feletteseik nevében az Attendant konzol használatával. A meghatalmazott kijelöléséhez a felettesnek el kell végeznie az alábbi lépéseket: 1.Nyissa meg a Lync alkalmazást, kattintson a Beállítások gombra az eszköztáron, majd válassza a Hívásátirányítás parancsot. 2.Kattintson a Meghatalmazotti tagjaim módosítása hivatkozásra, majd a meghatalmazott kiválasztásához a Hozzáadás gombra. 3.A Hívásátirányítás csoportban kattintson a Meghatalmazottaim elemre. Meghatalmazottak hozzáadása Meghatalmazott ak szerkesztése Hívások átirányítása a meghatalmazottakhoz Megjegyzés: Az összes bejövő hívás a megadott meghatalmazottnál cseng ki.

21 A hívásmeghatalmazás működése 1.A meghatalmazott értesítést kap a bejövő hívásról a Lync Attendant alkalmazásban, és fogadja a hívást. 2.A rendszer üzenetet küld annak a személynek, aki a hívásait a meghatalmazottra bízta, és tájékoztatja őt a hívásról.

22 A hangposta ellenőrzése Az új hangpostaüzenetekről értesítést kap. A hangposta ellenőrzése: Az eszköztáron kattintson a Voice Mail (Hangposta) menüre. A hangposta megtekintése az Outlook alkalmazásban: Kattintson a View Voice Mail (Hangposta megtekintése) parancsra. A hangposta előnézete megjelenik egy Outlook-üzenetben. A hangposta meghallgatása: Kattintson a Call Voice Mail (Hangposta hívása) parancsra. A rendszer kapcsolja a hangpostát, és közli, hogy milyen lehetőségei vannak az üzenetek meghallgatására, törlésére és továbbítására.

23 A Lync 2010 Attendant beállításai Az Attendant beállításainak módosítása: 1.Az eszköztáron kattintson az Options (Beállítások) gombra, majd az Options parancsra. 2.Az Options ablakban testre szabhatja a beállításokat, például a jelenléti állapotot, az előzményeket, az értesítéseket, a telefonszámokat, az alkalmazásbeállításokat, a hangot és így tovább.

24 Ismétlő feladatok Végezze el az alábbi műveleteket: A partnerlista használatával keressen meg egy partnert. Kezdeményezzen egy hívást. Készítsen jegyzeteket a hívásról. A hívásvezérlők használatával várakoztasson egy hívást. Folytasson megbeszélést valakivel, és kapcsolja át neki a hívást. Adjon át egy hívást. Vegyen fel valakit egy csapathívási csoportba.

25 Áttekintés A tanfolyam a Lync Attendant alábbi funkcióit tárgyalta: A partnerlista használata A hívásvezérlők ismertetése Hívások indítása és fogadása Több beszélgetés kezelése Csapathívási csoportok beállítása Hívások parkoltatása és visszavétele

26 V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA V ISSZA A „C ÉLOK ” DIÁRA © 2010 Microsoft Corporation. Minden jog fenntartva. A Microsoft, az Exchange ActiveSync, az Excel, a Lync, az Outlook, a PowerPoint, a SharePoint, az SQL Server, a Windows, a Windows Live, a Windows Mobile, a Windows Server és más terméknevek bejegyzett védjegyek, illetve védjegyek (lehetnek) az Amerikai Egyesült Államokban és/vagy más országokban, illetve régiókban. Jelen információk kizárólag a tájékozódást szolgálják, és a Microsoft Corporation cégnek a bemutató készítésekor aktuális álláspontját tükrözik. Mivel a Microsoftnak reagálnia kell a változó piaci feltételekre, nem vonható le az a következtetés, hogy ezek mellett az információk mellett a Microsoft elkötelezte magát, és a Microsoft nem tudja szavatolni a biztosított információk pontosságát a bemutató dátuma után. A MICROSOFT NEM VÁLLAL KIFEJEZETT, VÉLELMEZETT VAGY TÖRVÉNYI GARANCIÁT A BEMUTATÓBAN KÖZÖLT INFORMÁCIÓKÉRT.


Letölteni ppt "Microsoft ® Lync ™ 2010 Attendant – oktatás. Célok Ez a tanfolyam a Microsoft Lync 2010 Attendant alábbi funkcióit tárgyalja: A partnerlista használata."

Hasonló előadás


Google Hirdetések