Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing gyakorlat A marketing fogalma.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing gyakorlat A marketing fogalma."— Előadás másolata:

1 Marketing gyakorlat A marketing fogalma

2 Marketinggyakorlat 1.ea
Elérhetőség Putzer Petra PhD hallgató Fogadó óra: szerda B225 Marketinggyakorlat 1.ea

3 Marketinggyakorlat 1.ea
Tárgy teljesítése A gyakorlat a teljes jegy 40%-t adja 25% órai aktív jelenlét 15% félévközi dolgozat (őszi szünet utáni első foglalkozáson) Hiányzás max 3 alkalom (kiv. orvosi igazolással) Órai feladatok, otthoni kutatási feladatok és órai hozzászólások (25%) Cél az elméleti órán elhangzottak megértése, támogatása Marketinggyakorlat 1.ea

4 Kérdés?

5 Marketinggyakorlat 1.ea
Miről lesz ma szó? Marketing koncepciók Alapfogalmak Vevőérték Egyéb kérdések Marketinggyakorlat 1.ea

6 A marketingkoncepciók
Szemléletmód Leírása Alapvető vállalati célok Termelésorientáció A tömegtermelés kialakulása: a figyelem középpontjában a termelés bővítése áll. A profit maximalizálása az "economies of scale" kihasználásával. Hangsúly az önköltségen. Termékorientáció A figyelem középpontjába a termékfejlesztés, a terméktulajdonságok és a minőség javítása kerül. A nagy ipari "birodalmak" kialakulásának korszaka. A profit maximalizálása a minél korszerűbb termékek révén. Értékesítésorientáció A hiánypiacok megszűnésének és az alapvető szükségletek telítődésének korszaka. A figyelem középpontjába a piacbefolyásolás kerül. A profit maximalizálása keresletteremtés útján. Piacorientáció A marketing döntéseket már nem belső (vállalaton belüli), hanem külső tényezők (a vevők) határozzák meg. A profit maximalizálása azáltal, hogy a cég termékeit a vevők igényeihez igazítják. Társadalomorientáció Globális problémák megjelenése, a marketing döntések során fogyasztói és társadalmi érdekek figyelembe vétele. Profit maximalizálása a fenntarthatóság figyelembe vételével. Marketinggyakorlat 1.ea Rekettye, 1994, 81.o. alapján

7 Marketinggyakorlat 1.ea
A gyártórészleg szabályos időközönként tudatta az értékesítési részleggel, mennyi és milyen típusú járművet fog gyártani. Ettől fogva az értékesítési részleg feladata volt, hogyan próbálja meg eladni azokat. A vállalat az egyetemről frissen kikerült szakembereket szerződtetett, akik naphosszat szállodaszobáikban üldögéltek, le sem tették a telefonkagylót, és kétségbeesetten próbálták rásózni az „értékesítési bank” ócskavasát a bizományosokra… Marketinggyakorlat 1.ea

8 Marketinggyakorlat 1.ea
2. Iskolabútorok vásárlásával járult hozzá a Henkel Magyarország a tanévkezdéshez a váci Árpád Fejedelem Általános Iskolában. A vállalat fontosnak találja, hogy támogatási tevékenységében elsőbbséget kapjanak azok a települések, ahol a cég működik. A Henkel Magyarország Vácott az elmúlt években hozzájárult a kórház gyermekosztályának és a város gyermekkönyvtárának felszereléséhez. Tematikus iskolaprogramokon keresztül többször támogatott helyi iskolát is. Legutóbb - idén tavasszal - hordozható defibrillátort adományozott a cég Vác városnak. Marketinggyakorlat 1.ea forrás: marketinginfo.hu

9 Marketinggyakorlat 1.ea
3. A költségek leszállítása érdekében a Texas Instrument minden energiájával a termelési volumen növelésén és a technológia fejlesztésén fáradozik. Az alacsonyabb költségszintet árcsökkentésre és a piac kiterjesztésére használja fel. Piacain domináns pozícióra törekszik, amit általában el is ér. A marketing a Texas Instrumentnél egyetlen dolgot jelent: a fogyasztói ár leszállítását. Marketinggyakorlat 1.ea

10 Marketinggyakorlat 1.ea
4. A Graphisoft R&D Számítástechnika Rt. Világsikerének alapja az a koncepció, amely egyaránt tekinti tervezési és kommunikációs eszköznek saját fejlesztésű ArchiCAD programját. A fogyasztó igényeiből indul ki, amikor nem a rajzot, hanem az épületet modellezi. Így az építésznek és a beruházónak egyfajta digitális épületrajzot biztosít, miközben a szoftver egyszerű eszközökkel támogatja a vázlatok, kiviteli tervek, anyaglisták készítését és lehetőséget nyújt az egész épület valósághű, térbeli animációs megjelenítésére is. Marketinggyakorlat 1.ea

11 Marketinggyakorlat 1.ea
5. C.A.L.L. vállalat a mobiltelefonok piacán tevékenykedő középcég. Kiugrást a nemrég megjelent „Zizi” okostelefontól vár. Bár a termék piaci sikere még bizonytalan, még fogyasztói visszajelzések sem érkeztek, érkezhettek, a vállalat már a „Zizi N2” telefonon dolgozik, amelyet 1 hónap múlva hoznak forgalomba és a Zizi egy továbbfejlesztett változata lesz. Marketinggyakorlat 1.ea

12 Marketinggyakorlat 1.ea
Miért változott a marketing gyakorlat? A piac és a környezeti feltételek alakulása Keresleti oldal növekvő diszkrecionális jövedelem eltérő igények és vágyak összetettebb elvárások tájékozottság, informáltság érzelmek felértékelődése növekvő fogyasztói öntudat felelős fogyasztás Kínálati oldal kapacitásbőség differenciáltság, széles választék gyors innováció, változás kooperáció új piaci eszközrendszer a verseny kiterjedése Környezet globalizáció információtechnológia társadalmi hatások (értékek, fenntarthatóság, fair trade) Marketinggyakorlat 1.ea

13 Marketinggyakorlat 1.ea
Alapfogalmak Szükségletek - Az emberi létből fakadó hiányérzetek, melyek döntésre, cselekvésre késztetnek (éhség) Igények - A szükségletek konkrét formái, melyeket a társadalmi-kulturális viszonyok, a piaci kínálat folyamatosan alakítanak (rántott csirke iránti igény) Kereslet - Olyan konkrét igény, amely mögött a megszerzés hajlandósága és képessége áll (igény+vásárlóerő) Ajánlat (kínálat) - Minden, ami igények kielégítésére alkalmas (termékek, szolgáltatások, információ, élmények) Hasznosság - A szükséglet-kielégítésre vonatkozó fogyasztói becslés (ex ante), a választás alapja. A fogyasztás után észlelt eredmény (ex post). Funkcionális és/vagy emocionális Érték - Egy adott hasznossággal bíró ajánlat és az ár viszonya – vevőérték, észlelt érték. A választás tényleges mozgatórugója Elégedettség - A várakozások és a tapasztalatok viszonya Marketinggyakorlat 1.ea

14 Marketinggyakorlat 1.ea
A vevőérték Funkcionális hasznosság teljesítményérték szolgáltatásérték hozzáférhetőség egyéb hasznosság A vevő ráfordításai ár időráfordítás használati költségek pszichikai ráfordítások társadalmi ráfordítások egyéb Vevőérték Emocionális, társadalmi-kulturális hasznosság imázsérték esztétikai érték kapcsolati érték egyéb Marketinggyakorlat 1.ea

15 Marketinggyakorlat 1.ea
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Marketinggyakorlat 1.ea


Letölteni ppt "Marketing gyakorlat A marketing fogalma."

Hasonló előadás


Google Hirdetések