Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Idegenforgalmi marketing Befektetés vagy pénz kidobás? pénz kidobás? Bálint György.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Idegenforgalmi marketing Befektetés vagy pénz kidobás? pénz kidobás? Bálint György."— Előadás másolata:

1 Idegenforgalmi marketing Befektetés vagy pénz kidobás? pénz kidobás? Bálint György

2 Mi is a marketing?  „A marketing az igények feltárása és kielégítése … oly módon, mely mindkét fél számára pozitív értéket teremt.” (Phil Kotler)  A marketinget tekinthetjük egy olyan folyamatnak, mely során azok az emberek, akiknek szükségük van valamire, találkoznak azzal, aki ezt nyújtani tudja, továbbá új termék bevezetésével, újabb igények gerjeszthetők.

3 Mi is a marketing? A marketinget sokszor azonosítják kizárólag  eladással, értékesítéssel  nyilvánossággal  reklámmal Pedig nem csak a 3 elemet tartalmazza.

4 Mi is a marketing? A marketing további fontos elemei: - a termék arculatának kialakítása, - pozicionálása, - piackutatás, - az igénybevételi csatornák (elosztás) rendszerének meghatározása, - termék fejlesztés, - az eredmények mérése, - a felmerülő problémák folyamatos vizsgálata és orvoslása

5 Mi is a marketing? A marketing az, amit azért teszünk, hogy új vevőket szerezzünk, a régi vevőket megtartsuk és, hogy a termék a legnagyobb nyereséget érje el, amelyből további fejlesztések finanszírozhatók!

6 A sikeres marketing terv hét fontos lépése: 1.A marketinget a stratégiai terv mely részei kamatoztatnák 2.Marketing célok meghatározása 3.Termék pozicionálása 4.Marketing eszközök kiválasztása 5.Marketing terv elkészítése 6.Marketing-kommunikációs kampány elkészítése 7.Folyamat és eredmény értékelés

7 Az értéktelen érték

8 Hozzunk létre új turisztikai terméket! De hogyan?

9 A marketinget a stratégiai terv mely részei kamatoztatnák ? GY GYengeségek, - korszerűtlen szolgáltatások, - drasztikusan csökkenő vendégforgalom - szálláslehetőség hiánya E Erősségek - frekventált vízparti terület - jó megközelíthetőség - szép természeti környezet - nagy szabad, kihasználatlan terület L Lehetőségek - vízi és szabadidősportok kedvelőinek bázis kialakítása - minőségi szolgáltatások és programok bevezetése - szálláshely kialakítás V Veszélyek - szezonalítás - nem behatárolható vendégkör

10 Marketing célok meghatározása  Akció-célok – Min vendégéjszaka – első évben Min strand látogató  Imidzs-célok 16 – 35 éves aktív pihenést preferálók körében népszerű vízparti helyszín, ami a legtöbb nyári sportpályával rendelkezik, élő koncert programokkal kiegészítve Sport Beach – az élmény-part

11 Termék pozicionálása Az igényes és aktív pihenést keresők, közép árfekvésű - természetes vizű - strandja

12 Marketing eszközök kiválasztása – Marketing Mix P Termék (Product)- Sport Beach P Célcsoport (Publics) – 16 – 35 éves, aktív pihenésre vágyó, sportos szemléletű személyek P Ár (Price) – a közvetlen környezetben található – alacsonyabb színvonalú - versenytársak árai fölé pozicionálva P Elosztás (Place) – Egy adott, fix helyen található P Reklám (Promotion) – korosztályi adottságok figyelembevételével - írott és elektronikus sajtó, online médium cross promocióval!!!, street promóció (Bp.,Szfv.,)

13 Marketing terv Jelenleg: bevezetés előtt álló új termék, Cél: Az aktív, sportos nyaralást preferálók körében a legkedveltebb nyári helyszín létrehozása Folyamatosan növekvő vendégforgalom

14 Marketing terv Stratégia: Végrehajtási terv: arculat terv kommunikációs terv támogatói szerződések személyzet kiválasztása beruházások végrehajtása (vízi, szárazföldi sportpályák, rönkjátszótér kialakítása, faházak telepítése) üzem szerű működéshez, engedélyek beszerzése

15 Marketing terv Költségvetés Kiadások fedezete: saját erő hitel Bevétel: belépődíj, szállásdíj, bérleti díjak szponzori támogatás egyéb forrás (pl. pályázat)

16 Marketing-komunikációs kampány elkészítése Szóróanyag: db L/A/4 4+4 szórólap – utcai terjesztés (Bp.,Szfv.) formaruhás hostessekkel db A/2 4+0 plakát országos terjesztés Írott sajtó: Metro újság – 8 x ¼ oldal direkt felület Fitt Info magazin – 3x1/2 old + 1 PR cikk Diéta és Fitnesz magazin – 2x1/2 oldal

17 Marketing-komunikációs kampány elkészítése Elektronikus sajtó: Juventus Rádió – 6hétx 20 spot 30mp + 4x élő közvetítés Online sajtó: Index – 2, letöltés oldal üzemeltetése

18 Folyamat és eredmény értékelés A kezdeti összetett koncepció - (sport versenyek + koncertek) a lakó környezet megnyilvánulásainak eredményeként – részben változott: - profil tisztítást követően, koncertek elmaradtak Új irányvonal – új arculat Környezet és egészségtudatosság Az ország első ÖKO Strandja – Sport Beach – Természetesen több mint strand

19 A strandolók ajánlásával ….. „Az Élmény-Part”

20 30 nap alatt a strand körül A pályázat elnyerése után 30 nappal :  9 sportpálya létesítése  17 szabadidős elfoglaltság  Rönk játszótér  Felfújható játékok telepítése  Hétvégi sport és kulturális programok

21 Sport, Buli, Hálózsák Vízre telepített pályák :  1 vízi-fejelő pálya  1 vízi-kosárlabda pálya  1 vízi korfball pálya  1 vízi-röplabda pálya  1 vízi tollaslabda pálya

22 A hamisíthatatlan hangulat Sportpályák: Pályáink alkalmasak országos, sőt nemzetközi versenyek Lebonyolítására is.  1 strandfoci pálya / 2 strandröplabda pálya  1 strandröplabda pálya  2 street ball pálya/1 lábtenisz pálya  2 beach ball pálya  1 minitenisz  2 petanque pálya

23 A hamisíthatatlan hangulat

24

25 Apartman, faház, sátor ….. A Camping: A Camping:  4 személyes apartmanok - saját fürdőszobával  2x2 személyes faházak - új építésű - közös zuhanyzóval  4 személyes lakókocsik  180 db sátorhely további szolgáltatások:  tej-, tejtermék üzlet,  melegítő konyha, mosogató  szabadtéri piknikező hely, rönk kerti bútorokkal

26 A gyermekek birodalma Játszóterek:  A tervezéskor, nagy hangsúlyt fektettünk a Sport Beach játszótereinek minőségére. Strandunkon – a térségben egyedülálló módon – képzett animátorok felügyelik, irányítják, vigyázzák a gyerekeket a játszótereinken és felfújható játékainkon stb.  A természetességre és a biztonságra való törekvésünk sikerét példázza, hogy 2003-ban magyar sztárok adományoztak újabb hintákat, mászókákat. (Détár Enikő, Gregor József, Ladánybene 27)

27 Irigy Hónaljmirigy Már az Irigy Hónaljmirigy is ajánlja !

28 Köszönöm figyelmet! Bálint György


Letölteni ppt "Idegenforgalmi marketing Befektetés vagy pénz kidobás? pénz kidobás? Bálint György."

Hasonló előadás


Google Hirdetések