Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé."— Előadás másolata:

1 1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé nyújtott közigazgatási szolgáltatás helyzete

2 2 5. PRIORITÁS-CSOPORT Munkáltatók bejelentése nyugdíjbiztosítási adatokról Social contributions for employees BUS l/b ONYF főigazgatója 2. szint 5. prioritás-csoport: 2005. december 31-ig kell megvalósítani 2. elektronikus szolgáltatási szint: egyirányú interakciót biztosító szolgáltatás: az adott ügy intézéséhez szükséges dokumentumok, nyomtatványok letöltése, és azok ellenőrzéssel vagy ellenőrzés nélküli elektronikus kitöltése, amely esetben a dokumentum benyújtása hagyományos úton történik. A megvalósított fejlesztés a 1044/2005. (V. 11.) Korm. határozat szerint

3 3 Szolgáltatáscsatlakoztatás a Kormányzati Portálhoz – Ütemterv adatlap Szolgáltatás azonosítója:BUS 1/b Szolgáltatás megnevezése:Munkavállalók és munkáltatók számára nyújtott szolgáltatás - NYENYI Szolgáltatás jellege:Foglalkoztatók és egyéni vállalkozók számára nyújtott szolgáltatás Szolgáltatás biztosításáért felelős szervezet: Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság A szolgáltatás Kormányzati Portálon való megjelenésének időpontja: 2006. január.

4 4 NYENYI adatszolgáltatás A 2005, 2006 évi NYENYI adatokról még a nyugdíjbiztosítás „szedi be” a munkáltatói bejelentést, de az ezévi adatokról áprilistól havi rendszerességgel az APEH is el fogja végezni az adatbeszedést bizonyos foglalkoztatói körben. 2005.júliusra befejeződött az EKG-ra való csatlakozás. 36 végpont (33 megyei, 3 budapesti) van összesen, így lehetővé vált a Kormányzati Portálhoz történő kapcsolódás. A NYENYI adatszolgáltatáshoz szükséges nyomtatványok az ONYF honlapról 2004-től letölthetőek. (2. szint) A NYENYI adatszolgáltatáshoz szükséges adatlapok történetiségében is hozzáférhetőek. A szolgáltatás Kormányzati Portálon való megjelenésének időpontja: 2006. január.

5 5 A lakosság részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági szféra felé nyújtott közigazgatási szolgáltatás helyzete

6 6 Jogszabályi előírás: a Tny. 3. § (4) bekezdés Az e törvény szerinti hatósági ügyekben a Ket. 160-162. §-a szerinti elektronikus formában a következő eljárási cselekmények gyakorolhatók: a)az ügyfél nyilatkozatának, bejelentésének, a nyugdíjbiztosítási igazgatási szervekhez intézett egyéb beadványának előterjesztése; b)az ügyfél tájékoztatására, értesítésére és felhívására vonatkozó hatósági közléseknek az ügyfél tudomására hozása; c)az ellátások megállapításával, folyósításával, a jogalap nélküli ellátások visszafizetésével, ill. a megtérítésre kötelezéssel összefüggő kérelmek benyújtása, ideértve a fellebbezési, az újrafelvételi és az igazolási kérelmet is; d)az idézés; e)a 97. § (2) bekezdésében meghatározott adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése.

7 7 Az Ügyfélkapuhoz történő csatlakozás a 21. számú ajánlásnak megfelelően történt.

8 8 ONYF Dokumentum Kapu rendszer

9 9 Jellemzők, tapasztalatok 2005. november 1-jétől indult 4 űrlap – különböző területekről (nyugdíjelbírálás, folyósítás, méltányosság) Legfőbb akadály: a korosztály, akik legnagyobb mértékben ügyfeleink, még nem teljeskörűen használják a számítógépen elérhető szolgáltatásokat A Kormányzati Portálról az Ügyfélkapun keresztül biztosít elérést, amennyiben a közigazgatásban is használható, felülhitelesített aláírások lesznek, megnyílik a lehetőség elektronikus aláírással is belépni Üzembe helyezés: kisebb zökkenőkkel történt, a MeH-EKK-val és a Kopint Datorg Rt.-vel történő folyamatos kommunikáció, kicsit túlbürokratizált engedélyezési rendszer Költségvetés: külön projekt kb. 130 millió forint +ÁFA

10 10 A jövő feladatai, elképzelései A BUS 1/b szolgáltatási kategóriában 2006. december 31-ig a 3. szolgáltatási szint elérése. A Dokumentum Kapu rendszer teljes körűvé tétele: kb. 50 űrlap: az összes, ügyfél által kitölthető űrlap elérhetővé válik (kérelmek/igénybejelentések, nyilatkozatok, egyéb beadványok) az ügyfelek jelentős hányadát kiszolgálja minden ügytípusra vonatkozóan illeszkedés a szakmai rendszerekkel, folyamatintegrátor beüzemelése. Elérhetőség a Kormányzati Portálról, az elektronikus aláírással történő azonosítás-viszontazonosítás biztosítása Ágazati Integrált Rendszer, amelynek részévé válik a Dokumentum Kapu is, valamint egységes platformon, közös adatbázisokból történik a szakmai funkciók, folyamatok kiszolgálása. Biztosítja a kapcsolatot a külső adatszolgáltatókkal, illetve az adatátadást azok részére, akiknek a nyugdíjbiztosításnak kell adatot szolgáltatni.

11 11 Köszönöm a figyelmüket ! Rába Ferenc ONYF Informatikai főigazgató-helyettes raba.ferenc@onyf.hu


Letölteni ppt "1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé."

Hasonló előadás


Google Hirdetések