Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies."— Előadás másolata:

1 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies

2 Szállodai érdekességek Intercontinental 620.00 - 4.200 - 148 Wyndham 590.000 – 7.000 - 85 Marriott 560.000 – 3.200 -175 Hilton 550.000 – 3.300 -167 Accor 479.000 3.900 123 Starwood 284.000 942 302 Choise 473.000 5.800 82 Best W 305.000 4.000 76 1-7 = 3.000 7.000 8 = 1.000 Dr. Juhász László PhD 2

3 3 Evolúciós szervezet fejlődés és láncok és csoportok kialakulása egyszerű szervezet növekedés stabilitás Funkcionális Bürokrácia Diviziónális szervezet növekedés devirzifikáció innováció diverzifikáció Családi - szálloda Vagyon – terjeszkedés szállodacsoport Piaci gazdálkodás tudás – terjeszkedés - szállodalánc Önálló - szálloda márkanév disztribúció foglalás tulajdon Szakismeret tőkésítése Tőke felhalmozás márkanév egy vagy több márka Disztribúció Foglalás

4 lízing bérlés Névhasználati szerződés szintjei Üzemeltetési Szerződés Tulajdonosi jog alapján üdülési jog Üzemeltetési rendszerek fejlődési szakaszai Önálló vagy Családi Szálloda családi önálló szálloda rész-tulajdon jelenjövőStratégiai – tulajdonosi döntések Stratégiai partnerség (TKM) (TDM) (CRO) Partneri szerződés beszerzés karbantartás 2. értékesítés reklám arculat 3. kínálat színvonal tréning szálloda építés nyitás Management Szálloda 1. márkanév - lógó disztribúció - foglalás komplex üzemelési rendszer Bankszámla, dolgozó alkalmazása tulajcég beszerzés HR könyvelés Franchise Szálloda Márkanév, értékesítés, foglalás 4. technikai, felszereltség Dr. Juhász László PhD 4

5 Tulajdonos Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Vendéglátás Karbantartás Földszint Szolgáltatás Étterem Konyha termelés Mosogatás Szervezeti részlegek 1 Szálloda Room Division Adminisztráció Étteremi szolgáltatásEgyéb szolgáltatások Vendég Dr. Juhász László PhD 5

6 Tulajdonos - Tulajdonosok Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Értékesítés Front Office földszint Housekeeping emelet Vendéglátás Műszak Specializációk Gyógyászat Igazgatás Természet- gyógyászat Wellness Club Fitnesz Stúdió Szépségápolás H R Munkaügy Karbantartó Kertészet Parkoló Emelet Közös terek Földszint Szolgáltatás Étterem Konyha termelés Mosogatás Szervezeti részlegek 2 Termál Area Szálloda Room Division Könyvelés Corporate Torurism Energia Pénzügy IT Konferencia Sport Bár - Kávézó Bér számfejtés Szállodaigazgató Étteremi szolgáltatásEgyéb szolgáltatások Vendég Dr. Juhász László PhD 6

7 Tulajdonos - Tulajdonosok – Irányító központ – Képviseleti tulajdonos Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Értékesítés Front Office földszint Housekeeping emelet Vendéglátás Műszak Specializációk Gyógyászat Igazgatás Természet- gyógyászat Wellness Club Fitnesz Stúdió Szabadidő animátor Szépségápolás H R Munkaügy Ajándékbolt Karbantartó Kertészet Biztonság Parkoló Emelet Közös terek Földszint Szolgáltatás Étterem Bankett Konyha termelés Mosogatás Beszerzés adminisztráció Szervezeti részlegek 3 Termál Area Szálloda Room Division Mosoda Könyvelés Corporate Bankett Gyógyászat Tourism WEB Csoport Utazási irodák Biztonság védelem Energia Pénzügy IT Konferencia Sport Bár - Kávézó Bér számfejtés Szállodaigazgató Étteremi szolgáltatásEgyéb szolgáltatások Vendég Dr. Juhász László PhD 7

8 Tulajdonos - Tulajdonosok – Irányító központ – Képviseleti tulajdonos Értékesítés - Foglalás - Szobakiadás Értékesítés Front Office földszint Housekeeping emelet Vendéglátás Műszak Specializációk Gyógyászat Igazgatás Természet- gyógyászat Wellness Club Fitnesz Stúdió Szabadidő animátor Szépségápolás H R Munkaügy Ajándékbolt Karbantartó Kertészet Biztonság Parkoló Emelet Közös terek Földszint Szolgáltatás Étterem Bankett Konyha termelés Mosogatás Beszerzés adminisztráció Szervezeti részlegek 4 Termál Area Szálloda Room Division Mosoda Könyvelés Corporate Bankett Gyógyászat Tourism WEB Csoport Utazási irodák Biztonság védelem Energia Pénzügy IT Konferencia Sport Bár - Kávézó Bér számfejtés Szállodaigazgató Étteremi szolgáltatásEgyéb szolgáltatások Vendég Dr. Juhász László PhD 8

9 Értékesítés Gazdasági Administration Szállodák Márkák Régiók Humán- politika Fejlesztés Vezérigazgató - Chief Executive Officer Szállodai vállalat szervezeti felépítése Üzemeltetés Operation Támogató Központ (HQ) Beszerzés Motiváció Tréning Munkaügy Kutatás Beruházás Ingatlan Könyvelés Pénzügy Számítástechnika Jogi képviselet Karbantartás Dr. Juhász László PhD 9 Vezérigazgató helyettes VH

10 Értékesítés Gazdasági Administration Szállodák Márkák Régiók Humán- politika Fejlesztés Vezérigazgató - Chief Executive Officer Szállodai vállalat szervezeti felépítése Üzemeltetés Operation Támogató Központ (HQ) Beszerzés Motiváció Tréning Munkaügy Kutatás Beruházás Ingatlan Könyvelés Pénzügy Számítástechnika Jogi képviselet Karbantartás Dr. Juhász László PhD 10 Vezérigazgató helyettes VH

11 Világ kínálat Europe147.000 independent hotel 5.200.000 rooms 35 average Europe11.500 chain hotel 1.300.000 rooms 113 average Europe 158.500 hotel 6.500.000 rooms 41 average Europe chain share Unit 8% Supply 25% USA Chain penetration Supply 70% Dr. Juhász László PhD 11

12 12 Világ kínálata Dr. Juhász László PhD 12

13 Sofitel luxury 111 -27.500 – 248 Pullman 68 - 20.400- 300 MGalerry 50 – 6.000 – 120 Novotel 396 – 74.520 – 188 Suit Novotel 29 – 3.600 - 124 Mercure 724 – 88.174 – 122 Adagio Apartman 88 – 9.720 – 110 Ibis 957 - 117.200 – 122 Ibis Style 166 – 14.400 – 87 Ibis Budget 528 – 47.500 – 90 HotelF1 240 – 18.100 – 75 Thalassa & Spa 15 destinations Szállodai érdekességek Accor Hospitality

14 Variable Lease22% Fixed lease12% Leased35% Manage31% Franchise25% Owned10%

15 Dr. Juhász László PhD 15 % 28 53 82 14 15 44 59 76 TOP 10 Managed Hotels

16 Dr. Juhász László PhD 16 % 97 100 85 67 35 Top 10 Franchised Hotels

17 17 First five franchising group 1 Wyndham Group 588 893 2 Choice 487 410 3 IHG 483 379 4 Hilton Hotels 404 866 5 Best Western 308 477 First five managing group 1 Marriott Int. 265 545 2 IHG 154 764 3 Starwood Resorts 153 791 4 Hilton Hotels 153 110 5 Accor 108 219 First five owning group 1 Accor 282 477 2 NH Hoteles 58 355 3 MGM Mirage 48 268 4 La Quinta 47 149 5 Home Inns 46 410 Világ kínálata Dr. Juhász László PhD 17

18 18 Worldwide Hotel Group ranking 2010 May by MKG 10 09 1 1 IHG GB 4 4324 186 643 787 619 851 23 936 3,9% 2 2 Wyndham Hotel Group USA 7 112 7 043 597 674 592 880 4 794 0,8% 3 4 Hilton Hotels USA 3 526 3 259 587 813 544 361 43 452 8,0% 4 3 Marriott International USA 3 329 3 088 580 876 545 705 35 171 6,4% 5 5 Accor FRA 4 111 3 984 492 675 479 069 13 606 2,8% 6 6 Choice USA 6 021 5 827 487 410 472 526 14 884 3,1% 7 7 Best Western USA 4 048 4 032 308 477 305 387 3 090 1,0% 8 8 Starwood Hotels USA 979 942 291 638 284 800 6 838 2,4% 9 9 Carlson USA 1 059 1 013 159 756 151 487 8 269 5,5% 10 10 Hyatt Hotels Corp. USA 399 373 120 031 114 343 5 688 5,0% MKG Hospitality Világ kínálata Dr. Juhász László PhD 18

19 Európai szállodaipar általános jellemzői európai szállodaláncok hazai piacra koncentrálnak egy város több szálloda családi tulajdon dominál 1900-as évek jellemző építészete meghatározó 75 % független szálloda (Mo 73%) Európán belül az országok piaca nagyon elérő EU bővítés kereslet növekedést generált kínálat fejlesztés beruházás Általános jellemző kínálat növekedés fiatalodik a munkaerő Szakképzett élőmunka kínálat csökken Társadalmi elismertség csökken átlagos szobaszámok EU 40 - USA 70 MO 60 - Budapest 114 - Balaton 68 amerikai szállodaláncok egy-egy európai nagyvárosokra üdülő helyekre koncentrálnak Dr. Juhász László PhD 19

20 Európai szállodaipar növekedési trendje Belföldi turizmus magas részaránya miatt a szállodaláncok országon belüli régiós attrakciókra irányba több szállodával terjeszkedtek Európai szállodaláncok fejlődése követi a nemzeti turizmus fejlődését és irányát, ahogy az utazási szokások és irányok változnak arra fejlődik a lánc Termék szegmentáció növekszik heterogén, sokszínű piacot jól definiálható ismérvek szerint homogén részekre osztjuk (geográfiai, demográfiai, társadalmi gazdasági, magatartási, utazási motiváció különbségei szerint) Multi specifikáció, szegmentáció elterjed a szálloda csoportoknál Accor Hungary ?? Családi szálloda – Önálló szálloda - Szállodalánc – Szállodacsoport Tulajdonlás - Franchise – Management – Bérlés – Lízing eltérő terjeszkedési stratégiák kavalkádja Dr. Juhász László PhD 20

21 Európa szálloda láncai Európában TOP 5 Best Western 8 országból 5-ben van Finn csak hazai és északi Corinthia 2 db szoba Dr. Juhász László PhD 21

22 22 Hazai szállodalánc vállalatok A szerves „evolúciós” fejlődés megszakadt 1950 és 1989 közt. Az állami irányítású szakaszban csak szállodacsoportok alakultak ki. Szállodaláncok hiányának okai (11) •államosításkor egy szállodavállalat alakult •szállodavállalatok a turistaszállótól az ötcsillagosig üzemeltek •piaci diverzifikáció a vállalatok közt földrajzi alapú volt •szocialista rendszerben nem volt magántulajdon •belföldi turizmus egyértelműen, szociálisturizmus volt •állami vállalati és szakszervezeti üdülők voltak a „brandek” •nemzetközi terjeszkedésre csak a 1980-as években nyílt lehetőség, • külföldi turistáknak a szállodákat ismerték •hazai piac keresleti volt, minden szállodai szobát el lehetett adni, •hiányzott a meghatározó piaci-gazdálkodási orientáció, •vezetés nem rendelkezett a megfelelő nemzetközi tapasztalattal (első Accor szálloda nyitásakor a Pannonia 25 szállodát üzemeltetett) Dr. Juhász László PhD 22 Hazai szállodaláncok

23 Hazai szállodaipar trendjei kereslet kínálat Dr. Juhász László PhD – BGF – KVIFK – Turizmus Intézet 1966 +22% 1969 19% 1978 +12% 1987 +14% 1993-94 +12-12% 2004-05 +8-8% 2009 -8% 1990-91 -13% 1988 -6% 1980 -12% 1984 +10% 1972 -5%

24 1950 Szerves fejlődés I. 1966 1972 1990 Brüsszeli világkiállítás Vadászati világkiállítás Osztrák program Privatizáció Szerves fejlődés II. Önálló szállodák Gellért, Royal, Béke, Duna, Margitsziget, Metropol, Nemzeti, Palace, Park Motel program Continental, motelek Balaton, Velence, Siófok szállodasor, Marina, Annabella HungarHotels Pannonia Panel- szállodák Wien, Volga, Balaton, Keszthely, Hévíz, Visegrád, Dobogókő, Thermal „a nagy szállodák” Buda, Sofitel, Hilton, Kongresszusi központ, Forum, Ferihegy II., határátkelők Danubius tőzsde Pannonia Accor Hungarhotels állami Franchise Penta, Hyatt, Novotel, Ramada Cégek, márkanevek Kempinsky, Mariott, Meridien, magyar cégek Magyarország szállodaipar (állami irányítású) fejlődése Danubius Dr. Juhász László PhD 24 1982

25 Magyarországi szálloda piac napjainkban Danubius 25 szálloda, 11 Budapest, 10 külföld Accor – Pannonia 18 szálloda 15 Budapest Taverna 2 – 2 (eladva 2006) ?!! Nemzetközi láncok Hunguest 25 szálloda, 7 Budapest Egyedi szállodák hazai tulajdonosok nemzetközi tulajdonosok Magyarország 836 - 1.035Budapest 143 -175 Mellow Mood Group 19 Zara 2 Hazaiak külföldön Egy – egy szálloda Kempinsky, Mariott, … Civis 6 Debrecen / Szoboszló / Gyula Balaton 229 - 222 Vidék 464 - 642 Szakszervezeti üdülők Mellow Mood Group 19 Budapest Abbázia 8 Aktív 1? Civis 5 Gerand 5 Taverna 6 Starlight 2 For Hotels 4 hazai láncok 2008 év Dr. Juhász László PhD 25

26 26 Európai szálloda piac Európai szállodaláncok piaci részesedéséről • 2010 végi: ~15.300 szálloda, 1,92 millió szállodai szoba. 4700 városban és településen • 2009 végi ~15.000 szálloda, 1,87 millió szállodai szoba (növekedési ráta 2009-ről 2010-re: 2,3 % volt vagyis 43.000 szállodai szoba) • London kb. 83,650 szállodalánchoz tartozó szobával rendelkezett Paris 70,230 szobával Berlin 31,120 szobával Ez a három város 185.000 szállodalánchoz köthető szállodai szobával rendelkezik, mely megközelítően a fele a 40 legnagyobb európai város szállodai szobakapacitásának Source and further information: Otus Analytics and Hotel Analyst www.hotelanalyst.co.uk Dr. Juhász László PhD 26

27 27 Európai szálloda piac Source and further information: Otus Analytics and Hotel Analyst www.hotelanalyst.co.uk Dr. Juhász László PhD 27


Letölteni ppt "Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies."

Hasonló előadás


Google Hirdetések