Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szállodaláncok Magyarországon Készítette: Csontos Mónika 2009. szeptember.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szállodaláncok Magyarországon Készítette: Csontos Mónika 2009. szeptember."— Előadás másolata:

1 Szállodaláncok Magyarországon Készítette: Csontos Mónika szeptember

2 Az első nemzetközi szállodalánchoz tartozó hotel hazánkban: Duna Intercontinental Hotel***** •Nyitás: 1969 •Jellemzői: - a magyar állam tulajdona volt - az amerikai szállodalánccal névhasználati szerződéses együttműködésben volt - az első 5 csillagos „prémium” kategória Magyarországon - szimbolikus volt, a nyugat szocialista, keleti blokk iránti érdeklődését jelképezte

3 A következő nagy nemzetközi lánc megjelenése: Budapest Hilton Hotel***** (1976)

4 Ezzel egy időben létrejöttek magyar tulajdonú szállodaláncok is •Pannónia Hotels (pl. Volga, Aero, Korona) •Hungar Hotels (pl. Fórum) •Danubius (pl. Gellért, Astoria, Béke, Grand Hotel Margitsziget, vidéken – Thermal Hotel Hévíz, Thermal Hotel Sárvár) Danubius Béta Hotels: Beta Hotel Park Hévíz, Beta Hotel Silvanus Visegrád)

5 Hotel Gellért****

6 Danubius Grand Hotel Margitsziget****

7 Danubius Park Hotel Flamenco****

8 A rendszerváltás után felgyorsult a szállodaipar fejlődése Megjelentek a magyar piacon: •Marriott Hotels Corporation (amerikai) •Accor Hotels (francia) •Corinthia Hotels International (máltai)

9 Marriott Budapest

10 Accor szállodák Magyarországon •Sofitel – prémium kategória (5*) •Novotel – felső középkategória (4*) •Mercure – középkategória (3*) •Ibis – alsó középkategória (2 vagy 3*) •Etap – olcsó kategória (1 vagy 2 *)

11 Sofitel Budapest Chain Bridge*****

12 Novotel Budapest Centrum****

13 Mercure Budapest Korona**** •Korábban a Pannónia Hotels tulajdonában volt

14 Ibis Budapest Váci út*** •Korábban Volga szálló

15 Corinthia Grand Hotel Royal*****

16 A szállodaláncok a tagszállodáikkal különböző együttműködési formákat dolgoztak ki •Tulajdonosi: Irányítási jog a tulajdonosok kezében, a lánc csak az arculatot adja. •Igazgatási (management): A lánc szakmai felügyeletet gyakorol, meghatározza az üzletpolitikát, reklámtevékenységet és értékesítést. •Lízing / bérleti szerződéses: Az üzemeltetést teljesen a bérlő irányítja. •Névhasználati (franchise): A lánc csak a szolgáltatási színvonal betartását írja elő.

17 A lánchoz tartozás előnyei •jól csengő márkanév •közös értékesítési üzletpolitika •közös reklám- és propaganda tevékenység •közös, jól bevált üzemszervezési módszer •a vendéglátás és szolgáltatás színvonalára vonatkozó egységes standard •a tagszállodák egymás részére rendszeres és jelentős mértékű vendégközvetítése •önálló helyfoglalási rendszer

18 Miért jó nekünk a nemzetközi láncok jelenléte? –munkahelyeket teremtenek, –új márkák, új termékek jelentek meg a hazai piacon, ezzel az adott város nemzetközi ismertségét és elismertségét öregbítik és növelik a minőségi szálláshelyek kínálatát, –új technológiákat, standardeket honosítottak meg: •létszámracionalizálás (pl. Accor) •újfajta munkaszervezés, korszerű menedzsment •újfajta marketing és értékesítési utak, módok •outsourcing hazai elterjesztése, –a régi, műemléki védelem alatt álló épületek megújítása, funkcióváltása (tőkeerejüknek köszönhetően) is ezen cégeknek köszönhető, –új technikai megoldások, műszaki fejlődés, –további nemzetközi márkákat és újabb vendégeket vonzhatnak az országba, ennek a hazai gazdaságra irányuló pozitív hatása is elhanyagolhatatlan.

19 Miért nem jó a nemzetközi láncok jelenléte? –erős, bizonyos esetekben agresszív konkurenciát jelenthetnek a hazai versenytársainak, –a kezdetekben nem voltak nyitottak az együttműködésre, „különutasok” voltak, –Duna-parti látkép megbontása vitatott eredménnyel járt (lásd Sofitel, Marriott és Hilton), –a nemzeti jelleg nem, vagy alig képviselteti magát.

20 5 csillagos szállodák Magyarországon napjainkban •Four Seasons Grashem Palace •Boscolo New York Palace •Le Meridien Budapest •Ramada Plaza •Kempinski Hotel Corvinus •Rogner Hotel & Spa Lotus Therme – Hévíz Számuk egyre nő, vidéken is megjelentek, mert van rájuk igény, főleg külföldi vendégek körében!

21 Különlegességek •Soho Boutique Hotel**** – egyedi belsőépítészeti megoldások („trendi design”) •Hertelendy Kastélyszálló***** hektáros parkban álló luxus kastélyhotel Kutas- Kozmapusztán •Cotton House Hotel**** – budapesti hotel a ‘20- as ‘30-as évek hangulatát idézi (pl. Marilyn Monroe szoba)

22 Soho Boutique Hotel Ezek a hotelek általában kis méretűek, magas színvonalú szolgáltatásokkal és különféle vásárlói körrel.

23 Hertelendy Kastélyszálló

24 Cotton House Hotel

25 Szállodai szobafoglalási rendszerek •GDS – Global Distribution System: Ezek a rendszerek légitársaságokat, szállodákat (kb ezer szállodát, láncot), bérautó-cégeket fognak össze.) – pl. Sabre, Galileo, Worldspan, Amadeus, stb. A láncok sokszor saját online foglalási rendszert tartanak fenn, pl. Danubius, amelyen keresztül bármely szállodájukban lehet szobát foglalni az interneten keresztül.

26 További információk •www.booking.comwww.booking.com •www.budapesthotelreservation.comwww.budapesthotelreservation.com •www.travelport.huwww.travelport.hu •www.ohb.huwww.ohb.hu


Letölteni ppt "Szállodaláncok Magyarországon Készítette: Csontos Mónika 2009. szeptember."

Hasonló előadás


Google Hirdetések