Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A felsőoktatási és a munkáltatói oldal együttműködése a mesterszintű képzési és kimeneti követelmények kidolgozásában Kompetenciák, ismeretkörök és tanulmányi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A felsőoktatási és a munkáltatói oldal együttműködése a mesterszintű képzési és kimeneti követelmények kidolgozásában Kompetenciák, ismeretkörök és tanulmányi."— Előadás másolata:

1 A felsőoktatási és a munkáltatói oldal együttműködése a mesterszintű képzési és kimeneti követelmények kidolgozásában Kompetenciák, ismeretkörök és tanulmányi kimenetek összefüggései és tervezése: a projekt bemutatása Budapest, március 9.

2 2 A projekt háttere  CsEFT, törvényelőkészítés  Szakértői anyagok, rendelet előkészítés  Nemzetközi kitekintés Magyar Rektori Konferencia, Bologna szakbizottságok  Szaklétesítési anyagok előmunkálatai  Szaklétesítési anyagok Magyar Akkreditációs Bizottság  Akkreditációs követelmények Oktatási Minisztérium, Nemzeti Bologna Bizottság

3 3 Intézmények  Szakindítási beadványok Kutatóintézetek (FKI, MTA, stb.)  Koncepcionális anyagok, elemzések, nemzetközi kitekintés  Felmérések, prognózisok

4 4 Kettős fókusz Kompetencia alapú képzési és kimeneti követelmények. A munkaadói oldal véleményének beépítése. A projekt célja Technikai segítségnyújtás annak érdekében, hogy akadémiai és munkáltatói oldalról egyaránt alátámasztott KKK leírások jöjjenek létre, ahol az egyes szerkezeti elemek koherenciája a felsőoktatási és a munkáltatói oldal szakértői együttműködése révén valósul meg.

5 5 A projekt időtávja Előkészület: február Indítás: március 2-9. Első fázis: március 10-április 13 Második fázis: április 14-május 10 Harmadik fázis: május 10-június 30

6 6 Fő tevékenységek ütemezése, mérföldkövek Március 2: koordinátori indító értekezlet Március 9: projektindító munkaértekezlet Március 10-31:  az alapszakok képzési és kimeneti követelményeinek áttekintése, kritikai elemzés  nemzetközi „legjobb példák” feldolgozása  a munkáltatói oldal bekapcsolása Április 1-12: Első javaslatok a mesterszakok KKK leírásainak módszertanára és tartalmára

7 7 Április 14- május 5:  mesterszak KKK-ajánlások kidolgozása,  módszertani útmutatók, szakmai anyagok véglegesítése Május 5-18: lektorálások Május 18: a projekt eredményeit bemutató munkaértekezlet Május 19-június 30: disszemináció Április 6: munkaértekezlet a kompetenciák munkáltatói prioritásairól Április 13: szakterületi munkaértekezletek a mesterszakok KKK leírásának módszertanáról és tartalmi kérdéseiről

8 8 Projekt irányító bizottság Nemzetközi és hazai átfogó szakértők Szakterületi koordinátorok Szakterületi szakértők (akadémiai, munkáltatói) Projekt adminisztráció A projekt szervezete

9 9 Tuning alapú módszertan  kompetenciákra (competencies) és tanulási eredményekre (learning outcomes) fókuszáló leírások,  az akadémiai és a munkáltatói kimeneti elvárások megkülönböztetése,  általános (generic) és szakmaspecifikus (subject related) kompetenciák leírása,  az alapszak és a mesterszak ciklusainak megkülönböztetése a szintén kompetenciákra épülő dublini szintleírások (Dublin descriptors) alapján.

10 10 A Tuning projektben a kompetenciák olyan jellemzők dinamikus egységét jelentik – az ismeretek és alkalmazásaik, az attitűdök és felelősségek vonatkozásában -, amelyekkel leírhatók egy képzési program eredményei, illetve az, hogy a tanulók hogyan képesek teljesíteni a képzési folyamat végén. A projekt elsősorban a szakmai tárgykörökhöz kapcsolódó kompetenciákra (képzési területre jellemző) és az általános kompetenciákra (minden diplomás kurzus esetében közös) összpontosítja figyelmét. Kompetenciák - Competences

11 11 Azt rögzítik, hogy mi az elvárás a tanulóval szemben a tanulási folyamat befejeződését követően tudásban, megértésben és/vagy készségeit, képességeit tekintve. A képzési eredmények különböznek a képzési céloktól, mivel inkább a tanuló eredményeihez, s nem annyira az oktató szándékaihoz kötődnek. A képzési eredményeknek megfelelő értékelési kritériumokkal kell együtt járniuk, amelyekkel megítélhető, hogy az elvárt képzési eredményeket sikerült-e elérni. A képzési eredmények az értékelési kritériumokkal együtt határozzák meg a kreditek teljesítésének minimum követelményeit, míg a jegyadás alapja a minimumkövetelmények alatti vagy feletti teljesítés. A kredit akkumulációt és átvitelt segíti elő, ha egyértelmű képzési eredmények fogalmazódnak meg, amelyek pontosan jelzik, hogy melyek a kreditértékkel bíró teljesítmények. Tanulási (képzési) eredmények, kimeneti követelmények - Learning outcomes

12 12 Időpont: március 23. A rendezvény helyszíne: Tempus Közalapítvány 1134 Budapest, Váci út 37. (Duna Office Center) 7. Emelet Jelentkezési határidő: március 20. A résztvevők létszáma maximum 80 fő. Tuning projekt - az oktatási rendszerek finomhangolása (Bologna szeminárium)

13 13 Tanterv Nemzetközireferenciák Output KKK

14 14 Tanterv Nemzetközireferenciák Output KKK

15 15 Tanterv Output KKK Nemzetközireferenciák

16 16 Tanterv Output KKK Nemzetközireferenciák

17 17 Tervezési folyamat Kompetenciák és tanulási eredmények általános szakterületi szakra jellemző Ismeretkörökhöz rendelés Ismeretkörök arányai a képzési programokban Intézményi tanterv Intézményi tanterv Személyi feltételek Személyi feltételek Infrastruktúra Infrastruktúra A kimeneti követel- mények teljesülését garantáló eszközök SZAKINDÍTÁS SZAKLÉTESÍTÉS

18 18 A projekt várható eredményei Közbenső output:  szakterületi nemzetközi kitekintések (írásos anyagok)  szakterületi elemzés az alapszakok képzési és kimeneti követelményeiről (írásos anyagok)  munkáltatói vélemények (írásos anyagok)  eszmecsere a munkáltatói oldal bekapcsolásának lehetőségeiről, az így elérhető eredményekről a kompetencia alapú KKK leírásokban (munkaértekezletek)  szakterületi elemzés a meglévő mesterszakok képzési és kimeneti követelményeiről (írásos anyagok)

19 19  ajánlás a munkáltatói oldal véleményének figyelembe vételére a KKK leírások készítésénél,  ajánlás a KKK rendeleti struktúrájára és tartalmára  ajánlás az egyes szakterületek mesterszakjai létesítési anyagainak kompetencia alapú elkészítésére és az értékelés szempontjaira,  zárótanulmány Végső output:

20 20 Délutáni munkarend : 1. Szekció: informatika, műszaki, természettudományi, agrár szakterületek Moderátor: Derényi András 2. Szekció: közgazdaságtudományi, társadalomtudományi, bölcsész szakterületek Moderátor: Temesi József : beszámoló a szekciókról : kérdések, hozzászólások : a munkaértekezlet zárása


Letölteni ppt "A felsőoktatási és a munkáltatói oldal együttműködése a mesterszintű képzési és kimeneti követelmények kidolgozásában Kompetenciák, ismeretkörök és tanulmányi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések