Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit."— Előadás másolata:

1 UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit

2 UNILO projekt2 A téma aktualitása •Európai Felsőoktatási Térség számára kialakított felsőoktatási képesítési keretrendszer (Qualifications Frameworks for European Higher Education Area) 2005 június Bergen •2010-ig történő nemzeti szintű bevezetése •A felsőoktatás szerkezete harmonizálásának szükségessége Ajánlásrendszer - Tuning Educational Structures in Europe

3 UNILO projekt3 Történeti kitekintés •Múlt: elsődlegesen bement-orientált képzési rendszerek •Jelen: a bolognai ciklusok és a doktori képzés alapvetően kimenet-orientált •Jövő: tanulási eredmények általánossá válása Európai Képesítési Keretrendszer: a közös referenciaszintek tanulási eredményekben kerülnek meghatározásra

4 UNILO projekt4 Kapcsolódó terminusok 1. •Kimenet •(Kulcs)kompetenciák •Célok •Követelmények •Tanulási eredmények

5 UNILO projekt5 Kapcsolódó terminusok 2. •Jelentős átfedések, minimális eltérések Mind a kompetenciák, a követelmények és a kimenet az előre meghatározott és tanulási eredmények irányába mutatnak, és megvalósításukat szolgálják •Inkonzisztens használat: angolszász fogalmak kulturális különbségek, eltérő elméleti alapok, a kompetencia fogalmának eltérő célú használata (pl. munkaerő-piac)

6 UNILO projekt6 Kapcsolódó terminusok 3. •Kimenet (output) – a tanulás végeredménye egy képzési kontextusban, célok és tanulási tevékenységekben megfogalmazva, a bemenetre és a képzési folyamatra épülve •Kompetenciák Általános és munkakörhöz kötött (funkcionális) •Célok – a képzés szempontjából általánosan megfogalmazva •Követelmények – A Bloom-féle taxonómián alapuló, egy órához, egy leckéhez, rövidebb egységhez kapcsolódó tanulási eredmények Mindig aktív tevékenységekben megfogalmazva

7 UNILO projekt7 Tanulási eredmények 1. •Tudás, képesség, kompetencia •Formális, non-formális és/vagy informális tanulási folyamat eredményeképpen elsajátítottak •Felkészültség a tanultak megvalósítására valós szakmai körülmények között

8 UNILO projekt8 Tanulási eredmények 2. •Az elsajátított tudás demonstrálása •6 kognitív követelményszint – ismeret, megértés, alkalmazás, analízis, szintézis, értékelés •Explicit, egyszerű, megvalósítható és mérhető (lehetőség szerint több módszerrel is!), aktív tevékenységekben megfogalmazva a feltételek és a szint meghatározásával

9 UNILO projekt9 Tanulási eredmények 3. •Alkalmazásuk egyúttal azt is jelenti, hogy az oktatási folyamat tanuló centrikusabbá válik, valamint, hogy a tanulási folyamat iránti felelősség áthárul a tanulóra!

10 UNILO projekt10 Példák 1. •Nyelvvizsga előkészítő kurzus •Cél: B2 nyelvvizsgára történő felkészítés •Követelmények: –Legyen képes világos és részletes szövegeket alkotni az érdeklődési körébe tartozó számos témáról –Legyen képes érthetően megfogalmazott hivatalos levelet írni

11 UNILO projekt11 Példák 2. •Angol nyelvű közgazdasági képzés •Tanulási eredmény –Legyen képes bármilyen üzleti környezetben és szituációban a megfelelő üzleti nyelvhasználatra

12 UNILO projekt12 Köszönöm a figyelmet! remenyi.j@eik.bme.hu


Letölteni ppt "UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit."

Hasonló előadás


Google Hirdetések