Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon."— Előadás másolata:

1 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

2 •Hogyan befolyásolják a gyerekek médiafogyasztási szokásaik a fejlődésüket? • Milyen hatással van ez az életpályályukra? •Mennyit számít az, hogy gyermekkorunkban milyen útravalóval indítanak el bennünket? A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 2

3 Mivel állunk szemben - média? •Kevesebb pénz •Túlkínálat a médiában (109 magyar nyelvű tv csatorna; 211 rádió állomás/197 aktív; 17 outdoor vállalat; 588 kiadó!!!) •Alacsonyabb kereslet •Médiahasználat-, és költségkoncentráció •Konszolidáció! → médiában lévő túlkínálat fokozatos megszűnése A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 3

4 Top 10 Szektor – hó és hó Forrás: KANTAR Media A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 4

5 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 5 A gyerekek világa felnőtt szemmel •A középkorban a gyerekek a felnőttek világának a részesei voltak •Személyes tapasztalataik révén ismerték meg a világot •A XIX. század végétől kialakult a védett gyermekkor (iskoláztatás, mesék) •XX. század második felére ennek vége lett, ebben jelentős szerepe van a televíziónak •Napjainkra a személyes tapasztalatokon túl, a képernyőn keresztül szereznek benyomásokat az őket körülvevő világról • A kívülről jövő hatások meghatározó szerepet játszanak abban, hogy felnőttként milyen egyén, személyiség, fogyasztó válik belőlük.

6 Példaképek keresése • Szülő(k) • Sportoló - külföldi • Híresség - külföldi • Családtag • Híresség - magyar • Sportoló - magyar • Barát, barátnő, osztálytárs • Tanár, edző, nevelő •14-18 éves kor között a médiasztárok világa kiemelkedően fontossá válik Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 6

7 Az információszerzés módjai • Médiafogyasztás: • Tudatos, programszerű • Háttérben, folyamatosan jelenlévő, egyéb cselekvéshez kötött • Szülők • Barátok • Televízió – esetleges szülői kontroll • Internet – esetleges szülői kontroll • Újságok • Mobiltelefon • A legfontosabb a személyes kommunikáció révén történő informálódás Szembeötlő eltérések vannak a szakemberek, az újságírók, a szülők és a műsorkészítők lehetőségei között A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 7

8 Kommunikációs csatornák megítélése Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás

9 9 A 4-14 éves korosztály tv nézési szokásai • A gyereke közel fele egyedül nézi otthon a tv-t • 10-16%-uk mellett a hasonló korú családtag ül • A gyerekek 55-65%-a nagykorú felügyelete nélkül tévézik • A megkérdezett gyerekek közül 59% nem érti, hogy régebben hogyan tudtak meglenni tv nélkül* Forrás: AGB Nielsen MédiakutatóKft , *Ipsos: Kid.comm kutatás A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 9

10 A 4-14 évesek napi tévénézési görbéi Forrás: AGB Nielsen MédiakutatóKft = A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 10

11 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 11 A 4-14 éves korosztály csatornaválasztása • RTL • TV2 • Gyermekcsatornák • Videó, dvd, videójáték • Általános szórakoztató • Filmes csatornák • Zene csatornák • Közszolgálati cstornák Forrás: AGB Nielsen MédiakutatóKft

12 • Gyorsan áttekinthető, személyre alakítható • A szülői kontroll egyre kevesebb az életkor előrehaladtával • Az internet eléréssel rendelkező gyerekek fél órával kevesebbet tévéznek • Magas napi használati idő, növekvő internethasználat, kiadói átrendeződések • „Az interneten mindent megtalálok, amire szükségem van* Internet *Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 12

13 • Már a 6 évnél fiatalabbak is neteznek • Eltérő fogyasztási szokások, hiszen a jómódú, elsősorban budapesti, és megyeszékhelyen lakó gyerekek az átlagnál gyakrabban használják az internetet • Korcsoportonként eltérő fogyasztás • 7-10: játék, , chat • 11-14: játék, ismeretszerzés, közösségi média, , chat • Egyre több gyermek, egyre hamarabb kezd netezni • Ez a szülőknek aggodalom, a marketing szakembereknek lehetőség Internet Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 13

14 Sajtó – gyermek-, és ifjúsági lapok • 270 gyermek-, és ifjúsági lapcím, 104 gyermek lapcím • Mindent elolvasnak, amiket a példaképek erre érdemesnek tartanak • Korcsoportonként eltérő fogyasztás • Nincs árérzékenység, mert a családból valakivel megvetetik • A beszédtémát adó tartalmakra fogékonyak • Magas keresztolvasottság • Marketing szempontból a márkaépítés kiváló eszközei • Alacsony szülői kontroll A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 14

15 Sajtó – a családban megtalálható lapok • Tematikus tartalmak keresése, az otthon lévő újságokban • Nemcsak gyermek tartalmak, hanem minden őket érintő téma • Figyelemfelkeltés a család többi tagja számára (pl. milyen gyógyszer kell a Nagyinak) • Hírek, információk beszerzése • 80% szereti a színes magazinokat lapozgatni • 65% egyes újságokat az elejétől a végéig végigolvas • 60% műsorújság alapján választja ki, hogy mit néz a tévében A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 15

16 Rádió • Egyre inkább háttér médiafogyasztás • 73% hallgat rádiót az autóban • Elsősorban a zenei adók fogyasztása van jelen • Háttérbe szorul az információszerzés • 80% szerint jó zene van a rádiókban A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 16

17 Mobiltelefon • Divatcikké vált, ciki, ha valakinek nincsen • 29% nem érti, hogyan lehetett régen élni nélküle • Elismerést vált ki, ha valakinek menő telefonja van • Közösségi oldalak látogatására is használják • Egyre inkább hódít a 8-14 éves korosztályban • Fontos információfogadó eszközzé lépett elő • „Összességében a családon belüli odafigyelést,kapcsolattartást intenzívebbé, a gyermeki közösségszerveződést hatékonyabbá, a baráti és érzelmi kommunikációs viszonyokat harmonikusabbá teszi”* Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás 2008, *Internet: A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 17

18 A gyermekek vásárlóereje • Saját pénzköltés Németországban: évi 6 milliárd euro • Egyre fogékonyabbak a márkák, a státusszimbólumok iránt • A családi vásárlásokra való hatásuk az USÁ-ban: • Az élelmiszervásárlások 77%-ára • A gépkocsi vásárlások 45%-ára • Saját pénzköltés (zsebpénz és az a pénz, amit külön kérésre kapnak): • Havonta fejenként átlagosan Ft • A 8-14 évesek évente mintegy 30 milliárd Ft felett rendelkeznek *Forrás: AS gyűjtés A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 18

19 Boda Judit, marketingmanager Axel Springer-Budapest Kiadói Kft. Városmajor utca Budapest Tel. (06 1) A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 19 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon."

Hasonló előadás


Google Hirdetések