Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon"— Előadás másolata:

1 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

2 Milyen hatással van ez az életpályályukra?
Hogyan befolyásolják a gyerekek médiafogyasztási szokásaik a fejlődésüket? Milyen hatással van ez az életpályályukra? Mennyit számít az, hogy gyermekkorunkban milyen útravalóval indítanak el bennünket? A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

3 Mivel állunk szemben - média?
Kevesebb pénz Túlkínálat a médiában (109 magyar nyelvű tv csatorna; 211 rádió állomás/197 aktív; 17 outdoor vállalat; 588 kiadó!!!) Alacsonyabb kereslet Médiahasználat-, és költségkoncentráció Konszolidáció! → médiában lévő túlkínálat fokozatos megszűnése A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

4 Top 10 Szektor – hó és hó A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: KANTAR Media

5 A gyerekek világa felnőtt szemmel
A középkorban a gyerekek a felnőttek világának a részesei voltak Személyes tapasztalataik révén ismerték meg a világot A XIX. század végétől kialakult a védett gyermekkor (iskoláztatás, mesék) XX. század második felére ennek vége lett, ebben jelentős szerepe van a televíziónak Napjainkra a személyes tapasztalatokon túl, a képernyőn keresztül szereznek benyomásokat az őket körülvevő világról A kívülről jövő hatások meghatározó szerepet játszanak abban, hogy felnőttként milyen egyén, személyiség, fogyasztó válik belőlük. A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

6 Példaképek keresése Sportoló - külföldi Sportoló - magyar Szülő(k)
Híresség - külföldi Családtag Híresség - magyar Sportoló - magyar Barát, barátnő, osztálytárs Tanár, edző, nevelő 14-18 éves kor között a médiasztárok világa kiemelkedően fontossá válik 6 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás 2008

7 Az információszerzés módjai
Médiafogyasztás: Tudatos, programszerű Háttérben, folyamatosan jelenlévő, egyéb cselekvéshez kötött Szülők Barátok Televízió – esetleges szülői kontroll Internet – esetleges szülői kontroll Újságok Mobiltelefon A legfontosabb a személyes kommunikáció révén történő informálódás Szembeötlő eltérések vannak a szakemberek, az újságírók, a szülők és a műsorkészítők lehetőségei között 7 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

8 Kommunikációs csatornák megítélése
8 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás 2008

9 A 4-14 éves korosztály tv nézési szokásai
A gyereke közel fele egyedül nézi otthon a tv-t 10-16%-uk mellett a hasonló korú családtag ül A gyerekek 55-65%-a nagykorú felügyelete nélkül tévézik A megkérdezett gyerekek közül 59% nem érti, hogy régebben hogyan tudtak meglenni tv nélkül* 9 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: AGB Nielsen MédiakutatóKft , *Ipsos: Kid.comm kutatás 2008

10 A 4-14 évesek napi tévénézési görbéi
= 4+ 10 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: AGB Nielsen MédiakutatóKft

11 A 4-14 éves korosztály csatornaválasztása
RTL TV2 Gyermekcsatornák Videó, dvd, videójáték Általános szórakoztató Filmes csatornák Zene csatornák Közszolgálati cstornák A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: AGB Nielsen MédiakutatóKft

12 Internet Gyorsan áttekinthető, személyre alakítható
A szülői kontroll egyre kevesebb az életkor előrehaladtával Az internet eléréssel rendelkező gyerekek fél órával kevesebbet tévéznek Magas napi használati idő, növekvő internethasználat, kiadói átrendeződések „Az interneten mindent megtalálok, amire szükségem van* 12 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon *Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás 2008

13 Internet Már a 6 évnél fiatalabbak is neteznek
Eltérő fogyasztási szokások, hiszen a jómódú, elsősorban budapesti, és megyeszékhelyen lakó gyerekek az átlagnál gyakrabban használják az internetet Korcsoportonként eltérő fogyasztás 7-10: játék, , chat 11-14: játék, ismeretszerzés, közösségi média, , chat Egyre több gyermek, egyre hamarabb kezd netezni Ez a szülőknek aggodalom, a marketing szakembereknek lehetőség 13 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás 2008

14 Sajtó – gyermek-, és ifjúsági lapok
270 gyermek-, és ifjúsági lapcím, gyermek lapcím Mindent elolvasnak, amiket a példaképek erre érdemesnek tartanak Korcsoportonként eltérő fogyasztás Nincs árérzékenység, mert a családból valakivel megvetetik A beszédtémát adó tartalmakra fogékonyak Magas keresztolvasottság Marketing szempontból a márkaépítés kiváló eszközei Alacsony szülői kontroll 14 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

15 Sajtó – a családban megtalálható lapok
Tematikus tartalmak keresése, az otthon lévő újságokban Nemcsak gyermek tartalmak, hanem minden őket érintő téma Figyelemfelkeltés a család többi tagja számára (pl. milyen gyógyszer kell a Nagyinak) Hírek, információk beszerzése 80% szereti a színes magazinokat lapozgatni 65% egyes újságokat az elejétől a végéig végigolvas 60% műsorújság alapján választja ki, hogy mit néz a tévében 15 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

16 Rádió Egyre inkább háttér médiafogyasztás
73% hallgat rádiót az autóban Elsősorban a zenei adók fogyasztása van jelen Háttérbe szorul az információszerzés 80% szerint jó zene van a rádiókban 16 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon

17 Mobiltelefon Divatcikké vált, ciki, ha valakinek nincsen
29% nem érti, hogyan lehetett régen élni nélküle Elismerést vált ki, ha valakinek menő telefonja van Közösségi oldalak látogatására is használják Egyre inkább hódít a 8-14 éves korosztályban Fontos információfogadó eszközzé lépett elő „Összességében a családon belüli odafigyelést,kapcsolattartást intenzívebbé, a gyermeki közösségszerveződést hatékonyabbá, a baráti és érzelmi kommunikációs viszonyokat harmonikusabbá teszi”* 17 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon Forrás: Ipsos: Kid.comm kutatás 2008, *Internet:

18 A gyermekek vásárlóereje
Saját pénzköltés Németországban: évi 6 milliárd euro Egyre fogékonyabbak a márkák, a státusszimbólumok iránt A családi vásárlásokra való hatásuk az USÁ-ban: Az élelmiszervásárlások 77%-ára A gépkocsi vásárlások 45%-ára Saját pénzköltés (zsebpénz és az a pénz, amit külön kérésre kapnak): Havonta fejenként átlagosan Ft A 8-14 évesek évente mintegy 30 milliárd Ft felett rendelkeznek 18 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon *Forrás: AS gyűjtés

19 Köszönöm a figyelmet! Boda Judit, marketingmanager
Axel Springer-Budapest Kiadói Kft. Városmajor utca Budapest Tel. (06 1) 19 A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon 19


Letölteni ppt "A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon"

Hasonló előadás


Google Hirdetések