Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Debreczeni László - Adrius Web Team 2009 április 02. GOOGLE MÁNIA keresőmarketing "csodafegyverek" Hogyan, döntsünk válasszunk? Néhány gyakorlati szempont.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Debreczeni László - Adrius Web Team 2009 április 02. GOOGLE MÁNIA keresőmarketing "csodafegyverek" Hogyan, döntsünk válasszunk? Néhány gyakorlati szempont."— Előadás másolata:

1 Debreczeni László - Adrius Web Team 2009 április 02. GOOGLE MÁNIA keresőmarketing "csodafegyverek" Hogyan, döntsünk válasszunk? Néhány gyakorlati szempont hazai KKV-knek.

2 Nem újdonság, inkább fő irány mint alternatív lehetőség „Csapból is ez folyik” Miért kell vele itt is foglalkozni?

3 A JELEN kiemelt online marketing lehetősége KKV-k számára AJÁNLATOK ÖZÖNE Kóklerek, szerencsevadászok, szemfényvesztők kedvenc terepe is lett.

4 CSÁBÍTÓ AJÁNLATOK ÖZÖNE •„Legyen internet milliomos” •„Ragadja meg élete nagy lehetőségét” •„Kis befektetés óriási haszon” •„Tuti siker receptek” •„ Rövid idő alatt sokszorozza meg bevételét” •„Legális pénznyomdája lehet általa” •„Könnyedén megelőzheti versenytársait”

5 ELKÉPESZTŐ ÍGÉRETEK

6 HOGYAN VÁLASSZAK?

7 Miért könnyű rossz döntést hozni? 1. Alapelve egyszerű, átlátható és könnyen megérthető „Elsőnek lenni a Google-ban!”

8 Miért könnyű rossz döntést hozni? 2. Olcsó •Néhány tízezer forintos összeggel már el lehet indulni •Nem igényel speciális eszközöket, nagyobb beruházást •Nincs nagy anyagi kockázat

9 Miért könnyű rossz döntést hozni? 3. Látványos eredmények „A találati lista élén vagyunk!”

10 Miért könnyű rossz döntést hozni? 4. Gyors eredmények „Akár azonnal……”

11 Miért könnyű rossz döntést hozni? 5. Jól mérhető eredmények statisztika, webanalitika

12 De hát ez valójában nagyszerű. Miért jelent ez problémát?

13 Látszat eredmények, illúziók veszélye HABÁR: •első vagyok a Google-ban •nőtt a látogatottságom •4-es page rankja lett az oldalamnak •X helyen regisztrálták az oldalt •….…… MÉGSEM JUTOTTAM KÖZELEBB A CÉLJAIMHOZ

14 VALÓDI CÉLJAINK minél több látogató DE OLYAN •akit az érdekel, amit a cégem és/vagy honlapom kínál •aki az adott honlap céljait teljesíti (vásárlás, kapcsolatfelvétel, megrendelés, ajánlatkérés stb.)

15 Legyünk óvatosak…. Ha az alábbiakkal találkozunk •Hihetetlen, túlzó ajánlatok •Általános tuti receptek, kész megoldások •Előzetesen megadott fix árak •Villámgyors sikerek ígérete •"Csináld magad gyorstalpalók, segédletek"

16 Általános tuti receptek, kész megoldások Konzerv ajánlat - egy eszköz/megoldás eladása •Találati helyezés - az első a Google keresőben •Linképítés: regisztráljuk honlapját keresőkben, katalógusokban •PPC kampányok (Adwords) - futtatása •Honlap szövegének, tartalmának átírása •……………….. De valóban pont erre van szükségünk?

17 Mire van szükségünk? Egyedi, cégre szabott javaslatok Alapja a tájékozódás •Igényfelmérés, •piaci szegmens netes trendjei (kereslet-kínálat), •konkurencia elemzés, •honlap állapot felmérés, •webanalitikaa adatok elemzése. Előbb a vizsgálat aztán a kezelés, a gyógyszer.

18 Komplex megoldások Egyedi, cégre/honlapra szabott javaslatok •honlaphoz kötődő (tartalom, szerkezet, szöveg, meta információk…. ) •honlapon kívüli (linképítés, PPC kampány kialakítás/menedzselés …….) Különböző jártasságokat, kompetenciákat igényel!

19 Komplex szemlélet KERESŐMARKETING = ESZKÖZ illeszkedik/szolgálja a honlap céljait Határok: Szűken: megtalálja az oldalt, eljusson az oldalra Tágabban: a honlap céljainak teljesítése (a látogató vásároljon, informálódjon, kerüljön kapcsolatba velünk …..)

20 Előzetesen megszabott fix árak helyett tájékoztató vagy irányárak Egy testre szabott, komplex megoldási javaslat kidolgozásáig csak irányárak

21 Egyedi, testre szabott keresőmarketing munka árazásáról Végső ár alapja az elvégzendő munka: •tartalma •mennyisége (ráfordított erőforrások) •összetettsége •nehézségi foka

22 Árazási kitérő „Elsőnek lenni a Google-ban” típusú munkák két lehetősége: 1.Organikus találatok 2. Fizetett/szponzorált megjelenés (Adwords - PPC hirdetés)

23 2. Fizetett/szponzorált megjelenés Google Adwords (PPC hirdetés) Dinamikus liciten alapuló hirdetési árak. Az elvégzett munka: Hirdetés menedzselés, büdzsé kezelés.

24 2. Fizetett/szponzorált megjelenés Google Adwords (PPC hirdetés) Főbb árbefolyásoló tényezők •kulcsszavak „értéke” •konkurencia licitje •hirdetések célzása (időben, helyben) •hirdetési relevancia (minőségi pontszámok) •beállított szűrők, limitek

25 Gyors eredmények ígérete „Elsőnek lenni a Google-ban” típusú ajánlatok Eltérő időtávok: -„azonnal”, -néhány hét alatt, -hónapok alatt

26 Gyors eredmények ígérete „Elsőnek lenni a Google-ban” típusú ajánlatok 1.Organikus találatok: IDŐVEL 2. Fizetett/szponzorált megjelenés (Adwords - PPC hirdetés): AZONNAL

27 Szponzorált (Adwords) vagy organikus találatok? Mikor melyiket válasszuk? ORGANIKUS •Hosszabb távú hatás (cég alaptevékenysége) •Lassabb de tartós •Behatárolt számú kulcsszó •Reális az első oldalakra kerülni •Biztosak vagyunk a kereső kifejezésekben ADWORDS (PPC) •Rövid távú hatás – csak a kampány időszaka alatt (akciók, szezonális ajánlatok) •Sok, változatos kulcsszó •Erős konkurencia •Új termék, szolgáltatás •Pontosan szeretnénk meghatározni, hogy milyen üzenettel találkozik a látogató

28 Gyors eredmények ígérete Az idő kétarcúsága: ELÉRNI ÉS MEGTARTANI Az internet, a Google dinamikusan változó közeg - folyamatosan változó találati listák - új versenytársak - megújuló honlapok - a keresőmarketing technikák/szolgáltatások terjedése

29 Gyors eredmények ígérete Az idő kétarcúsága: ELÉRNI ÉS MEGTARTANI Fenntartó szakasz •eredmények monitorozása •szükség esetén beavatkozás Hosszú távú partnerség!

30 "CSINÁLD MAGAD" ajánlatok korlátai Például Google Adwords használata gyorstalpalók tanfolyamok, segédletek, Miért is ne? •a program bárki számára ingyen hozzáférhető •kezelése nem túl bonyolult

31 "CSINÁLD MAGAD" ajánlatok korlátai Például Google Adwords használata NEHÉZSÉGEK, BUKTATÓK •dinamikus licitek - elszállhat a pénz (eltérő beállításoknál akár többszörös különbségek) •marketing ismeretek hiánya (mi mire jó, hirdetési hatásmechanizmusok, szövegírás) •kiértékelési problémák: adatok megfelelő értelmezése, összefüggések megértése •tapasztalatlanság •komplex látásmód hiánya (pl. hirdetés - honlap fogadó oldalának összefüggései) •folyamatosan foglalkozni kell vele: idő/energia

32 MILYEN PARTNERT/MEGOLDÁST VÁLASSZUNK? 1.EGYÉNI, CÉGÜNKRE SZABOTT MEGOLDÁST AJÁNL 2.KÉPES KOMPLEX SZOLGÁLTATÁST NYÚJTANI 3.HOSSZÚTÁVÚ PARTNERSÉGBEN ÉRDEKELT

33 Köszönöm a figyelmet! Debreczeni László Adrius Web Team telefon: 06/ honlap:


Letölteni ppt "Debreczeni László - Adrius Web Team 2009 április 02. GOOGLE MÁNIA keresőmarketing "csodafegyverek" Hogyan, döntsünk válasszunk? Néhány gyakorlati szempont."

Hasonló előadás


Google Hirdetések