Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Wolf Gábor könyve alapján 2. Rész Moldvai Levente 2011. 01. 27. Kisvállalati Marketing.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Wolf Gábor könyve alapján 2. Rész Moldvai Levente 2011. 01. 27. Kisvállalati Marketing."— Előadás másolata:

1 Wolf Gábor könyve alapján 2. Rész Moldvai Levente Kisvállalati Marketing

2 Bevezető „A csodálatos új életed itt és most kezd ő dik… mert arra, ki ért a marketinghez, akármibe fog, akármit forgalmaz, akármilyen cége lesz, siker és b ő ség vár.” 3 dolog: 1.Éhes tömeg 2.Ellenállhatatlan ajánlat 3.Felfigyeljenek és reagáljanak a reklámra

3 A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7  1. Tippelj, hányszoros különbség volt egy éles mérés során?  Mérés részletei: 4 üzleti magazin, 1db (ugyanaz) hirdetés, hasonló áron voltak a hirdetési helyek  A:  B:  C:  D:  E:

4  2. Tippelj, mekkora eredménnyel zárult egy hirdetés kampány egy olcsóbb hirdetési helyen, ugyanolyan médián  Mérés részletei: nyílás zárók a termék, újsághirdetés, amely 4x több embert ért el, mint egy korábbi újság  A:  B:  C:  D:  E: A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7

5  Te hol hirdetnéd a társkeres ő weboldaladat, els ő sorban szingliknek?  A:  B:  C:  D:  E: A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7

6  Te hogy derítenéd ki, hogy hol érdemes hirdetned a szingliknek a társkeres ő weboldaladat?  A:  B:  C:  D:  E: A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7

7 3 történet 1.„Apró” eredménykülönbség, ugyanazon reklámszöveggel, ugyanolyan médián 4 üzleti magazin, 1 hirdetés, 20x eredmény különbség 2.Zéró eredmény olcsóbb hirdetés mellett ugyanolyan médián Nyílás zárók: hirdetés panelrengetegben, átlagfizu = 1 ablak ára 3.Mi van akkor, ha nem tudod, milyen médiát fogyaszt a célpiacod? Macskád van? Ahhan, akkor szingli vagy!  Kérdezz meg pár vásárlót! A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7

8 Egy vállalkozás sikere els ő sorban nem attól függ, hogy 1. Milyen jó a termékének/szolgáltatásának a színvonala 2. Milyen felkészültek az emberei Egy remek céget tönkretehet, ha nem talál reklámcsatornát a célpiacához És egy átlagon aluli céget felvirágoztathat, ha talál egyetlen jó médiumot A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7

9 HALÁLOS BŰN A MARKETINGBEN: Ha nincs jó reklámcsatorna piacodhoz, az tönkreteheti a cégedet! A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7

10  Mit jelent ez a gyakorlatban? Te mit tennél?  1. Adott egy termék: diabetikus táplálék kiegészít ő, kifejezetten cukorbetegeknek jó  2. USA-ban veszik, mint a cukrot   3. Jó áron lehet importálni  4. Viszont: nincs olyan reklámcsatorna, amely jó hatásfokkal éri el a célpiacot  A:  B:  C:  D:  E:

11  Nincs újságjuk, nincs weboldaluk, amit a többségük néz  Országos TV, napilapokban kellett volna hírdetni, ami  Elvitte volna a profitot  Így  Az üzleti ötlet a kukába került, mivel a célközönség nem volt hatékonyan elérhet ő A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7

12  1. Hogyan választanak reklámhelyet ma a kisvállalkozások?  2. A stratégiai reklámhelyválasztás 3 titka Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7

13  Hogyan választanak reklámhelyet ma a kisvállalkozások?  Kérem a tippeket:  A:  B:  C:  D:  E:

14  Hogyan választanak reklámhelyet ma a kisvállalkozások? Magadra ismersz? :-)  1. Sokk: közvetlenül a reklámhely tulajdonosától, ez a legdrágább! Médiaügynökségen keresztül min. 10% kedvezményt kapsz! Éves kampánynál ez 1 ingyen hónapot jelent!  2. Sokk: a legnyomulósabb média ügynökt ő l vásárolnak. A cégvezet ő nem néz körül és keresi meg a legjobb reklám helyeket!  3. Sokk: egyedi megjelenéseket vásárolnak. 1 hónapig itt, mert itt akciós volt, aztán meg ott…  Célpiac hatékony elérése kell legyen a fókuszban, különben -> Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7

15  A STRATÉGIAI REKLÉMHELYKIVÁLASZTÁS els ő titka?  Tippek:  1.  2.  3.  4.  5.

16  A STRATÉGIAI REKLÁMHELYKIVÁLASZTÁS els ő titka:  Szükséged lesz egy reklámhelyre, ahol folyamatosan hirdetsz, és amely így folyamatosan és kiszámíthatóan szállítja az új vev ő ket Neked! Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7

17  Példák a való életb ő l:  1.  2.  3.  4.  5.  6.  7.

18 Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7  A STRATÉGIAI REKLÁMHELYKIVÁLASZTÁS második titka?  Tippek:  1.  2.  3.  4.  5.

19  A STRATÉGIAI REKLÉMHELYKIVÁLASZTÁS második titka:  Az els ő stratégiai reklámhelyed mellett szükséged lesz egy második stratégiai reklámhelyre is, ahol szintén folyamatosan hirdetsz, és amely így folyamatosan és kiszámíthatóan szállítja az új vev ő ket Neked! Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7

20  STRATÉGIAI REKLÁMHELYKIVÁLASZTÁS – a növekedés legnagyobb marketing titka – a harmadik titok?  Tippek:  1.  2.  3.  4.  5.

21  STRATÉGIAI REKLÁMHELYKIVÁLASZTÁS – a növekedés legnagyobb marketing titka – a harmadik titok:  A marketingorientált cég úgy tud legjobban növekedni, ha a bevétel emelkedésével egyre több stratégiai reklámhelyet foglal el. Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7

22  Miért jó ez?  1. Kiszámítható növekedés mellett  2. hihetetlen stabilitást ad a cégednek  3. egyre jobban megnehezíti egy új versenytársnak, hogy piacot vegyen el t ő led

23 Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7  Pozitív spirál:  1. Minél több fix reklámhelyen hirdetsz,  2. egyre több új vev ő d lesz,  3. azaz még több pénzed lesz stratégiai reklámhelyekre  … 1 …

24  „Az üzletben a legrosszabb, legveszélyesebb szám az egy: egyetlen ügyfél, egyetlen alkalmazott – egyetlen reklámeszköz.”  John Caples  Ha weboldalad a keres ő kben legelöl van ma, akkor kezdj imádkozni vagy máshol is reklámozni!  M. Levente Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7

25  Melyik a 3 legfontosabb vev ő típus?  Tippek:  1.  2.  3.  4.  5.

26  A 3 legfontosabb vev ő típus:  1. vannak, akik Ma akarnak vásárolni,  2. vannak, akiket érdekel a témád, és tájékozódni akarnak, de még nem állnak készen a vásárlásra,  3. és vannak, akiket érdekelnie KELLENE a témád, portékád – de vagy nem tudnak róla vagy a konkurenciádtól vásárolnak

27  Az els ő két típus aktívan keres – pl. google.  Kulcsfontosságú, hogy téged megtaláljanak, mert ha nem, máshol költik el a pénzüket.  A probléma:  Az els ő 2 vev ő kategória a legkisebb, a harmadik a legnagyobb!

28  A probléma:  Ha a céged növekszik, az els ő két kategóriát hamar ki fogod n ő ni és el kell kezdeni a harmadik kategóriának reklámozni!  A legnagyobb bevétel a harmadik kategóriából lesz, viszont ő k nem keresnek Téged, Neked kell ő ket elérned az üzeneteddel!

29


Letölteni ppt "Wolf Gábor könyve alapján 2. Rész Moldvai Levente 2011. 01. 27. Kisvállalati Marketing."

Hasonló előadás


Google Hirdetések