Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Pethő Balázs 1 E-learning A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Pethő Balázs 1 E-learning A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta."— Előadás másolata:

1 Készítette: Pethő Balázs 1 E-learning A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.

2 Készítette: Pethő Balázs 2 Az előadás célja •Megfogalmazni az e-learning jelentését. •Megismerni a legfontosabb e-learning irányzatokat •Elemezni az e-learning módszereit és eszközeit •Megismerni a legfontosabb e-learning szabványokat

3 Készítette: Pethő Balázs 3 Mi az e-learning •e? Elektronikus? •learning? Tanulás? •Elektronikus tanulógép? Magától tanuló robot? Vagy az ember tanul, az elektronika segítségével? •Ez így elég zagyva, kezdjük egy kicsit másik irányból, avagy: •Mit jelent az, hogy távoktatás?

4 Készítette: Pethő Balázs 4 Távoktatás •A távoktatás olyan oktatási forma, ahol a tanár és tanuló között földrajzi távolság van. A távoktatás egy teljesen egyedi oktatási forma, lényegesen többet jelent a távolból oktatásnál!

5 Készítette: Pethő Balázs 5 Távoktatás megszületése A távoktatás megszületése és elterjedése alapvetően három jelenségnek köszönhető. Ezek a következők: • "egy új képzési forma iránti szükséglet, • az oktatási költségek csökkentésének általános igénye, • a modern kommunikációs technológiák megjelenése az oktatás területén is." (Kovács Ilma)

6 Készítette: Pethő Balázs 6 Mi a távoktatás? •Új oktatási forma, ami új módszereket igényel •Tanár: ismeretátadó  tanulásirányító •Tanuló: a tanulási folyamat aktív résztvevője

7 Készítette: Pethő Balázs 7 Diák •Passzív hallgatóból aktív tanuló •Figyelmét irányítani kell, de maga fedezi fel az utat •A „tanulást” még jobban meg kell tanulni, mint eddig…

8 Készítette: Pethő Balázs 8 Távoktatás eszközei •Távoktatási csomag •Tanulás irányító eszközök („munkafüzet”, tutori e- mail, sms, tv adás) •Tanulót tájékoztató eszközök •Tananyagok (könyv, CD-ROM, web tananyag, videó, tv adás) •Kommunikációs eszközök (levél, , sms, chat)

9 Készítette: Pethő Balázs 9 Távoktatás története •1840 Isaac Pitman gyorsírás oktatása távoktatásban •1926 Luxemburg rádió •1927 BBC rendszeres rádió adások •1937 Radio Sorbonne – felsőoktatás •1939 USA telefonos oktatás •60-as évek BBC televíziós oktatási műsorok

10 Készítette: Pethő Balázs 10 Távoktatás itthon •60-as 70-es évek Iskolatelevízió •Műsoridő 12.5 százaléka oktatási jellegű •Levelező oktatás a jellemző •1974 Tihanyi Távoktatási Konferencia •Még mindig a levelező oktatás a jellemző •1990 NTT, beindulnak a távoktatási szakok (GATE, SZÁMALK)

11 Készítette: Pethő Balázs 11 Hol érdemes távoktatni? •munka mellett, új képesítésért tanulók, továbbképzések (nem esnek ki a munkából, kevesebb konfliktus) •GYES-en, GYED-en lévők (esély a munkában maradásra, munkába állásra) •mozgáskorlátozottak •katonák

12 Készítette: Pethő Balázs 12 Miért érdemes távoktatni? •Ha jól csináljuk lehet olcsóbb •Sok esetben egyetlen esély a tanulásra (Nyílt egyetem – Open Learning) •A „munkaerőnek” nem kell kiesnie a „termelésből” •Az „információs társadalom” megköveteli az „élethosszig tartó tanulást”

13 Készítette: Pethő Balázs 13 Mik lehetnek a főbb buktatók? •Kompetencia hiány kompetencia=képesség+motiváció •Nem megfelelő oktatási anyagok (Egyedi tervezésű anyagokra van szükség) •Tanulási képességek hiánya •Kommunikációs zavarok •Nem az adott tanulási stílusnak megfelelő kurzus

14 Készítette: Pethő Balázs 14 E-tanulás, e-learning CBT WBT Distance Learning e-learning

15 Készítette: Pethő Balázs 15 Jellemzően e-tanulás •Iskolában tantermi oktatás esetén alkalmazott „számítógéppel segített tanulás” •Az IKT eszközöket alkalmazó távoktatást, nyitott képzés •A felsőoktatásban megjelenő vegyes képzés (blended learning) •Web (táv) előadás, web (táv) szemináriumo •A televíziós oktatás, különös tekintettel a digitális televíziózás új interaktív lehetőségeit kihasználó kurzusok •A tréningezés céljából alkalmazott vállalati képzések. •A számítógépes multimédiával, web tartalmakkal támogatott önálló tanulás. (Pl. egy alkalmazói szoftverbe épített tutorial használata…) •A multimédiás oktatóprogramok •Internetes kollaboratív eszközöket használó tréningek •Mobil informatikával támogatott oktatási formák •stb.

16 Készítette: Pethő Balázs 16 E-tanulás eszközei: Szinkron módszerek •Telefonos konzultáció •Chat •Web előadás •Web szeminárium •„elő” TV adás Aszinkron módszerek •„E-book” •Interaktív web tananyag • •Fórum •Oktatófilm

17 Készítette: Pethő Balázs 17 Interwise web szeminárium

18 Készítette: Pethő Balázs 18 Keretrendszerek •Az elektronikus oktatás kereteit szabják meg •Nyilvántartják a hallgatókat (Hallgatói nyilvántartó – ETR vagy HR rendszer a vállalati szférában) •Naplózzák a tevékenységeket •Megjelenítik a tananyagokat •Számtalan egyéb funkció: kommunikációs felület, kollaboratív felület, automatikus üzenetek, stb.

19 Készítette: Pethő Balázs 19 ¸Phoenix 2.0

20 Készítette: Pethő Balázs 20 tavoktatas.elte.hu/moodle

21 Készítette: Pethő Balázs 21 Blended learning

22 Készítette: Pethő Balázs 22 Elektronikus tananyagok •Önálló tanulást kell segítsék •Interaktív elemek nagyban növelik a hatékonyságot •Önellenőrző részeket kell tartalmazzanak •A kommunikációt, tutori tevékenységet is hozzá kell tervezni •Zömében internetes megjelenítésre kell optimalizálni

23 Készítette: Pethő Balázs 23 Bloom taxonómia Gondolkodási szint A tanuló viselkedésének jellemzői Példák a taxonómia adott szintjére Ismeret emlékezés, felismerés, felidézés A tanuló fel tudja sorolni az Árpád-házi királyokat A tanuló el tudja mondani Newton három törvényét Megértés értelmezés, saját szavakkal történő leírás, interpretálás A tanuló el tudja magyarázni a globális felmelegedés okát. A tanuló képes lefordítani egy idegen szöveget magyarra. A tanuló példát tud mondani az egyenes vonalú egyenletes mozgásra. Alkalmazásproblémamegoldás A tanuló képes műszerekkel fizikai folyamatokat mérni. A tanuló képes azonosítani egy feladatban az ismeretlen fogalmakat.

24 Készítette: Pethő Balázs 24 Bloom taxonómia Analízis elemzés, lényeges elemek, struktúra feltárása, motívumok értelmezése közlések részekre, elemekre bontása A tanuló képes összehasonlítani különböző társadalmi körök politikai célkitűzéseit Szintézis egyéni és eredeti produktum létrehozása új struktúrák, elméletek kialakítása A tanuló képes összefüggő dolgozatot írni egy művészeti stílusról Értékelés vélemény- és ítéletalkotás a saját és/vagy külső értékrend alapján A tanuló képes megítélni, hogy az iskolán belüli események mennyiben felnek meg a demokratizmus szabályainak

25 Készítette: Pethő Balázs 25 Hogyan fejlesztik? •HTML alapú anyagok, XML leírás •Flash tananyagok •Szerver oldali, vagy kliens oldali programok •Keretrendszerek tulajdonságait kihasználó anyagok mely elterjedt fájlformátumokat használnak,.doc,.pdf,.gif,.jpg,.ppt •Modul rendszerű felépítés az újrahasznosítás érdekében – SCORM •Meta adatok a kategorizáláshoz, kereséshez – LOM (Learning Object Metadata)

26 Készítette: Pethő Balázs 26 E-learning hype cycle *http://www.e-learningguru.com/

27 Készítette: Pethő Balázs 27 Valóság az iskolákban •Tantermi oktatás, nem lehet távoktatni •Kevés a számítógép •Lassú leterhelt Internet elérés •Tanárok nagy része elutasítja a IKT-t, SZST-t •Profi diákok és/vagy motiválhatatlan tanulók

28 Készítette: Pethő Balázs 28 A jó internet pedagógus (Fehér Péter) •Kritikai érzék •Jó angol nyelvtudás •Magas szintű számítástechnikai ismeretek •Elemző készség, információ rendszerezési ismeretek •Magas általános műveltség •Etikusság, erkölcsösség, felelősség érzet •Tolerancia

29 Készítette: Pethő Balázs 29 A jó internet pedagógus II. •Igényesség (nyelvhasználatban, tartalomban, képi világban – belső igényesség) •Motivációs képesség •Olyan tanulási környezet megteremtésének képessége, mely motiválja a tanulókat *Fehér Péter cikke alapján

30 Készítette: Pethő Balázs 30 Jövő t-learningm-learning szélessávú internet MI felületek tanulás vezeték nélküli hálózatok

31 Készítette: Pethő Balázs 31 Egyszerű mobil játékgép tanulásra is alkalmas, lenne…  •Mobil játékgép •3 sávos rádiótelefon •sztereo FM rádió •MP3 lejátszó •Bluetooth •Max. 128Mb memória • kliens •XHTML browser •GPRS

32 Készítette: Pethő Balázs 32 Ha érdekel az e-learning:


Letölteni ppt "Készítette: Pethő Balázs 1 E-learning A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta."

Hasonló előadás


Google Hirdetések