Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mit tehet a szülő? A szülői felkészítő tanfolyamok tematikájáról és eszközeiről Buncsik Ildikó Kommunikációs és PR vezető Heim Pál Gyermekkórház Budapest.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mit tehet a szülő? A szülői felkészítő tanfolyamok tematikájáról és eszközeiről Buncsik Ildikó Kommunikációs és PR vezető Heim Pál Gyermekkórház Budapest."— Előadás másolata:

1 Mit tehet a szülő? A szülői felkészítő tanfolyamok tematikájáról és eszközeiről Buncsik Ildikó Kommunikációs és PR vezető Heim Pál Gyermekkórház Budapest

2 Buncsik Ildikó 2011.02.17.2 Miért van hírértéke a bölcsőhalálnak ? •Mitikus, sok kultúrtörténeti és történelmi hagyomány kötődik hozzá •Nincs ma még egyértelműen meghatározott ok •Váratlan, tragikus esemény- bulvár •Gyerekek, és kisgyermekes családok az elszenvedői •Évente, közel harminc esetben, akár a közvetlen környezetünkben is előfordulhat •Félelmet és szorongást kelt, ami befolyásolhatja a család mentális komfortját

3 Buncsik Ildikó 2011.02.17.3 A gyermek társadalmi szerepének változásai •Társadalmi értékek •Gazdasági, vallási, világnézeti hatások •Hiedelmek, rítusok •Közegészségügyi viszonyok •Az orvostudomány fejlődése •A technika, a technológia fejlődése •Divat

4 Buncsik Ildikó 2011.02.17.4 Az egészségkultúra és a szocializáció Törekvés az egészségre = szociokulturális hatások Az egészségkultúra szerepe - szubjektív - hogy vagyunk? - objektív - mit mérünk? - mire szánunk időt, pénzt, és mennyit? - szokásaink, életmódunk - normaváltozások a szűkebb és tágabb környezetben Információ szerzés, források kiválasztása, szűrés súlyozás, befolyásolás

5 Buncsik Ildikó 2011.02.17.5 A sikeres programok feltételei: •Szisztematikus, intenzív megközelítés (fokozottan veszélyeztetett csoportok felé is) •A hozzáférés javítása, esélyegyenlőség biztosítása •Multidiszciplináris megközelítés •Stratégiai és taktikai tervek, a célcsoportok igényeihez alkalmazkodva •A témában közvetlenül résztvevő, érintett és jártas kollégák bevonása •Megfelelő helyszín és technikai eszközök •Propaganda

6 Buncsik Ildikó 2011.02.17.6 A védőnők és a családorvosok szerepéről •Ott van, ahol a csecsemő, közvetlen tapasztalatokat szerez •A személyes kapcsolat hiteles kommunikációt tesz lehetővé •Ismeri a lehetőségeket és a korlátokat is, ehhez igazítja a stratégiát •A család életének számos pontján képes beavatkozni, befolyást gyakorolni •Visszajelzéseket kap, tanít, ismételtet, és ellenőrizve megerősíti a pozitív változásokat •Kapcsolatot tart a kórházakkal, klinikákkal, időpontokat egyeztet, vizsgálatokat szervez, tanfolyamokra, szűrővizsgálatokra irányít •Továbbképzéseken vesz részt, ahol napra kész információkhoz jutva végzi tovább a munkáját

7 Buncsik Ildikó 2011.02.17.7 Miért a tanfolyam? •Ide el kell jönni, elhatározni, rákészülni… •Jöhetnek a családtagok, sőt a baba is… •Mert csoportban folyik…és ez bátrabbá tesz •Mert kötött, ám nem merev tematika szerint zajlik… •Mert a kórház adja a helyszínt… •Mert a kollégák az előadók és a demonstrátorok itt dolgoznak…

8 Buncsik Ildikó 2011.02.17.8 Valódi gyermek egészségügyi központtá válni „csak” kórház helyett. •Hozzáférhetőség •Az elvárásoknak és a szükségleteknek való megfelelés •Társadalmi elfogadottság •Hatékonyság •Hatásosság (Maxwell 1984)

9 Buncsik Ildikó 2011.02.17.9 A szervezés •Kapcsolati háló •A kapacitás és az igények összehangolása •Meghirdetés •Folyamatos értékelés, és változtatás a tapasztalatok alapján •Média jelenlét, irányított közlések •Szolgáltatást nyújtunk! •Bizalom kiépítése a szolgáltatást nyújtók felé

10 Buncsik Ildikó 2011.02.17.10 A tematika •Megmutatni magunkat egy másik környezetben! •Ismertség és informálás •Hiteles tájékoztatás •Vészhelyzetek megoldása még nem stressz helyzetben

11 Buncsik Ildikó 2011.02.17.11 Az eszközök •Alkalmazkodjon a munkahelyhez, a feladathoz, a fenntartó, a vezetők és a kliensek elvárásaihoz A „törődés” kommunikációja Alapelemei: Az önérvényesítés és a felelősség!

12 Buncsik Ildikó 2011.02.17.12 Mit tapasztaltunk? •Fehér köpenyes szerepek, nem fehérben •Nem kórházi helyzetben a kórházról •Verbális eszközök, beszédstílus, kifejezések •Non verbális metodikák

13 Buncsik Ildikó 2011.02.17.13

14 Buncsik Ildikó 2011.02.17.14 Partnerség Az egészség fontos! Megóvható, megelőzhető a gyermekeket érő ártalmak nagy része! Az ismeretek szélesítése lecsendesíti a szülői szorongást! Erkölcsi megerősítést ad: ” Jó szülő vagyok!”

15 Buncsik Ildikó 2011.02.17.15

16 Buncsik Ildikó 2011.02.17.16

17 Buncsik Ildikó 2011.02.17.17 „Az ember erőt, bátorságot és önbizalmat merít minden olyan élményből, mellyel már valóban félelem nélkül néz szembe.” Eleanor Roosevelt

18 Buncsik Ildikó 2011.02.17.18 Heim Pál Gyermekkórház


Letölteni ppt "Mit tehet a szülő? A szülői felkészítő tanfolyamok tematikájáról és eszközeiről Buncsik Ildikó Kommunikációs és PR vezető Heim Pál Gyermekkórház Budapest."

Hasonló előadás


Google Hirdetések