Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások"— Előadás másolata:

1 Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Merklné Kálvin Mária főosztályvezető Oktatási Hivatal Pedagógiai-szakmai Szolgáltatások Koordinációs Főosztálya

2 Amiről szó lesz igényalapú szolgáltatási rendszer
a Pedagógiai Oktatási Központokhoz kapcsolódó új rendszerek (vezető szaktanácsadói, bázisintézményi) a megye bázisintézményei

3 A pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerszintű biztosítása
A Hivatal országos hatáskörrel egységes elvek szerinti standardokat és folyamatleírásokat alapján működteti az állami fenntartású köznevelési intézmények számára a pedagógiai szakmai szolgáltatások teljes körét a köznevelési közfeladat-ellátás keretei között fejleszti és működteti a pedagógiai szolgáltatások ellátáshoz szükséges tájékoztató és folyamat-támogató informatikai rendszereket működteti és fejleszti az országos pedagógiai mérések rendszerét működteti és fejleszti a szaktanácsadás országos rendszerét akkreditált és nem akkreditált továbbképzéseket dolgoz vagy dolgoztat ki és valósít meg a tanulmányi versenyeket, pedagógiai tájékoztatást egységes eljárásrend alapján szervezi évente országos igényfelmérést végez (online felület), amely a munkatervi tervezés alapja minősítési tervbe felvesz mesteraspiránsokat ( évi miniszteri felhívás!)és felkészíti majd minősíti őket.

4 Egységes szakmai működési rend a Pedagógiai Oktatási Központokban
a POK-ok elfogadottsága nőtt, a szolgáltatást igénybe vevők és a szaktanácsadók pozitív visszajelzései országos igényfelmérésen alapuló éves feladattervezés szolgáltatási protokollok szerinti működés megvalósult a hét pedagógiai szakmai szolgáltatási területre, folyamatban van a szolgáltatási protokollok aktualizálása szaktanácsadás szolgáltatási terület informatikai nyilvántartó rendszerén keresztül történő POK adatszolgáltatás alapján országos összesített adatok generálása

5 Országos igényfelmérés 2017.

6 Országos igényfelmérő 2017.
5008 intézmény tantárgygondozó szaktanácsadás 8522 összes igény 36165 többi szolgáltatási terület 27643

7 A beküldött igények száma fenntartó típusonként Bács-Kiskun megyében

8 Szaktanácsadásra vonatkozó igények Bács-Kiskun megyében

9 Szolgáltatási területek szerinti igények
Igények a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer területei közül Szolgáltatási területek szerinti igények Terület Igény Az iskolai adatszolgáltatás adatainak értelmezése 16 db Az iskolai helyzetfeltárás támogatása 26 db

10 A szaktanácsadói kapacitás jellemzői
2016 végén 4099 szaktanácsadó szerepelt a szaktanácsadói névjegyzéken, ebből 1637 a mesterpedagógus, akik közül 116 fő minősítő szakértő is. Az 1637 fő mesterpedagógus közül az Oktatási Hivatal 1377 fővel kötött szerződést, ezekből 116 vezető szaktanácsadó. A többi mester szaktanácsadó nem állami fenntartású intézményben dolgozik.

11 A vezető szaktanácsadói rendszer
Vezető szaktanácsadói pályázatok Kiírt pályázatok: 128 Beérkezett pályázatok: 160 Nyertes pályázatok: 116

12 Feladatot ellátó szaktanácsadók száma Ebből vezető szaktanácsadó
POK Feladatot ellátó szaktanácsadók száma Ebből vezető szaktanácsadó Nemzetiségi 16 1 Budapest 359 20 Békéscsaba 55 5 Debrecen 58 4 Eger 71 10 Győr 100 13 Kaposvár 76 Miskolc 63 7 Nyíregyháza 6 Pécs 62 Salgótarján 33 2 Szeged 139 11 Székesfehérvár 92 8 Szolnok 91 9 Zalaegerszeg 86 Összesen: 1377 fő 116 fő

13 A szaktanácsadói rendszer felépítése és kapcsolatrendszere
POK szaktanácsadói koordinátor Tantárgygondozó vezető szaktanácsadók területenként 1-1 fő Matematika szaktanácsadók Testnevelés szaktanácsadók ....szaktanácsadók Tematikus vezető szaktanácsadók területenként 1-1 fő Intézményfejlesztés A vezető szaktanácsadók szakterületei megegyeznek a 48-as tantárgygondozói és tematikus területekkel

14 A bázisintézményi rendszer kialakításának célja
A Pedagógiai Oktatási Központ illetékességi területén működő nevelési-oktatási intézmények pedagógiai eredményességének növelése olyan intézmények bevonásával, aki készek megosztani működő jó gyakorlataikat, helyet és lehetőséget biztosítanak szakmai műhelyek, bemutató órák, tanulmányi versenyek, továbbképzések megtartásához, elősegítik a POK által biztosított pedagógiai-szakmai szolgáltatásokhoz való hozzáférést.

15 OH-POK Bázisintézmények rendszerének kialakítása
bázisintézmények szerepe a bázisintézményi struktúra kialakítása beillesztése a pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerébe

16 Bázisintézményi hálózat kialakítása*
Az „Oktatási Hivatal Bázisintézménye” pályázat kiírásra került. A pályázatok benyújtásának határideje: január 31. A Tavaszi Pedagógiai Napok keretében ünnepélyes keretek között kerül/került átadásra a cím A nyertesekkel 3 évre szóló együttműködési megállapodás megkötése. Az „OKTATÁSI HIVATAL BÁZISINTÉZMÉNYE” cím viselése. Több alkalommal is elnyerhető. Évente kiírásra kerül A címet elnyerő intézmények vezetői és érintett pedagógusai az együttműködési megállapodás aláírását követően a bázisintézményi feladatokra történő felkészítésen vesznek részt. A Hivatal e felhatalmazás alapján és a Köznevelési Kerekasztal szakmai támogatásával célul tűzte ki 2016-ban, hogy a Pedagógiai Oktatási Központok közreműködésével mielőbb kialakítja bázisintézményei magyarországi hálózatát, amelyek képesek lesznek módszertani központként, egyfajta tudásbázisként katalizátorai lenni a Magyarországon működő állami és nem állami fenntartású köznevelési intézményekben folyó szakmai munkának. Olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben az adott szolgáltatási területhez kapcsolódó jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt pedagógus közreműködésével.

17 OH köznevelési projektek - EFOP
A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása Területi és helyi szintű pedagógiai-szakmai szolgáltató rendszer fejlesztésével és ágazati, helyi közösségi együttműködésekkel komplex és célzott intézményfejlesztő programok megvalósulása a kiválasztott végzettség nélküli iskolaelhagyással veszélyeztetett, illetve szegregáltan oktató és az országos kompetenciaméréseken alulteljesítő köznevelési intézményekben. Oktatási Hivatal Megvalósító 10 milliárd forint Támogatás összege Konvergencia régiók Megvalósítás helye ig Tervezett időtartam

18 A Bács-Kiskun megyei intézmények részvétele az egyes EFOP projektekben
EFOP „Kisgyermekkori nevelés támogatása” A képzésekbe bevonni kívánt intézmények száma: 7 EFOP „ Társadalmi felzárkózási és integrációs köznevelési intézkedések támogatása” – bevont feladatellátási helyek száma: 25 EFOP „A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása” – kiválasztott intézmények száma: 15 intézmény (20 feladatellátási hely) EFOP „Esélyteremtés a köznevelésben” Intézményfejlesztésbe bevont intézmények tervezett száma: 11 Módszertani Gyakorlóintézményi Hálózatba bevont intézmények tervezett száma: 1

19 OH-POK 2017. évi kiemelt feladatok
Vezető szaktanácsadói rendszer stabilizálása, bővítése, Bázisintézmények „meggyökereztetése” hálózati struktúra megerősítése. Felülvizsgált szaktanácsadói protokoll alkalmazása, web publikálása, Szaktanácsadói mesterpedagógus létszám növelése, A megnövelésre kerülő szaktanácsadói létszám alapján a területi és szakterületi egyenletlenségek kisimítása, A korai iskolaelhagyással kapcsolatos szakmai támogató OH feladatok keretrendszerének véglegezése, az adaptív pedagógiai támogatás erősítése, A lemorzsolódással érintett intézmények szakmai támogatása és nyomon követése, Jogszabályi háttér realizálása a küldő szaktanácsadáshoz, EFOP projektek szaktanácsadói ismeretekkel történő támogatása, A szaktanácsadók továbbképzése, POK-ok és szaktanácsadók együttműködéseinek erősítése, Minőségbiztosítás erősítése

20 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások"

Hasonló előadás


Google Hirdetések