Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBenjámin Szabó Megváltozta több, mint 7 éve
1
Nemzetközi marketing Dr. Mandják Tibor, egyetemi docens, főiskolai tanár, intézetigazgató Nemzetközi marketing
2
Vázlat A nemzetközi üzleti gyakorlat A földrajzi, politikai és jogi környezet Nemzetközi marketing
3
A nemzetközi üzleti gyakorlat A kulturális ismeretek fontossága A menedzsment és a kultúra összefüggései Idő-tér értelmezés Kommunikáció Üzleti protokoll Üzleti etika Nemzetközi marketing
4
A nemzetközi üzleti gyakorlat A kulturális ismeretek fontossága Az üzleti gyakorlat, az üzleti szokások ismerete egy adott piacon ugyanolyan fontos, mint a nyelv ismerete. Sőt… Nemzetközi marketing
5
A nemzetközi üzleti gyakorlat A kulturális ismeretek fontossága A nemzetközi üzleti életben való részvételhez szükséges képességek: Tolerancia Rugalmasság Alázatosság Fair magatartás Más tempóhoz való alkalmazkodás Kíváncsiság, érdeklődés A célország ismerete Mások és másság kedvelése Képesség arra, hogy tiszteljenek, becsüljenek bennünket A környezetbe való integrálódás képessége Nemzetközi marketing
6
A nemzetközi üzleti gyakorlat A menedzsment és a kultúra összefüggései A döntéshozók céljai és aspirációi A döntéshozatal mechanizmusa A döntés szereplői Nők szerepe Nemzetközi marketing
7
A nemzetközi üzleti gyakorlat Idő-tér értelmezés IIdőfelfogás VVan-e IIdőorientáció MMúlt, jelen, jövő MM-idő és P-idő MMonochronic egyidős: egy célfüggvény, minél gyorsabban, minél jobban üzletet kötni PPolichronic sokidős: több célfüggvény, az emberek közötti tranzakció komplexitása Nemzetközi marketing
8
A nemzetközi üzleti gyakorlat Üzleti etika VVesztegetés PPénz önkéntes felajánlása KKikényszerítés (zsarolás) FFizetés kikényszerítése döntési hatalommal rendelkező részéről KKenőpénz KKis összeg, ajándék, ahol a törvény nem tiltja, olajozás TTörvénytelenségre való felbujtás NNagy összeg, az ellenszolgáltatás egyértelműen törvénybe ütköző Nemzetközi marketing
9
A nemzetközi üzleti gyakorlat Üzleti etika Külföldi etikai dilemmák AAlkalmazottakkal kapcsolatos politika, személyzeti gyakorlat FFogyasztóvédelem KKörnyezetvédelem „„Politikusok megfizetése”, beavatkozás a célország belügyeibe AAlapvető emberi és szabadságjogok Nemzetközi marketing
10
A földrajzi, politikai és jogi környezet A földrajzi környezet hatása a nemzetközi marketingre A politikai környezet A jogi környezet A marketinget közvetlenül érintő jogszabályok Nemzetközi marketing
11
A földrajzi, politikai és jogi környezet A földrajzi környezet hatása a nemzetközi marketingre KKlíma, földrajzi fekvés, topológia LLand-locked countries AA környezet védelme AAz ember által épített környezet AA természeti erőforrások EEnergia, energiahordozók AA lakosság NNépsűrűség UUrbanizáció Nemzetközi marketing
12
A földrajzi, politikai és jogi környezet A politikai környezet A célpiac politikai berendezkedése Politikai kockázatok (a tulajdonnal kapcsolatos) Elkobzás (ellenérték nélkül) Kisajátítás (köz érdekében, ellenérték mellett) Államosítás (ellenérték mellett, vagy nélkül, központi kormányzat) Nemzetközi marketing
13
A földrajzi, politikai és jogi környezet A jogi környezet Jogrendszer Angolszász jog (common law) Kodifikált jog (európai jog) Iszlám jog (saria) A jogviták formái Vita kormányok között Vita vállalat és kormány között Vita vállalatok között Egy szép példa: a Bofors botrány Indiában Nemzetközi marketing
14
The Bofors Scandal - A Swedish firm and the Indian Army 12
15
Political Context Rajiv Gandi’s INC government came to power promising to fight corruption. Defence sales are usually conducted under the direction of government to government contacts. Economic context Bofors desperately needed export orders to offset reduced government support. There was tough competition. Defence sales are often linked to soft loans, set off payments and other political inducements. The political & economic background 12
16
The background to the Bofors scandal The Bofors contract with India Bofors has a very long relationship with the Indian Army Artillery was needed in Kashmir 1Billion $ contract for 410 Artillery Pieces First consignment of an eventual 1500 Contract supposed to include no “Agents” Indian Media discovers a 30million $ fee Rajiv Gandi’s government falls due to the scandal Immediate Effects Bofors loses major part of the contract Panic and suspicion leads to damage to other Swedish companies. 12
17
These are the MNC’s included in the Bofors case research 123
18
The related firms can be grouped in three categories according to impact of scandal Severity of impact depended principally on companies nationality identification and buyer background. 123
19
A földrajzi, politikai és jogi környezet A jogi környezet Az írásban rögzített kereskedelmi szokások a szokványok INCOTERMS 2000 (fuvarparitások) Elsődleges jogforrás a szerződés Választott bíráskodás Választott bírók Kereskedelmi jogviták Nincs fellebbezés Nemzetközi marketing
20
A földrajzi, politikai és jogi környezet A marketinget közvetlenül érintő jogszabályok Versenyjog A terméket érintő jogszabályok Dassonville formula: minden, ami a Közösségen belüli importot valamilyen módon hátrányosan érinti, megengedhetetlen intézkedésnek minősül Cassis de Dijon elv: az egyik tagországban az adott tagország rendelkezései (minőségi előírásai) szerint forgalomba hozott árut valamennyi más tagországban sem lehet korlátozni, még akkor sem, ha az azonos hazai termékre szigorúbb szabályok érvényesek Reklámra és értékesítés-ösztönzésre vonatkozó szabályok Nemzetközi marketing
21
A földrajzi, politikai és jogi környezet A marketinget közvetlenül érintő jogszabályok Az árakra vonatkozó jogszabályok A kiskereskedelmi egységekre vonatkozó szabályok Nyitva tartás Vasárnapi nyitva tartás Illegális nemzetközi kereskedelemre vonatkozó szabályok Védett növények Állatfajok Műkincsek Nemzetközi marketing
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.