Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nemzetközi marketing Dr. Mandják Tibor, egyetemi docens, főiskolai tanár, intézetigazgató Nemzetközi marketing.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzetközi marketing Dr. Mandják Tibor, egyetemi docens, főiskolai tanár, intézetigazgató Nemzetközi marketing."— Előadás másolata:

1 Nemzetközi marketing Dr. Mandják Tibor, egyetemi docens, főiskolai tanár, intézetigazgató Nemzetközi marketing

2 Vázlat  A nemzetközi üzleti gyakorlat  A földrajzi, politikai és jogi környezet Nemzetközi marketing

3 A nemzetközi üzleti gyakorlat  A kulturális ismeretek fontossága  A menedzsment és a kultúra összefüggései  Idő-tér értelmezés  Kommunikáció  Üzleti protokoll  Üzleti etika Nemzetközi marketing

4 A nemzetközi üzleti gyakorlat A kulturális ismeretek fontossága Az üzleti gyakorlat, az üzleti szokások ismerete egy adott piacon ugyanolyan fontos, mint a nyelv ismerete. Sőt… Nemzetközi marketing

5 A nemzetközi üzleti gyakorlat A kulturális ismeretek fontossága  A nemzetközi üzleti életben való részvételhez szükséges képességek:  Tolerancia  Rugalmasság  Alázatosság  Fair magatartás  Más tempóhoz való alkalmazkodás  Kíváncsiság, érdeklődés  A célország ismerete  Mások és másság kedvelése  Képesség arra, hogy tiszteljenek, becsüljenek bennünket  A környezetbe való integrálódás képessége Nemzetközi marketing

6 A nemzetközi üzleti gyakorlat A menedzsment és a kultúra összefüggései  A döntéshozók céljai és aspirációi  A döntéshozatal mechanizmusa  A döntés szereplői  Nők szerepe Nemzetközi marketing

7 A nemzetközi üzleti gyakorlat Idő-tér értelmezés IIdőfelfogás VVan-e IIdőorientáció MMúlt, jelen, jövő MM-idő és P-idő MMonochronic egyidős: egy célfüggvény, minél gyorsabban, minél jobban üzletet kötni PPolichronic sokidős: több célfüggvény, az emberek közötti tranzakció komplexitása Nemzetközi marketing

8 A nemzetközi üzleti gyakorlat Üzleti etika VVesztegetés PPénz önkéntes felajánlása KKikényszerítés (zsarolás) FFizetés kikényszerítése döntési hatalommal rendelkező részéről KKenőpénz KKis összeg, ajándék, ahol a törvény nem tiltja, olajozás TTörvénytelenségre való felbujtás NNagy összeg, az ellenszolgáltatás egyértelműen törvénybe ütköző Nemzetközi marketing

9 A nemzetközi üzleti gyakorlat Üzleti etika Külföldi etikai dilemmák AAlkalmazottakkal kapcsolatos politika, személyzeti gyakorlat FFogyasztóvédelem KKörnyezetvédelem „„Politikusok megfizetése”, beavatkozás a célország belügyeibe AAlapvető emberi és szabadságjogok Nemzetközi marketing

10 A földrajzi, politikai és jogi környezet  A földrajzi környezet hatása a nemzetközi marketingre  A politikai környezet  A jogi környezet  A marketinget közvetlenül érintő jogszabályok Nemzetközi marketing

11 A földrajzi, politikai és jogi környezet A földrajzi környezet hatása a nemzetközi marketingre KKlíma, földrajzi fekvés, topológia LLand-locked countries AA környezet védelme AAz ember által épített környezet AA természeti erőforrások EEnergia, energiahordozók AA lakosság NNépsűrűség UUrbanizáció Nemzetközi marketing

12 A földrajzi, politikai és jogi környezet A politikai környezet  A célpiac politikai berendezkedése  Politikai kockázatok (a tulajdonnal kapcsolatos)  Elkobzás (ellenérték nélkül)  Kisajátítás (köz érdekében, ellenérték mellett)  Államosítás (ellenérték mellett, vagy nélkül, központi kormányzat) Nemzetközi marketing

13 A földrajzi, politikai és jogi környezet A jogi környezet  Jogrendszer  Angolszász jog (common law)  Kodifikált jog (európai jog)  Iszlám jog (saria)  A jogviták formái  Vita kormányok között  Vita vállalat és kormány között  Vita vállalatok között  Egy szép példa: a Bofors botrány Indiában Nemzetközi marketing

14 The Bofors Scandal - A Swedish firm and the Indian Army 12

15 Political Context Rajiv Gandi’s INC government came to power promising to fight corruption. Defence sales are usually conducted under the direction of government to government contacts. Economic context Bofors desperately needed export orders to offset reduced government support. There was tough competition. Defence sales are often linked to soft loans, set off payments and other political inducements. The political & economic background 12

16 The background to the Bofors scandal The Bofors contract with India  Bofors has a very long relationship with the Indian Army  Artillery was needed in Kashmir  1Billion $ contract for 410 Artillery Pieces  First consignment of an eventual 1500  Contract supposed to include no “Agents”  Indian Media discovers a 30million $ fee  Rajiv Gandi’s government falls due to the scandal Immediate Effects  Bofors loses major part of the contract  Panic and suspicion leads to damage to other Swedish companies. 12

17 These are the MNC’s included in the Bofors case research 123

18 The related firms can be grouped in three categories according to impact of scandal Severity of impact depended principally on companies nationality identification and buyer background. 123

19 A földrajzi, politikai és jogi környezet A jogi környezet  Az írásban rögzített kereskedelmi szokások a szokványok  INCOTERMS 2000 (fuvarparitások)  Elsődleges jogforrás a szerződés  Választott bíráskodás  Választott bírók  Kereskedelmi jogviták  Nincs fellebbezés Nemzetközi marketing

20 A földrajzi, politikai és jogi környezet A marketinget közvetlenül érintő jogszabályok  Versenyjog  A terméket érintő jogszabályok  Dassonville formula: minden, ami a Közösségen belüli importot valamilyen módon hátrányosan érinti, megengedhetetlen intézkedésnek minősül  Cassis de Dijon elv: az egyik tagországban az adott tagország rendelkezései (minőségi előírásai) szerint forgalomba hozott árut valamennyi más tagországban sem lehet korlátozni, még akkor sem, ha az azonos hazai termékre szigorúbb szabályok érvényesek  Reklámra és értékesítés-ösztönzésre vonatkozó szabályok Nemzetközi marketing

21 A földrajzi, politikai és jogi környezet A marketinget közvetlenül érintő jogszabályok  Az árakra vonatkozó jogszabályok  A kiskereskedelmi egységekre vonatkozó szabályok  Nyitva tartás  Vasárnapi nyitva tartás  Illegális nemzetközi kereskedelemre vonatkozó szabályok  Védett növények  Állatfajok  Műkincsek Nemzetközi marketing


Letölteni ppt "Nemzetközi marketing Dr. Mandják Tibor, egyetemi docens, főiskolai tanár, intézetigazgató Nemzetközi marketing."

Hasonló előadás


Google Hirdetések