Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaArtúr Pap Megváltozta több, mint 7 éve
2
Innováció és marketing Marketing fogalmát különböző módon határozzák meg. Egyik meghatározás szerint ez a következő: A marketing társadalmi és vezetési lépések láncolata, melyek során az egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak, cserélnek ki egymás között, mialatt kielégítik szükségleteiket és igényeiket.
3
Innováció és marketing 1.Az innováció a piaci siker záloga a KKV-k esetében. 2.Az innováció nem más, mint a verseny által megszűrt kreativitás. 3. Az innováció a marketingben tehát elsõsorban nem - nem csak! - az információs és kommunikációs technológia által biztosított új feltételek üzleti szempontokból való kihasználást jelenti, hanem a marketingfilozófia újragondolását.
5
Marketing fogalmak és értelmezések 4 P Klasszikus + PRODUCT, PRICE, PLACE,PROMOTION Physical evidence a szolgáltatások világában kiegészült a (fizikai tulajdonságok, feltételek, körülmények, stb.) People (az emberi közremûködés, ügyesség, készség, stb.) Process (a folyamat szervezettsége, minõsége, hatékonysága, stb.) Packaging (csomagolás) Power (az erõ) Public opinion (a fogyasztói vélemények)
6
Minőségi fejlődés: 4 P 4 C A 4P elemei a termelõi, eladói oldalról ragadják meg a marketing lényegét. Az ezeket az elemeket magukba foglaló marketingstratégiák az eladóra koncentrálnak, a termelõk erõfeszítéseit határozzák meg. A 4 C ezzel szemben a vevõre koncentrál. Azt fogalmazza meg, hogy mit keres, mit szeretne a vásárló.
7
4 C CUSTOMER VALUE - fogyasztói értéket (Ez az a kielégültség, amelyet a termék/szolgáltatás elfogyasztása a fogyasztónak jelent) COST - minimális költséget (A szükséglet- kielégítés, a fogyasztás teljes költségének minimalizálása) CONVENIENCE - a hozzájutás kényelmét (A termék/szolgáltatás megszerzésének legegyszerûbb, legpr oblémamentesebb módja) COMMUNICATION - párbeszédet (Az eladó és vevõ közötti interaktívkommunikáció )
8
Diverzifikáció: 4 E ENVIRONMENT a természeti környezet iránti érzékenység, a természet megóvása EDUCATION a nevelés, oktatás, képzés szerepének, fontosságának felismerése EMPATHY a társadalom más tagjaival való együttérzés, megértés ETHICS az erkölcsi értékek visszaállítása, erősítése
9
Marketing fogalmak és értelmezések A MARKETING LÉNYEGE NEM AZ EGYES ESZKÖZÖK ALKALMAZÁSÁBAN, HANEM A CÉG FOLYAMATOS, ÁTGONDOLT, ÖSSZEHANGOLT KONCEPCIÓ KERETÉBEN TÖRTÉNŐ PIACI LÉPÉSEINEK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN VAN.
10
A szájreklám ereje A szájreklám (word-of-mouth) egyre fontosabb tényezővé válik, ismeretlen termékeknél is szép kereskedelmi sikert eredményezhet. A marketingmenedzserek többsége az alábbi öt tévhit rabja: 1.Csak a botránykeltő vagy újdonságszámba menő termékek válnak beszédtémává 2.A szájreklám magától indul útjára 3.A vállalat legjobb vásárlói a legalkalmasabbak a szájreklám beindítására 4.Ahhoz, hogy a szájreklámból hasznot húzz, elsőként és gyorsan kell reagálnod 5.A szájreklám beindításához szükség van a médiára és a reklámokra. A globalizáció terjedésével és a márkák szaporodásával a szájreklám domináns tényezővé válhat a piacok formálódásában. A vállalatoknak végül két lehetőségük marad: vagy ők irányítják a szájreklámot, vagy a szájreklám irányítja őket. Renée Dye
11
Gyakorlati marketing M -reklám A mobilreklám hazánkban jelenleg SMS és WAP alapú reklámot jelent.
12
M-Reklám SMS-reklám Push típusú kommunikációs forma, amely rendkívül széles közönséget ér el, mivel az SMS küldésére és fogadására a legtöbb forgalomban levő mobilkészülék alkalmas. Tartalma egy érdeklődést kiváltó rövid üzenet, amely azonnali interakcióra ösztönözheti a felhasználót. Egyes rendszerek biztosítják a válasz SMS fogadását is. Kreatív megjelenési formája a kupon, melynek felmutatója adott termékekre vagy szolgáltatásokra árkedvezményt, ajándékot kap.
13
M-Reklám Mobil Marketing Association alapelvei A felhasználó előzetes engedélyéhez kötött reklám védi a fogyasztók magánszféráját, hiszen csak akkor teszi lehetővé a reklámok küldését, ha a fogyasztó erre engedélyt adott a küldőrendszer üzemeltetőjének. Elkerülhetővé válik az airspam, azaz a kéretlen mobilreklám. Alapfeltétel az opt-out lehetősége is, hogy a felhasználó bármikor lemondhassa a reklámüzenetek fogadását.
14
M-Reklám SMS-reklám típusok: Szponzorált SMS: jellemzően az SMS tartalom kiegészítéseként jelenik meg. A fel- használó az üzenet mellett egy maximum 34 karakterből álló reklámot kap. Tiszta reklám SMS: maximum 160 karakter hosszúságú reklámüzenet WAP-reklám A jellemzően pull típusú WAP-reklámok böngészés közben többféle formában jelenhetnek meg a mobiltelefon képernyőjén:
15
egyszerű textlink: rövid, átkattintható szöveg i nterstitial: az online interstitial reklámhoz hasonló módon, átkattintást követően, a letöltés idejét kihasználva jelenik meg a képernyőn rich hirdetés: több interaktív elemet tartalmaz (könyvjelző, gombok, ikonok stb.) microsite: átkattintás eredményeként elérhető minioldal. Tartalma egy rövid, figyelemfelkeltő üzenet, esetleg adatgyűjtési célt szolgáló kérdések. Click-to-call funkció: azonnali fogyasztói interakciót eredményez (jelenleg még csak az USA-ban és Japánban működik, de a legújabb WAP szabványok már támogatják) WAP Típusok
16
SMS Reklám hatékonysága ENPOCKET /BRIT/ 200 kampányának vizsgálata 5200 telefon tulajdonos körébenEredmények: Válaszadási arány:15% / E-mail 6%, DM 5,2%/ Elolvasás törlés előtt 76% Eltárolja: 23 % Megmutatja:20% Válaszol:8% Felkeresi a WEB oldalt: 6% Vásárol 4%
17
Piackutatás Piackutatás: Adatok megszerzése a gyártók és forgalmazók számára a versenyképes termék és szolgáltatás kialakításához és értékesítéséhez (marketing). Ezen adatok magukban foglalják annak ismeretét, hogy a fogyasztók milyen árut igényelnek, mire hajlandóak költeni a pénzüket, hogyan lehet őket rávenni a vásárlásra, továbbá ide tartozik a lehetséges vásárlók megtalálása is. A piackutatás az első lépés a sikeres marketing felé. Közvélemény kutatás: Vélemények megismerése különböző témákról egy közösségben, vagy a lakosság körében; az uralkodó vélemények meghatározása, és az ezeket befolyásoló tényezők megtalálása. (Longman Üzleti szótár alapján)
18
Pénzt takaríthat meg: szálljon fel az Omnibuszra! Az Omnibusz kutatás esetén több megrendelő témáit tesszük fel egy kérdőívre, így ennek a kutatási formának az egyedi kutatásoknál jóval kisebb a költségigénye. A bonyolultság függvényében, a kérdések egységárai 50.000-130.000 Ft között mozognak. A kérdőíveinken rendszeresen szerepeltetnek médiahasználatra, életmódra, és vásárlóerőre vonatkozó kérdéseket is. Omnibusz kutatásaink során 45-55 perces kérdezési idővel számolnak. A standard kérdések ebből kb. 10 percet foglalnak le. Ez azt jelenti, hogy összességében 35-45 perc interjúidőt tudnak megrendelők számára biztosítani. Ebbe az időkeretbe kb. 50-60 kérdés fér bele.
19
Felhasznált irodalom Philip Kotler: Marketing management Dr.Piskóti István: Marketing innovatív KKV-k számára
20
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.