Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Üzleti etikett.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Üzleti etikett."— Előadás másolata:

1 Üzleti etikett

2 A pályakezdők fegyvertára
Önéletrajz Kísérőlevél Első interjú

3 Önéletrajz Az önéletrajz nem csak egy dokumentum, amelyben felsoroljuk eddigi munka-helyeinket és tanulmányainkat, de nem is egy életrajzi regény. Nem több és nem kevesebb mint egy reklámanyag, amellyel eladjuk magunkat. Célja nem más, mint az interjúra való behívás elérése.

4 Az önéletrajz formátuma
A forma legalább olyan fontos mint a tartalom, egy jól megválasztott csomagolásban könnyebb bármilyen árut eladni. Íme néhány dolog amire érdemes odafigyelni:

5 Az önéletrajz formátuma
Gondoljuk meg, hogy milyen betűtípust választunk, általánosan elfogadott az Arial, Times New Roman vagy a Garamond, kerüljük azonban a szokatlan betűtípusokat, mint például a Comic Sans Lucida stb.

6 Az önéletrajz formátuma
Ne vigyük túlzásba a dőlt betű, vastag betű vagy aláhúzás alkalmazását, emlékezzünk arra, hogy ha mindent kihangsúlyozunk, akkor nem hangsúlyozunk ki semmit. Használjunk következetesen egységes tagolást az egész dokumentumon keresztül.

7 Kísérőlevél A kísérőlevél legalább olyan fontos, mint maga az önéletrajz! Ha jelentkezünk egy munkahelyre, soha ne küldjük el az önéletrajzunkat kísérőlevél nélkül! Pályakezdők esetén nehéz lehet megkülönböztetni egymástól az azonos korú és végzettségű fiatalokat. Arra, hogy kitűnjünk a többiek közül, a kísérőlevélben van lehetőségünk.

8 Kísérőlevél A kísérőlevél egy kicsit más funkciót tölt be: gyakorlatilag ennek alapján fogják azonosítani a jelentkezést, ezért feltétlenül érdemes, úgy megírni, hogy első pillantásra kitűnjön belőle, melyik állásra jelentkezik az illető.

9 Interjú A megérkezés illemtana
A pontosság fontos, de ha a megbeszélt időpontnál sokkal korábban érkezünk, az önbizalomhiányról és tapasztalatlanságról árulkodik. Nézzünk utána a cégnek!

10 Interjú Hogyan keltsünk jó benyomást?
Az első benyomás sokat számít. Mindig jobb válaszolni, mint kezdeményezni, az interjú bármely pontján. Ha a személyzetis kezet nyújt, rázzuk meg. Kézfogásunk ne legyen se löttyedt, se csonttörő. A gesztussal a melegség érzetét kell kelteni. A testtartás lényeges: legyen egyenes - minden szempontból. Mosolyra mosolyogjunk. Várjuk meg, amíg hellyel kínálnak!

11 Interjú Tartsunk fenn normális mértékű szemkapcsolatot, ne meredjünk az illetőre agresszíven és ne pillantgassunk félre.

12 Interjú Öltözködésünkkel is azt a hatást kell keltenünk, hogy a munkáltató nyer velünk. Ezért érdemes időt és pénzt áldozni a megfelelő ruházatra. A nők ne keltsenek „szexi" hatást, mint aki rettentően rámenős, sem az excentrikus egyéniség látszatát, mert ezt könnyen félreérthetik.

13 Az etikett és protokoll sajátosságai külföldön

14 Hogyan viselkedjünk Európában?
A politikában, az üzleti életben megfigyelhetők jelentős hasonlóságok pl. az elvárt megjelenés, az öltözködés terén, a tárgyalásra való felkészülés módja is hasonlóságokat mutat.

15 Hogyan viselkedjünk Európában?
A leginkább szembeötlő különbségek a hétköznapokban figyelhetők meg. Eltérések mutatkoznak pl. az étkezés, a társalgás, az időkezelés, az ajándékozás, stb. területén és a fentiekre vonatkozó illemszabályok ismeretének hiánya megkeserítheti az utazó, vagy a tárgyalni készülő ember életét.

16 Kulturális különbségek a testbeszédben

17 A három legismertebb nemzetközi kézjel
1. A karika Európa, Észak-Amerika, Magyarországon ritkán használatos: rendben, oké Mediterrán régió, Oroszország, Brazília, Törökország: testnyílás; szexuális sértés; homoszexuális férfi Tunézia, Franciaország, Belgium: nulla; értéktelen, semmi Japán: pénz; fémpénz

18 A három legismertebb nemzetközi kézjel
2. A fölfelé mutató hüvelykujj Európa: egy Ausztrália: Ezt neked! Elterjedt használat: autóstop; jó; rendben Görögország: Kapd be! Japán: férfi; öt

19 A három legismertebb nemzetközi kézjel
3. A V jel Nagy-Britannia, Ausztrália, Új-zéland, Málta: Kapd be! USA: kettő Németország, Magyarország: győzelem Franciaország: béke Ókori Róma: Julius Caesar öt sört rendel

20 Netikett Mi az a Netikett?

21 Netikett – Internet Etikett
A network etiquette szóból ered a magyarosított „netikett”. Az Internetre vonatkozó illemszabályokat, szokásokat, viselkedési formákat hálózati etikettnek, röviden netikettnek nevezünk. A Netikett nem tévesztendő össze az Etikettel!

22 Az ültetési rendekről Alapelvek H – házigazda V – vendég
Tárgyalásnál egyik oldalon ülnek a házigazdák, a másikon a vendégek. Étkezésnél össze kell keveredni.

23 Rendezvényszervezés

24 Mitől jó egy rendezvény?
Jó megközelíthetőség, szállítóeszközök (parkolóhely). Megfelelően előkészített terem. Szálláshelyek több kategóriában. Elegendő ülő- illetve állóhely (bál alkalmával táncparkett) Elegendő és tiszta szociális helységek (mosdók, ruhatár, öltözők, stb.) Megfelelő mennyiségű és minőségű étel. Az alkalomhoz illő zene. Az alkalomhoz illő műsor. Felkészült moderátor, műsorvezető. Felkészült kisegítő személyzet (hosstesek, pincérek) Jelképek, szimbólumok, feliratok, kitűzők, dekoráció. Technikai eszközök biztosítása (hangosítás, világítás).


Letölteni ppt "Üzleti etikett."

Hasonló előadás


Google Hirdetések