Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tűz- és balesetvédelem
Fizika szaktanterem
2
I. Tűz az iskolában A tüzet egy percen keresztül tartó három-három rövid szaggatott csengőjellel, vagy kolomp segítségével jelzik (bombariadó esetén egyfolytában szól a csengő) Az osztályban tanító pedagógusok vezetésével meghatározott sorrendben a tanulók elhagyják osztálytermet. Ha az adott osztályban tartózkodókra a tűz nem jelent közvetlen veszélyt, akkor a tanulók az osztályteremben lévő ruhájukat, táskájukat magukkal vihetik. (bomba riadó esetén mindent vihetünk) A helyiség elhagyása után az ajtókat be kell csukni.
3
- másik menekülési útvonalat kell választani
A menekülési útvonal veszélye esetén (pl. átláthatatlan füstfelhő) a körülmények mérlegelése után: - másik menekülési útvonalat kell választani - vagy az osztályban kell maradni ajtókat becsukni, ruhával eltömíteni ablakokat kinyitni tűzoltóságnak jelzést adni (ruhát az ablakból kilógatni) Ruházat meggyulladása esetén,: - Ne szaladgáljunk - Hemperegjünk a földön - Takarjuk le az égő részt takaróval, ruhadarabbal - Arcunk elé tegyünk vizes textilt a füst ellen Ha tűz közelében kell elhaladnunk vizes takaróba burkolódzva, védhetjük magunkat. Ide kell a tűzoltás szabályai
4
II. Szaktanterem rendje
A becsengetés előtt a tanulók, a folyosón rendezetten várják a tanárt Az óra befejezése után rendezetten hagyják el a termet a tanulók (rendezett, tiszta asztal, szék felrakása) A szaktanterembe a tanulók csak az órai felszerelésüket hozhatják be (Pl.: táskát és kabátot nem)
5
III. Alapvető laboratóriumi munkaszabályok
Az érintésvédelem, a vegyszerkezelés, a tűzvédelem szabályait pontosan ismernünk kell, és ezek betartása minden körülmények között kötelező.
6
A feladat megkezdése előtt pontosan ismernünk kell
a kísérlet célját Az összeállítást addig ne kezdjük el, amíg nem áll rendelkezésünkre pontos terv! a kísérlet elvi hátterét, eszközök használatának módját Ne kezdjünk az összeállításhoz addig, amíg nem áll rendelkezésünkre minden szükséges eszköz!
7
IV. Eszközök használata
Ha kell a tanuló a tanár utasítására védőeszközt használ Veszélyt jelentő rendellenességet azonnal jelezni kell
8
Érintésvédelem (törés, repedés, hideg-meleg)
Hogyan kell megfogni Nincs-e törés Hőmérő állapot Áram Elektromos kísérlet Műveleti sorrend Vezetők épsége Áramforrás bekapcsolása legutóljára Mérőműszerek használata
9
Vegyszervédelem Hőmérő Nem kóstolunk
Meghatározott módon használjuk, szagoljuk
10
Balesetet, sérülést, rosszullétet azonnal jelenteni kell
Ha a szaktanteremben észleljük a tűzre utaló jelenséget (láng füst, szag) azonnal jelezni kell a tanárnak
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.