Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
AZ ÉN PORTFÓLIÓM
2
Kompetencia alapon értékelnek
Attitűd Készség Tudás= ismeret képesség
3
Pedagóguskompetenciák
A pedagógus tudása, szakmai felkészültség Szakmai, módszertani tudás Tervezés, önreflexiók Értékelés, elemzés Osztálytermi folyamatok A tanulás támogatása A gyermekek személyiségének fejlesztése Közösségfejlesztés A pedagógus személye Kommunikáció és szakmai együttműködés Elkötelezettség
4
A nyolc kulcskompetencia
Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás Tudja a szaktárgyát, „nem középiskolás fokon”; látja a tanítás folyamatát (honnan hová kell eljuttatni a gyerekeket)
5
A nyolc kulcskompetencia
2. Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók azt kell bizonyítania,hogy tervszerűen, tudatosan dolgozik. Előre gondolkodik, minden lehetőségre felkészül, utólag is elemez
6
A nyolc kulcskompetencia
3. A tanulás támogatása a pedagógus minden tanulási formára épít, mindegyiket támogatja; motiváló környezetet teremt, felismeri és kezeli a tanulási problémákat (frontális-, pár- és csoport-, projektmunka, egyéni tanulás)- tanulni is megtanítja őket
7
A nyolc kulcskompetencia
4. A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség
8
A nyolc kulcskompetencia
5. a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység (órán kevésbé látható: csoportprofilból, esetleírásból,egyéb foglalkozásokból inkább)
9
A nyolc kulcskompetencia
6. pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése (Úgy tanít, hogy közben folyamatosan értékeli, segíti a gyerekeket, egyéni fejlődésüket és a csoport, a közösség fejlődését.) Minden tanórán/foglalkozáson látni kell ezt.
10
A nyolc kulcskompetencia
7. Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás Problémaérzékenység, elfogadás, segítőkészség, együttműködés gyerekekkel,kollégákkal, szülőkkel Minden írott szövegből, megszólalásból, gesztusból, metakommunikációs eszközéből látható.
11
A nyolc kulcskompetencia
8. Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért Nyitottság a szakma és az intézményi munka minden területe iránt. (továbbképzések, pályázati munka, új módszerek – ez fellelhető a tematikus tervben, valamelyik óratervben, a többi az életútból derül ki.)
12
Kompetenciák és indikátorok
A pedagógus kompetenciák amit tud, amire képes. A kompetenciák megléte közvetlenül nem vizsgálható. Indikátorok amit és ahogyan csinál. A pedagógusok előmeneteli rendszerében az értékelés alapja.
13
Indikátorok Indikátorok:
olyan viselkedésformák, cselekvések, megnyilvánulások, amelyekben felismerhető az egyes kompetenciák szintje
14
Az indikátorok értékelése
n.é- az adott dokumentumban/órán nincs, de nem is kellene, hogy legyen 0- elvárható lenne az adott dokumentumban/órán, de nem lelhető fel 1- „nyoma van”, a szándék látszik, de nem jellemző 2 - általában jellemző 3 – teljes mértékben jellemző
15
Alapdokumentumok 1. Személyes anyagok (önéletrajz, életút elemzés, stb. – végigvezet a rendszer) Csoportprofil → Tematikus terv (ek) → Óratervek + megvalósítás + reflexiók (közöttük: értékelés dokumentuma is) (Az egyszerűsítetthez elég ennyi)
16
Alapdokumentumok 2. A teljes portfólióhoz
- Az intézményi környezet bemutatása - Foglalkozási terv (esetleg csoportprofillal) + megvalósítás (pl. szakkör, korrepetálás) -Hospitálási napló (a pedagógus hospitál másnál) Esetleírás IKT alkalmazás
17
Szabadon választható dok.
Bármi, amit meg akar mutatni a tevékenységéből Osztályfőnöki munka, rendezvények szervezése, projektterv, egyéni fejlesztési terv, saját publikáció részlete/leírása, esetleg fényképek, video, levelek, tanítványok produktumai, eredményei, kompetenciamérés eredményei, érettségi eredmények – amire büszke
18
A portfólió védése A védés célja:
Prezentáció formájában bemutatni a pedagógus a tevékenységét (a szóban előadott prezentáció lehetőséget ad arra, hogy a ppt. felépítésével felhívja a figyelmet munkája – szerinte – legfontosabb elemeire.) A bizottság kérdéseire válaszolva eloszlassa az esetleges félreértéseket, pótolja a hiányokat.
19
Óralátogatás - Előzetes megbeszélés - Az óra megtekintése - Óraelemzés
20
Példa az értékelésre 1. kompetencia: Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás N. é. = nem értelmezhető, 0 = nem jellemző, 1 = kevéssé jellemző, 2 = többnyire jellemző, 3 = jellemző Pontszám az e‑portfólió dokumentumai és a védés alapján Pontszám az órá(k)/foglalkozás(ok) látogatása alapján 1.1. Alapos, átfogó és korszerű szaktudományos és szaktárgyi tudással rendelkezik. N. é 1.2. Rendelkezik a szaktárgy tanításához szükséges tantervi és szakmódszertani tudással. 1.3. Fogalomhasználata pontos, következetes. 1.4. Kihasználja a tananyag kínálta belső és külső kapcsolódási lehetőségeket (a szaktárgyi koncentrációt). 1.5. A szaktárgy tanítása során képes építeni a tanulók más forrásokból szerzett tudására. 1.6. A rendelkezésére álló tananyagokat, eszközöket – a digitális anyagokat és eszközöket is – ismeri, kritikusan értékeli és megfelelően használja. 1.7. A szaktárgynak és a tanítási helyzetnek megfelelő, változatos oktatási módszereket, taneszközöket alkalmaz. 1.8. Tanítványait önálló gondolkodásra, a tanultak alkalmazására neveli. 1.9. Törekszik az elméleti ismeretek gyakorlati alkalmazási lehetőségeinek felismertetésére. 1.10. Tanítványaiban kialakítja az online információk befogadásának, feldolgozásának, továbbadásának kritikus, etikus módját. 1. kompetencia Átlagpontszám (0–3 pont) A kompetencia értéke (1–5 érték) Az e‑portfólió dokumentumai és a védés alapján Pontszám az órá(k) vagy a foglalkozás(ok) látogatása alapján
21
Az értékelés 50% 20% 30% e-portfólió értékelése és védése óralátogatás
tanf. óralátogatás tanf. összegző értékelés intézményi önértékelés Szakértő I. (elnök) értékel tájékozódik Szakértő II. (szakos) Intézmény-vezető vél. feltölt
22
Jogszabály szerinti időpontok 1.
Gyakornok: - a gyakornoki idő lejártának hónapjában vagy (ha a gyakornoki idő nem tanév közben jár le) - a tanítási év utolsó hónapjában tesz minősítő vizsgát. - a gyakornok vizsgára jelentkeztetéséről az intézményvezető gondoskodik
23
Jogszabály szerinti időpontok 2.
(Még mindig gyakornok) A – között belépett gyakornoknak jelentkeznie kell a évi eljárásra. től Pedagógus I. besorolást kap.
24
Jogszabály szerinti időpontok 3.
Pedagógus I → Pedagógus II. - 14 év szakmai gyakorlat + szakvizsga + egyszerűsített portfólió feltöltés április 30-áig → ideiglenes Pedagógus II-be sorolás január 1-jétől; - kötelező minősítő eljárás december 31-éig
25
Jogszabály szerinti időpontok 4.
Pedagógus I → Pedagógus II. akik most nem esnek a kedvezményezett körbe, de: 8 év gyakorlat + szakvizsga vagy 30 év gyakorlat 2014. március 31-éig jelentkezhetnek minősítésre
26
Fontos!!! !! A feltételeknek a jelentkezés időpontjáig teljesülnie kell. Teljes portfóliót kell feltölteni november végéig!
27
A jelentkezés módja Március közepéig: az OH megküldi a jelentkezési lap nyomtatványt az intézménynek A jelentkező március 31-éig kitölti, aláírja intézményvezetőnek átadja Intézményvezető április 10-éig feltölti OH május 20-áig dönt OH május 31-éig értesíti a pedagógust
28
A többi pedagógus A jogszabályokban előírt módon minden évben:
A miniszter által február végéig kiadott feltételek alapján Minden év március 31-éig jelentkezhet a következő évi minősítésre A „munkaportfólió” elkészítéséhez már most hozzá lehet kezdeni. (Ebből válogatjuk ki az „értékelési portfólióba” kerülő dokumentumokat)
29
De most magunkért dolgozunk
Minden róluk szól… De most magunkért dolgozunk
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.