A legfontosabb szempont, mely hozzásegíthet egy termék "nemének" megállapításához az az antropometriai jellemzők, azaz nőies alkatra utaló jellemzői vannak-e.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
Advertisements

A napfogyatkozas Készítete Heinrich Hédi.
Divatirányzatok By:Novák Laura.
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
2012 Március 22:A Víz világ napja.
SZABÁLYZAT NŐKNEK (FÉRFIAKTÓL)
A Nemek Közötti Kommunikáció Nagyszótára
Dr. Tihanyi Miklós r. őrnagy..
· Látszódj! Henkel közlekedésbiztonsági program gyermekeknek.
Egy csoport sikeres ember, karrierjük csúcsán, mindegyiküknek jó állása, álom autók és házak tulajdonosai, meglátogatták hajdani egyetemi professzorukat.
Társadalmi rétegződés, életmód, szabadidő
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
A tudatos élet alapelvei
Ács Tamara – Tóth Cseperke bemutatja. “Mindannyiunknak hatalmunkban áll választani egészség és betegség, gazdagság és szegénység, szabadság és szolgaság.
Készítette: Balázs Attila BAAPAHP.PTE.  A megszólításban a férfiak neve elé tett Herr szóval történik.  (Régebben használatos volt még a „führer” megszólítás.
Görög öltözködés.
A béke az élet alapfeltétele
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
Deviancia Minden tünet kialakulásánál szerepet játszik:
Az üzleti öltözködés szabályai Dr. Ács Klára – Magyar Divat Szövetség
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Öltözködés és kozmetikumok
A németalföldi művészetben a 15. szd
„Férfinak és nőnek teremtette”
A víz felhasználása.
Népszerű kultúra és magaskultúra
Férfias – nőies formák Kardos Emőke.
A férfias és nőies formák
Designelmélet I A geometrikus formák
Készítette: Szűcs Edina
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
A KOZMIKUS SZÖVEDÉK TULAJDONSÁGAI:
ANOREXIA "....amíg az ember eszik, iszik nem fog rajta a szomorúság" (Cervantes)
Embléma, logotípia, piktogram, címer.
Internetes források alapján készítette:
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
AZ ÍRÁS A mezopotámiai ékírás.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Olyan furcsán alakult minden, a nagy terv nem ez volt,
A jog, a környezet- és a természetvédelmi jog Előadó: dr. Németh Csaba.
October Copyright ©2008 by Oriflame Cosmetics SA.
Hálózati alapismeretek. 2 Chuck Norris születése óta a fordulórúgások általi halálozások száma %-kal nőtt.
Tízből négy férfit zavarna, ha női főnöke lenne
Nordemende Radio - Spectra Futura tetszőleges tárgy bemutatása Jakab Renáta.
Ez a képsorozat nyilvános videók kockáit tartalmazza. Kitakartuk a képeken jól látható személyek arcát, mert nem szerettünk volna senkit megalázni,
Helyettesítő termékek a tej esetében
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
 Velünk kedvedre dekorálhatod autód hátsó szélvédőjét, megmutathatod családod a világnak,de teheted laptop-ra,notebook- ra,telefonodra üvegre, termoszra.
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
Miért van egyes férfiaknak kutyájuk nő helyett? 1. Minék később ér a férfi haza, a kutya annál inkább örül.
Férfias és nőies formák
A római férfiak viselete
Miért kell jól viselkedni a földön? Hogy a paradicsomba kapjunk jegyet. Másképp a pokol vár!!! De a valóságban a paradicsom és a pokol ugyanaz csak kis.
Ókor egyiptomi viseletek Egyiptomban az enyhe klímának köszönhetően csak lenge öltözékeket viseltek. A társadalmi viszonyokat tükrözték az öltözékek.
Mesterséges és természetes világítás 7. témakör. A fényképezésben azok a fényforrások a jelentősek, amelyek az elektromágneses spektrum nm (látható.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Belépés a hálózati/virtuális információs világba
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A Nemek Közötti Kommunikáció Nagyszótára
Miért van egyes férfiaknak kutyájuk nő helyett?
Designelmélet I. Pálfi Marina.
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Magyar könyvtárosok egyesülete 50. Vándorgyűlése
Női ‚Dresscode’ Az elvárt öltözék protokollja.  White Tie  lehető legelegánsabb öltözet  kötelező az estélyi ruha könyékig érő kesztyűvel  Black Tie.
DÉL-KOREA 대한민국.
Előadás másolata:

A legfontosabb szempont, mely hozzásegíthet egy termék "nemének" megállapításához az az antropometriai jellemzők, azaz nőies alkatra utaló jellemzői vannak-e egy tárgynak, vagy inkább egy férfi testhez hasonlít. Nőies karakterek Lissák György szerint: "lágyság, finomság, íves vonalak, selymes felületek, puha átmenetek, vékonyság, törékenység". Férfias karakterek Lissák György szerint: "keménység, határozottság, erőteljesség, szögletesség, rusztikusság, kemény átmenetek". Férfias-nőies formák Ezek a sztereotípiák természetesen a mai világban már egyre jobban elhalványodtak, de a legtöbb ember mégis ezekre asszociál. Természetesen vannak kultúrák közötti különbségek is, sőt a legtöbben saját ideáljukat írják le, mikor a másik nem jellemzőiről van szó. A formák nem csak a nemek közti különbséget képesek leírni, de meghatározhatják milyen név/szó párosítható hozzájuk. Ezekből leszűrhetjük, hogy mind vizuálisan, mind auditívan adottak a férfias és nőies karakterek.

Példaként az 1915-ben bemutatott kólásüveg formáját hoznám elő, mely jól láthatóan egy női alakot formáz. Ez a termék eredetileg férfiaknak készült, így a "női üveg" igencsak megsokszorozta az érdeklődést a benne rejlő ital iránt. A hangzáshoz kapcsolható termékhez ugyancsak egy üdítőitalt hoznék fel, a Sprite-ot. Ez férfias, és a név kimondásakor már mi magunk is a széndioxiddal dúsított üdítő kibontásakor keletkezett hangot utánozzuk. Ezzel rögtön megindul bennünk az asszociáció és megkívánjuk az italt. A design része, hogy a név, a forma, az anyag, stb. megfeleljen a társadalmi elvárásoknak és a rendeltetésnek. Csak ezek után válhat egy tárgy jó termékké.

Lissák György szerint a divattervezésben nagy szerepe van a férfias-nőies karaktereknek, hiszen a ruhadarabokat magunkon hordjuk, így automatikusan kapcsolódik saját nemünkhöz. Az öltözetekben is megvannak a tipikus szabásvonalak, színek, formák, de a egy mai kifutón ezek megszegése már egyáltalán nem számít tabunak. Nyilvánvaló, hogy a legtöbb neves tervező által tervezett darab legtöbbje hordhatatlan a mindennapokban, vagy a jó ízlésű társadalom számára elfogadhatatlan. Visszatérve a megszokott sztereotipikus karakterekhez, az öltözködésben is vannak bizonyos "szokások". Például a mintázatok (nőknek virágminta, játékos alakok; férfiaknak konzervatívabb csíkok, kockák), anyagok (nőknek, csipke, selyem, szatén; férfiaknak kord, szövet, tweed). Továbbá fontos kihangsúlyozni a különböző irányzatokat, korszakokat is, hiszem a barokkban a férfiak előszeretettel hordtak csipkét, fodrokat. A es években kezdett elterjedni a nők körében a farmer, a laza viselet, egészen mindennapjainkig, mikor nőként akár férfi ruhában is járhatunk.

A különböző tárgyak, gépek körében is elterjedt a nemiség. Ez leginkább akkor alakul ki, amikor a tervező eldönti, melyik félnek is szánja a terméket. Ez alapján nem csak a formát alakítja ki, de a színpalettát, kiegészítőket is befolyásolja. Például a nőknek fontosabb az autó színe, belső tárolók száma, fordulékonyság, míg a férfiak a lóerőket számolják, fogyasztást, vagy éppen a jármű hangját. Ezen jellemzők eladás szempontjából borzasztóan fontosak, hiszen ezek hozzák meg a vásárló kedvét, úgy érezheti, hogy "ezt pontosan neki találták ki". A termék pozícionálása ezért is esszenciális, hiszen mindenkinek nem lehet ugyanazt a terméket eladni. Forrás: Marie Claire Magyarország 2012/3., márciusi száma Papp Edina Szilvia LMEO9G