Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

A felsőoktatási szakképzési programok
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
ÚJABB PÉLDA A FELSŐOKTATÁS ÉS A FIZIKA HASONLÓSÁGÁRA TALETOVICS MÁRK DEXTER.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az európai oktatás és képzés jövője és a magyar felnőttképzés perspektívái szeptember 30 - október 1. Pécs Trendek és politika a magyar felsőoktatásban.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
dr. Sediviné Balassa Ildikó Projektzáró konferencia
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A JAPÁN FELSŐOKTATÁSI RENDSZER Paál Balázs
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
SZEMÉLYZETI MARKETING
Széchenyi István Egyetem, Győr
Műszaki és Közgazdaságtudományi Kar mkk. ejf
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Budapesti Gazdasági Főiskola Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó FSZ és felsőoktatás Eredmények és dilemmák április 15.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar. Az Állam- és Jogtudományi Kar.
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Továbbtanulási tájékoztató
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Civil Partnerség V. Regionális Konferencia Felnőttképzés és esélyegyenlőség – civil lehetőségek Aranyi Magdolna „Lépj egyet előre!” projektmenedzser 2007.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
Közösségszervezés BA.
A felsőoktatási felvételi eljárás
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011

Bachelor (BA) Master (MA) Doktori képzés (PhD) osztatlanosztatlan ÉRETTSÉGI MUNKAERŐPIACMUNKAERŐPIAC FSZ Többciklusú képzés

A felsőoktatásban folyó felnőttképzés lehet: 1. első diplomás, részidős (E, L, táv) 2. újabb diplomás, részidős 3. kiegészítő alap 4. felsőfokú szakképzés (E, L, táv) minden 2. hallgató költségtérítéses  felnőttképzésben résztvevők

Felnőttképzési tevékenységek a felsőoktatásban szervezési tanácsadás karrier tanácsadás módszertani tanácsadás kutatások módszertani fejlesztés felnőttoktatók képzése piacosodik a felsőoktatás –network-ök! –résztvevők, célcsoportok

Vizsgálat 2004-ben pályakövetéses vizsgálat (OM) –alapképzésben résztvevők  tanulmányok folytatása –60%  munka mellett újra tanul 1 éven belül –főiskola  egyetem –szakirányú továbbképzések * üzleti-gazdasági gyakran * nyelvi  kombinálják * informatikai ismeretek  őket!

Motiváció munkaerőpiac  magasabb végzettség! –magasabb státuszú –nagyobb jövedelemmel járó pozíció –növekszik a gazdasági aktivitás munkahely megtartása –speciális szaktudás –kiegészítő ismeretek –új szakképzettség megszerzése –idegen nyelv –nők! (46% tudott visszatérni) személyes érdeklődés „parkolópálya”

A felsőoktatási alapképzés kritikája? alapképzés  általánosabb képzés  szélesebb és konvertálhatóbb ismeretek felnőttképzés  adott munkakörhöz újabb ismeretek  munkaadók igényei!

Tömegesedés a felsőoktatásban Forrás: DE Oktatási Igazgatóság 2006

hatások –hallgatói anyag romlása? –az oktatás színvonalának esése? –lépéskényszer? –piacképesség? –pozitív ösztönző?

új munkaerő-piaci helyzet! –keresleti piaci  kínálati piac –nő a munkahely-keresési idő –nagyobb a kínálat a munkaadóknak –munkaköröknél végzettségi szint nő –kell: folyamatos kapcsolattartás a munkaerőpiaccal a felsőfokú tanulmányok végzése alatt magas végzettség! + HOL végzett!

Köszönöm figyelmüket!