Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?"— Előadás másolata:

1 Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
Kerülő Judit

2 Az andragógia szak ismertsége
Év Helyezés Nappali tagozatra jelentkezett (ELSŐ HELY) 2006 16 1475 2007 13 1432 2008 14 1128 2009 15 1375 2010 1310 2011 18 1125

3 FELVETT HALLGATÓK 2006-2010 INTÉZMÉNYENKÉNT
NAPPALI LEVELEZŐ ÖSSZ DE 428 856 DF 41 65 106 EJF 44 85 129 EKF 140 111 251 ELTE 249 680 929 KE 136 185 321 KJF 709 280 989 NYF 211 459 670 NYME 460 703 1163 PPKE 96 116 212 PTE 398 575 973 SZIE 242 414 656 SZTE 544 319 863 ZSKF 370 509 879 ÖSSZESEN 4068 4929 9490

4 Felvett hallgatók intézmények szerint

5 Nappali tagozatos képzés

6 LEVELEZŐ TAGOZATOS KÉPZÉS

7 Mit ígértek a felsőoktatási intézmények?
Az itt végzettek a felnőttképzés szakemberei. Az alapszak a korábbi képzési rendszer négy szakjának – művelődésszervező, humán szervező, munkavállalási tanácsadó, személyügyi szervező – ismereteit kínálja.

8 Mit ígérünk? Tudásuk igen széles körű: neveléstudományi,
pszichológiai, jogi, közgazdasági, menedzsment ismeretek szociológiai ismeretekkel bírnak.

9 Mit ígérünk? A végzettek a következő munkaerőpiacon hasznos képességekre tesz szert: - csoportvezetői és tanácsadói munkára alkalmas - ismeri a pályázatírás metódusát - írásban és szóban folyékonyan prezentál magyar és idegen nyelven - problémamegoldó képességgel rendelkezik - hatékony meggyőzési és motivációs technikákat alkalmaz - szervezésben járatos - kreatív - csapatjátékos - rugalmas - empatikus - nyitott - kezdeményező - elemző, rendszerező gondolkodású.

10 Elhelyezkedési lehetőségeik mitől függnek?
tanulmányok megítélése kompetenciák tanulási stratégiák kapcsolat az intézménnyel tanulmányi tapasztalatok szakmai gyakorlati tapasztalatok továbbtanulási tervek

11 A képzőintézmények hova szánják hallgatóikat?
Igen széles területre Az állami, önkormányzati és a versenyszférába (vállalkozások, nagyvállalatok) A kultúraközvetítés területére A felnőttoktatásban, felnőttképzésben, továbbképzések, munkaerő-piaci, munkahelyi képzések megtervezésében, szervezésében és lebonyolítása területére Vállalatok képzésekkel kapcsolatos feladatainak ellátására.

12 Mit szeretnének a diploma után? Tervek az államvizsga előtt
Kétharmaduk azonnal dolgozni Tovább tanulni mesterszakon (andragógia) Tovább tanulni más mesterszakon a képző intézményben, esetleg máshol Más alapszak elvégzése (tanári) FSZ képzés elvégzése Külföldi munkavállalás

13 Hol helyezkednek el és hova nem sikerül?
Ahol dolgoznak Felnőttképzési vállalkozások Nyelviskolák Pályázatkészítéssel foglalkozó cégek Kulturális intézmények (magán) Rendezvényszervezés Civil szektor Munkanélküliekkel foglalkozó intézményrendszer Nem a szakjuknak megfelelően, ügynöki munka Ahol kevesen dolgoznak Állami, önkormányzati intézmények Oktatási intézmények, felsőoktatási intézmények Vállalatok képzési feladatainak ellátására MÚZEUMANDRAGÓGIA

14 Elhelyezkedésüket segíti
Kapcsolatok, amelyeket a képzés során szereztek, gyakorlatok során (közben elkelnek) Képzés alatt szerzett munkatapasztalatok (jellemzően nem a szakjukhoz kapcsolódik) Pályázatokban, kutatásokban való részvétel Idegen nyelvi tudás (Erasmus)

15 Elhelyezkedésüket nehezíti
Hátrányos helyzetű régió, település Nem ismert az andragógus diploma Alacsony a diploma presztízse Gyakorlat hiánya Családi segítség elmaradása (nem értelmiségi)

16 Hazai elismertség Hazai elismertség
„Nem találtunk olyan hirdetést sem a Jobline-on, sem más site-okon, ahol kifejezetten andragógia diplomát kért volna bármilyen hirdetö cég.”(hallgató) „Az andragógia szak népszerüsége meglepetésként ért bennünket. Eddigi tapasztalataink azt mutatják, hogy önmagában a felnőttoktatás módszertanának elsajátítása egy társ szak nélkül nem fogja elősegíteni a pályakezdő elhelyezkedését.” (oktatáskutató) „Annyira széles teret foglal magába a képzés, hogy nem lehet nyomon követni, hogy ki hol helyezkedik el.”(képzőintézmény)

17 Miben segíthet a múzeumandragógia?
A múzeumok a 21. század leghitelesebb intézményei közé tartoznak. A múzeumok funkcióváltása Felnőttképzés Konfliktuskezelés Pályázatok menedzselése Rendezvényszervezés Intézmény menedzselése

18 Miben segíthet a múzeumandragógia?
Az intézmények, a szakok presztízsét nem csak a képzés színvonala határozza meg, hanem, hogy végzett hallgatóik hol helyezkednek el. Amiben segítene: folyamatos kapcsolattartás, együttműködési megállapodások megkötése, óraadásokban, gyakorlatok megszervezésében, szakdolgozatok véleményezésében, azok gyakorlati hasznosításában való részvétellel

19 Miben segíthet a múzeumandragógia?
Képzéssel kapcsolatos igények, tapasztalatok megfogalmazása Gyakornoki rendszer kiépítése

20 Köszönöm a lehetőséget és az időt!


Letölteni ppt "Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések