Master of Arts International Hotel Management „ Management” 2015. 10. 02. 7:01 1 Dr. Juhász László PhD.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
Advertisements

Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szálloda – termék - tevékenységek”
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Házi dolgozat fejezetei
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
Megvalósíthatósági Terv ellenőrző kérdései
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
2.7. Piaci gazdálkodás tevékenységei a szálláshely szolgáltatásban
A stratégiai tervezés módszertana
4.13. Szállodák tulajdonjoga és üzemeltetése „Tulajdon és üzemeltetés”
Bachelor Master Dr. Juhász László PhD.
CBL Ajánlás - Inspiráció Témákhoz inspiráció Inspiráció „CBL”
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
12. Vagyongazdálkodás „Vagyon”
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Dr. Juhász László PhD. Docens1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja 2007 november Tudományos Konferencia Turizmus – Vendéglátás Szekció Apartman-szállodák.
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
7.29. Kontroling gyakorlata a szállodában „Kontrolling”
6.25. Szállodák eredménygazdálkodása „Jövedelmezőség”
1. Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai 1. 2
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Minőség a szállodákban”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
A vidéki tér sikertényezői
Controlling a gyakorlatban
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A stratégiai tervezés folyamata
Előadás Szerda – A. III. 240 Hallgató Előadás Szerda
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Utazás Kiállítás 2013 Szállodahatékonyság CSORDÁS IMRE Ügyvezető igazgató Accent Hotel Management Kft.
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
Vállalkozásmenedzsment I.
:14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD.
Master of Arts International Hotel (Companies) Management 7. Szállodavállalatok vezetési struktúrája :09 Dr. Juhász László PhD 1 Szállodavállalatok.
:25 Master of Arts International Hotel Management Strategy 1 Dr. Juhász László PhD.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Desztináció-marketing
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
Kérdések a második zh-hoz
A turizmus növekedésének és versenyképességének javítási lehetőségei
Hotel 2022 Dr. Juhász László - hitvallás credo
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD

Vezetés klasszikus folyamata Elemzés – Tervezés – Cselekvés – Mérés - Értékelés Folyamatos döntések halmaza vezetés = döntés Döntéshozatal módszere = vezetés stílusa Demokratikus – diktatórikus – lasszé fer Delegáló, támogató, coaching, irányító Technikai, végrehajtó, koncepciónális Szállodavezetés a tevékenységek és élőmunka befolyásolása a kitűzött célok elérése érdekében, figyelembe véve a helyszín piaci helyzetét, a szálloda adottságait és a tulajdonosi elvárásokat. Gazdálkodás = Szervezés Gazdálkodás cselekedete a szervezés Gazdálkodás a szolgáltatások ellátásához szükséges élő és holtmunka megszervezése :01

Sikeresség a szálláshely szolgáltatásban Sikeres egy vállalkozás, ha hosszútávon - teljesíti kitűzött céljait (piaci, emberi, gazdasági) - megőrzi fejlődőképességét a fenntarthatóság harmóniájával, - ezzel biztosítja versenyképességét, Sikeresség mutatószámai (indikátorai) - stratégiai gondolkodás, - jövőkép és stratégia, - fenntartható tervezés hármas célhalmaza :01 Dr. Juhász László PhD

Holtmunka Tárgyiasult munka Vagyon - Tőke Eszköz Befektetett és Forgó elégedett munkatársak elégedett tulajdonosok Lokális piaci környezet Elmélet és gyakorlat harmóniája Közvélemény környezet VENDÉG Szállodavezetés Esszenciális elmélete Makró környezet Globális turizmus környezet Élőmunka munkatársak vezetők Elégedett VENDÉG Szálloda Szervezet Rendszer V I R Piaci célok Emberi célok Gazdasági célok Küldetés elégedet t vendég :01 Dr. Juhász László PhD 4 CélokKimenet BemenetSzervezet Vezetést befolyásoló tényezők Adott piac helyzete Szálloda adottsága Tulajdonosi elvárások

Részlegek Értékesítés, Földszint, Emelet, Szállás Szállodai vendéglátás, Specializáció Karbantartás, Adminisztráció Specializáció Üzleti, Butik, Apartman, Konferencia, Városi, Üdülő, Termál, Sport Gyógy, Wellness, Medical Tematizáció Gazdálkodás esszenciális területei Piaci, Bevétel, Humán, Eredmény, Eszköz, Pénz Tulajdonosi kör Családi szálloda, Önállószálloda, Szállodacsoport szálloda Szállodalánc szálloda Klasszikus – Franchise Kategória 1 – 2 – 3 – 4 - 5* márkák Helyszín Kontinens, Desztináció Budapest, Balaton, Vidék Megyék, Régiók, Turisztikai kistérségek, Üdülőkörzetek, Gyógyhelyek Használati jog Tulajdon Résztulajdon, Bérleti szerződés, Lízingszerződés, Üdülési jog szerződés Üzemeltetési forma Tulajdon használatjoga Üzemeltetési szerződés, Franchise szerződés Szállodavezetés integrációs elmélete Vezetés Piaci helyzet, Termék adottsága, Tulajdonosi elvárások Környezet Szálloda adottságaiÜzemeltetés adottságaiTulajdonlás és üzemeltetés Dr. Juhász László PhD :01

Piaci-gazdálkodás Árképzés – szobaár vagy csomagár alapú – értékesítési csatornák szegmensek - disztribúció – foglalás – bevétel – vendégkapcsolat – minőség Vendégigények szegmens elvárásai – keresletciklus – tartózkodási idő – vendégéjszaka hányados – árérzékenység szintje – költéshányad Vendégorientáció és üzemeltetés sajátosságai Termék helyszín - alapterület - bekerülési költség – eszközök - felszereltség – kategória – engedélyek – bejelentések – IT rendszerek – nyitva tartások tevékenységek – részlegek - szolgáltatások – üzletek Vezetés szervezeti felépítés – üzemeltetés - szakértelem – sajátos költségek - jövedelemteremtő képesség - versenyképesség - fenntarthatóság Dr. Juhász László PhD :01

7 Predistination Theory Szállodák predesztinációs elmélete A szállodák szerves fejlődésének kezdeti, koncepcióalkotó szakaszában a helyszínkiválasztás, a koncepcióalkotás és a piaci bevezetés hármas halmaza együttesen predesztinálja a szálloda sikerességét, fenntarthatóságát és 7jövedelemteremtő képességét. Minden szálloda mindig a predesztinált egyensúlyi helyzet felé tart az átlagár és foglaltság tekintetében a reflexivitás elmélet alapján :01 Dr. Juhász László PhD

8 Klasszikus vezetés folyamata Tervezés Szervezés Elemzés Cselekvés Mérés Értékelés Misszió Küldetés Célok Környezet Előrelátás - előrejelzés nem „belső” bázis alapú terv Jövőkép kialakítás Célrendszer Éves üzleti terv Erőforrások Figyelembe vétele Releváns tényezők Gyógyvíz, gyógyhely, vendéglátás akciók Piac, ember, gazdaság Stratégiai vezetés folyamata Folyamatos döntések halmaza Stratégia Ibis probléma 15 perc nem fizet Teljesség Kényelem - Rekreáció Stratégiai vezetés a szálláshely szolgáltatásban :01 Dr. Juhász László PhD

Fejlődésének szakaszainak összefüggései Egyszerű szervezet Szervezetek fejlődése Önálló, kis, családi vállalkozások Szállodák fejlődése Bürokratikus szervezet Diviziónális szervezet Vezetéselmélet fejlődése zsebből való vezetés Management Human management első láncok Amerika 1936 Európa 1966 Keresleti piac contingent management akkor - ha strategic management Szálloda csoportok Kinálati Piac HUN Családi-szállodák Piac fejlődése Vállalkozói motivációk fejlődése Család megélhetése Sikerességre törekvés = Vezetési motiváció Siker = cél elérés Folyamatszervezés gazdasági célok Emberi erőforrás emberi célok Piac orientáció piaci célok Stratégiai Gondolkodás hármas cél Adhocratikus szervezet 9 Önálló - szállodák :01 Dr. Juhász László PhD