Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bachelor Master Dr. Juhász László PhD.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bachelor Master Dr. Juhász László PhD."— Előadás másolata:

1 Bachelor Master Dr. Juhász László PhD.
Szállodai alapismeretek I. Szállodagazdálkodás és vezetés I. Szállodagazdálkodás és vezetés II. Szálláshely – Hotel Master Nemzetközi szállodák és szállodavállalatok vezetése BGF szintű tantárgyi felelőse Dr. Juhász László PhD. Szállodaigazgató

2 CBL Ajánlás - Inspiráció Szakmai gyakorlat – Szakdolgozat - Záróvizsga
Témákhoz inspiráció Szakmai gyakorlat (5. szemeszterben választás) Szakdolgozat téma választás Inspiráció „CBL” Adatok gyűjtése Prezentálások gyakorlása Gyakorlat és államvizsga Alapismeretek tevékenységek – feladatok – munkakörök – részlegek Vezetés és gazdálkodás BA szálláshely – turizmus Átfogó ismeret – összefüggések felismerése – bemutatása

3 Előadás Kedd Előadás Péntek Fogadó óra Szerda Péntek
14.40 – 16.10 A. I. 220 Hallgató Előadás Péntek 14.40 – 16.10 A. I. 130 Hallgató Fogadó óra Szerda 11.30–12.30 Péntek M 11 Gy 1 Szerda A 102 Gy 2 Szerda A102

4 Szállodavezetés Esszencia
Külső makró környezet Belső turizmus környezet Lokális piaci környezet Közvéleménykörnyezet Elégedett VENDÉG VENDÉG Hotel System Piaci célok Élőmunka munkatársak elégedett munkatársak Holtmunka Befektetett eszköz ingatlan – gép - berendezés Forgóeszköz készlet (árú-anyag) - pénz Emberi célok elégedett tulajdonosok Gazdasági célok 1 + 2 félév = 16 kredit Elmélet és gyakorlat

5 VENDÉG Szállodagazdálkodás esszencia Pénzgazdálkodás Piaci gazdálkodás
Pénzügyi terv Pénzkezelés Bevételkezelés Kontroling Szállodagazdálkodás esszencia Piaci gazdálkodás Marketingterv Értékesítés - Disztribúció Foglalás VENDÉG Bevételgazdálkodás Bevételi terv Vendégstatisztika Időszakos Árképzés Eszközgazdálkodás Eszközpótlási terv Készletgazdálkodás Tőkegazdálkodás Beruházás – Beszerzés Biztonságvédelem Karbantartás Emberi erőforrás gazdálkodás Emberi erőforrásterv Élőmunka gazdálkodás Munkaügyi gazdálkodás Humán Menedzsment Eredménygazdálkodás Jövedelmezőségi terv Kapacitás – Volumen Költséggazdálkodás Eredmény kimutatás Jövedelmezőség

6 Szállodavezetés integráció
Helyszín Budapest, Balaton, Vidék Megyék, Régiók statisztikai, Régió turisztikai, Üdülőkörzetek, Gyógyhelyek Gazdálkodás területei Piaci, Bevétel, Humán, Eredmény, Eszköz, Pénz Üzemeltetési forma Tulajdon használatjoga Üzemeltetési szerződés, Franchise szerződés Tulajdonosi kör Családi szálloda, Önállószálloda, Szállodalánc szálloda, Szállodacsoport szálloda Specializáció Üzleti, Butik, Apartman, Konferencia, Városi, Üdülő, Sport Gyógy, Wellness, Kastély, Öko, Alternatív Vezetés Piaci helyzet, Termék adottsága, Tulajdonosi elvárások Környezet Használati jog Tulajdon, Résztulajdon, Bérleti szerződés, Lízingszerződés, Üdülési jog szerződés Színvonal 1 – 2 – 3 – 4 - 5* márkák Részlegek Értékesítés, Földszint, Emelet, Szállás Szállodai vendéglátás, Típus - Specializáció Karbantartás, Adminisztráció

7 Irodalmak Irodalom Kötelező
MT Rt. Szakmai folyóirata Turizmus Bulletin KSH Turizmus kiadvány – 2010 BGF KVIK szállodavezetés és gazdálkodás előadások, Dr. Juhász 2010 KVIK Szállodavezetés Coospace szöveggyűjtemény Irodalom Ajánlott Szállodavezetés és gazdálkodás előadások Dr. Juhász László, Szállodagazdálkodás jegyzet Dr. Szalók Csilla - Fehér Tamásné The Business of Hotels S. Medlik, Hospitality Supervision R. Kavanough 1995 Managing Hotels P. Venison, Irodalom minden Szállás – szálloda – hospitality – hotel Vezetés – gazdálkodás – üzemeltetés – management – operation - irányítás De fenntartással és indoklással holding, konyha mészáros, kasszás, szezonalítás meghosszabbítása,

8 Irodalmak 2008-2009-2 I. - II. Dr. Juhász László PhD
Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai, 2010 Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban, 2010 Bevételgazdálkodás a szállodákban, 2010 Szálláshely szolgáltatás gazdálkodási környezete, 2010 Hazai szállodák fejlődési szakaszai, 2008 Apartman szállodák piaci helyzete, 2007 Harrison / Enz: Hospitality Strategic Management Niemeyer-Hayes: Hotel Management Rutherford / O’Fallon: Hotel Management & Operations Liquori / Gray: Hotel Management & Operations Stutts / Wortman: Hotel & Lodging Management Kasavana: Managing Front Office Kappa / Nitschke: Managing Housekeeping Zhou: E-Commerce Croft: Market Segmentation Colella / Hitt/Miller: Organizational Behavior a Strategic Approach Borsenik /Stutts: The Management of Maintenance & Eng. Systems in the Hosp. Coltman: Cost Control for the Hospitality Ind.

9 Lundberg: The Hotel and Restaurant Business
I. - II. Irodalmak Rushmore: Hotel Investment Kotler / Makens / Bowen: Marketing for Hospitality and Tourism Venison: Hotel Management Abbey, James R.: Hospitality Sales and Marketing Tesone D.V.: Hospitality IS and E-Commerce Lundberg: The Hotel and Restaurant Business Valen: Front Office Connolly, Daniel J.: An environmental assessment of how technology is reshaping the hospitality industry Takeuchi / Nonaka: Hitotsubashi on Knowledge Management Paul R. Niven: Balanced Scorecard Diagnostics Bob Cotton: E-Selling Dopson / Hayes / Miller: F&B Cost Control B. Schmidt: Customer Experience Management Goleman / Cherniss: The Emotionally Intelligent Workplace Jones: Professional Management of HK Operations Pearlson / Saunders: Managing and Using Information Systems

10 Minősítés a pontok alapján
Félévközi követelmények, az aláírás feltétele: Szemináriumon és gyakorlaton való kötelező és aktív részvétel, a házi dolgozat fejezeteinek időbeni leadása, a prezentációk magtartása, szállodai számítástechnikai gyakorlat befejezése, az 5-6 szemináriumi gyorstesztek sikeres megírása (minimum 61%). Féléves gyakorlati jegy kialakításának módszere, összetétele: 35 % 5-6 gyorsteszt átlaga (minimum 61%), 20 % házi dolgozat szakszerű elkészítése, 10 % prezentációk értéke, 35 % a ZH sikeres megírása (minimum 61% elérése) Vizsgakurzus: csak gyakorlatvezető által leigazolt gyakorlati félévvel, szállodai számítástechnikai program gyakorlat, aláírás Minősítés a pontok alapján Elégtelen elégséges közepes jeles

11 ZH kötelező és releváns 60%
11 ZH kötelező és releváns 60% Gyorsteszt kötelező és releváns 35% Egy javító vizsga tehető a gyakorlati jegy javításra vizsgaidőszak első 10 napján (amennyiben van aláírás) Szakmai számítástechnikai program gyakorlat Heti egy óra gyakorlat összesen óra, 4x3 órában, koncentráltan, Számítógép teremben fős kiscsoportokban, Programok és rendszerek bemutatása és gyakorlása, Front Office, szobafoglalás, disztribúció, vendéglátás, (Opera) 11

12 Házi dolgozat fejezetei
I. „Szállodák piaci helyzetének alakulás az elmúlt öt évben” Piaci pozíciók – részarányok, összetételek – ütemek- változások - trendek Kereslet – turizmus alanyai – beutazók – turisták – vendégek – vendégéjszakák Kínálat – szálláshely – kereskedelmi szálláshely (férőhelyek) – szállodák – szállodai szobák, Bevételek – ARR – TREVPAR - SZF% Helyszín (ország, régió, megye, kistérség, település) – típusonként - kategóriáként II. „Szálloda Üzemeltetési forgatókönyve” Termék leírása, tevékenységek, működési program (szolgáltatások, helyszínek, kapacitások, nyitva tartások, üzletek, részlegek, szervezeti felépítés), alapterületek, színvilágok, szobatükör, formaruhák, egyediségek kiemelése, specializáció, tematizáció, közös területek, környezet, berendezések, 54/2003GM rendelet használata, Számítástechnikai programok és munkaállomások a szállodában, Szálloda jogi formája, működési engedélyek, III. „Szálloda Marketing Terve” „Marketing terv”, küldetés, környezetelemzés (piac, település, versenytárs), belső elemzés szegmens összetétel kialakítása, kínálati ár meghatározása, árszegmentálás, jövőkép, piaci célok prior szegmensek és árak, szállás, vendéglátás, specializáció Disztribúciós web helyek meghatározása szegmensenként, értékesítési csatornák kijelölése szegmensenként, Foglalási rendszerek meghatározása (on és offline), negyedéves akció terv piaci célokra, akcióterv költségesítése

13 Házi dolgozat fejezetei
IV. „Szállás tevékenység árbevételi terve” Marketingterv alapján prior és kiegészítő szegmensek (minimum öt) Vendégstatisztika, kiadott szobaszám, foglaltság, vendégéjszaka, vendégéjszaka hányados, átlagár, szállásbevétel, hipotézisekkel Bruttó szállás árbevételi terv havi bontásban, öt év kiterjesztés Kapacitásszámítások (bevétel, ár, szoba) ismertetése és elemzése, Szegmens összetétel összefoglaló bemutatása, Szállásbevételre három akcióterv kidolgozása, Összes szállás táblázatban és grafikusan megjelenítése V. „Szállodai vendéglátás árbevételi terve” Marketingterv alapján, tevékenységek, részlegek, üzletek, szegmensek, vendégstatisztika szegmensenként eladott étkezés, átlagár, bevétel Bruttó árbevételi terv havi bontásban, legalább öt alszegmens kidolgozásával, öt év kiterjesztés, Árképzés, árelemzés, számszaki mutatószámok és feladatok alkalmazása, elemzések a dolgozatban VI. „Szállodai egyéb tevékenységek árbevételi terve” Marketing terv alapján, - szegmensek maghatározása, - eladott szolgáltatások, árak, bevételek, típus és egyéb bevételek, szálloda bevételi tervének összesítése, bevételek nettósítása, A szálloda bevétel gazdálkodásának elemzése Tevékenységek, szegmensek és üzletek szerinti mutatószámok, bemutatása és elemzése.

14 Szállodavezetés esszencia

15 Témakörök


Letölteni ppt "Bachelor Master Dr. Juhász László PhD."

Hasonló előadás


Google Hirdetések