Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek."— Előadás másolata:

1 Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek civil szervezetek vállalkozások Makroszinten turista Szállodaiparban vendég Utaztatásban utas Turizmusra jellemző Alapszolgáltatást nyújtó Turizmushoz kapcsolódó szolgáltatást nyújtó Turizmus intézményei Motiváció Trendek Mutatószámok Vendégismeret Szegmensek Szokások Szálláshelyszolgáltatás helye a turizmusban Szállás Vendéglátás Közlekedés Kulturális szolgáltatások Uazásszervezés

2 Dr. Juhász László2 Turizmus intézményei Állami szervezetek - települések VállalkozásokCivil szervezetek Országgyűlés Idedegenforgalmi Bizottsága Magyar Turisztikai Hivatal Magyar Turizmus Rt Minisztériumok KSH Országos Idedegenforgalmi Bizottság Országos Idedegenforgalmi Szervezetek Regionális Idedegenforgalmi Szervezetek Megyei Turisztikai Hivatalok Regionális Fejlesztési Tanácsok Regionális Idedegenforgalmi Tanácsok Önkormányzati Turisztikai Hivatalok Tourinform Irodák Regionális Marketing Szállodaláncok Országos Turisztikai Vállalkozások Regionális Turisztikai Vállalkozások Önálló Szállodák Vállalkozások Kistérségi Települési Idegenforgalmi Szervezetek

3 Dr. Juhász László3 Állami szervezetek Országgyűlés Idedegenforgalmi Bizottsága Magyar Turisztikai Hivatal Magyar Turizmus Rt Stratégia - fejlesztés Közgazdaság - igazgatás Nemzetközi kapcsolatok Megyei Turisztikai Hivatalok Regionális Fejlesztési Tanácsok Regionális Idegenforgalmi Tanácsok Tourinform Irodák Regionális Marketing pályázatok fejlesztés kordinálás fejlesztés marketing Turizmus állami szervezetei és feladatai jogi szabályozás célelőirámyzat Miniszteri tanácsadás állásfoglalások szakmai egyeztetések Kongresszusi Központ 5 ezer fő Discount légitársaságok marketing Balaton promóció erősítés Műemlékfürdő felújítási Nemzeti marketing +

4 Dr. Juhász László4 Turizmus civil szervezetei SzállásVendéglátás Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség magyar szakács szövetség Magyar vendélátók szövetsége regionális Magyar Szálloda Szövetség Ifjúsági szállásadók szövetsége Falusi turizmus Kastély szállodák Wellness Szállodák szövetsége Kempingek szövetsége regionális szövetségek Utazási irodák Magyar Utazási irodák Szövetsége MUISZ Kongresszus szervezők szövetsége Regionális utazási irodák szövetsége Repülőjegyet értékesítő irodák szövetsége IRIME Magyar Idegenvezetők szövetsége MISZ érdekvédelem érdekegyeztetés közös képviselet Egyéb MATUR Magyar autókölcsönzök szövetsége Magyar Idegenforgalmi és területfejlesztési egyesület

5 Dr. Juhász László5 Turisztikai kiadás az utazás előtt, alatt illetve után felmerülő, de az ahhoz közvetlenül kapcsolódó kiadások Turizmus kiadásai Idegenforgalomra jellemző termékek és szolgáltatások azok, amelyek termelési és fogyasztási szintje lényegesen csökkenne látogatók hiányában, illetve feltételei az idegenforgalom létrejöttének. Idegenforgalomhoz kapcsolódó termékek és szolgáltatások azok, amelyeket a látogatók ugyan jelentős mennyiségben fogyasztanak, de – mert a lakossági fogyasztás is jelentős – nem kerültek rá a turizmusra jellemző termékek listájára. Az Európai Unió turizmusért felelõs szervezeti egysége, a Vállalkozáspolitikai és Ipari Fõigazgatóság (DG ENTR), az Eurostat, a Turizmus Világszervezet (UN WTO) a turizmus szatellit számla (TSzSz) a turizmus gazdasági szerepvállalása hiteles bemutatásának eszközét.

6 Dr. Juhász László6 Európai Unió Statisztikai Hivatala „Európai végrehajtási kézikönyv a turizmus szatellit számlákhoz” European Implementation Manual on Tourism Satellite Accounts (TSA) a turizmus rövid és hosszú távú jövedelmezõsége egyértelmûen és tömören összevethetõ más ágazatok hasonló mutatóival A turizmus gazdasági szerepe, a bruttó nemzeti termékre gyakorolt hatásának kimunkálása, az idegenforgalomnak a fizetési mérlegben betöltött szerepe, a turisztika nemzeti és hazai fogyasztásban játszott szerepe, A TSzSz egy komplex kereslet-kínálati mérlegrendszer, Turizmus szatelit számla

7 Dr. Juhász László7 Turisztikai statisztika külföldiek és belföldiek fogyasztása A turizmusra jellemző termékek és szolgáltatások (A) (369 + 188 = 557) 1. Szálláshely-szolgáltatás 55.10 2. Második otthon 3. Vendéglátás 55.30–55.40 4. Vasúti személyszállítás 60.10 5. Közúti személyszállítás 60.21 6. Belvízi személyszállítás 61.20 7. Légi személyszállítás 8. Személyszállítást kisegítő tevékenység 9. Járművek (minden) kölcsönzése 11. Kulturális szolgáltatás 92.13 12. szabadidős és sport tevékenység 10. Utazásszervezés 63.30 Árrések Termékek Szolgáltatások A turizmushoz kapcsolódó termékek és szolgáltatások (B) 1. Élelmiszer, ital 2. Dohánytermékek 3. Ruházati termékek 4. Jármű- és üzemanyag-kereskedelem 5. Kiskereskedelem 6. Pénzügyi és biztosítási tevékenység 7. Egyéb szolgáltatás A + B

8 Dr. Juhász László8 Szálloda Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül A turizmus intézményei Szálláshely Hagyományos (szálloda, panzió) Egyéb (kemping, falusi) Sajátos (üdülő, kórház, laktanya) Vendéglátás Kereskedelmi – munkahelyi Étterem (klasszikus, pizzéria, pub) Bár (presszó, kávézó, éjszakai) Borozó (kocsma, italmérés, ivó) Közlekedés Földön, Vízen, Levegőben Kölcsönzés Kulturális szolgáltatás Kultúra (szinház, rendezvény) Sport és szabadidő szervezés Egyéb (előadó művészet) Turizmusra jelemző termékek és szolgáltatások Utazásszervezés Szervező, ügynök, idegenvezetés Turistainformáció települések állami szervezetek civil szervezetek vállalkozások Turizmusra jellemző alapszolgáltatást nyújtó vállalkozások

9 Dr. Juhász László9 Szállodai gazdálkodás és vezetés Utazási iroda szervező közvetítő 1.111 Vendéglátó hely 56.294 Kereskedelmi szállás hely 3.117 és 85 e szoba 159 milliárd szálloda 836 és 49 e szoba zárt 5.819 kereskedelmi 50.475 étterem 36.600 Bár borozó 13.800 567 milliárd 67 milliárd 114 milliárd 98 milliárd 14.000 társas 20.000 egyéni 2.700 társas 3.300 egyéni Magyarország 872.000 vállalkozás Magán szálláshely 42.881 és 107 e szoba Kereskedelmi szálláshely szolgáltatás és vendéglátás

10 Dr. Juhász László10 Szálloda Belső környezeti elemek és hatásaik Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül A turizmus intézményei települések állami szervezetek civil szervezetek vállalkozások Turizmushoz kapcsolódó szolgáltatást nyújtó vállalkozások Kiskereskedelem élelmiszer, ital, dohányterméket, ruházati termékek, jármű, üzemanyag Pénzügyi, biztosítási, egyéb szolgáltatások reklám, tanácsadás, biztositok, Pénzügyi szervezetek Turizmusra jellemző alapszolgáltatást nyújtó vállalkozások

11 Dr. Juhász László11 Szállodai gadálkodás és vezetés Külföldiek turisztikai célú fogyasztása „A” turizmusra jellemző


Letölteni ppt "Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések