A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉLMÉNYPEDAGÓGIA A GYAKORLATBAN BERETTYÓÚJFALU-NAGYRÁBÉ
Advertisements

~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
PARTNERSÉGBEN AZ OKTATÁSSAL….  40 fő főállású pedagógus  Nagyrábén 19+6 fő  Bihartordán 12+3 fő  Tanulói létszámok 2007/2008 tanév: Nagyrábé iskola:
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A tartalmi szabályozás kérdései Kaposi József október.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
as tanév Záró értekezlet.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Tantervtípusok; NAT-ok
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
intézményi folyamat-szaktanácsadó
NAT 2007 kompetenciák.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A kerettantervek fejlesztése
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
KUTASD A MÚLTAT, ÉLD A JELENT, ÉS TERVEZD A JÖVŐT!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A tehetségtantervek készítésének módszertana
A beiskolázás előkészítése
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…

Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Tantárgyi időkeret tantestületi átdolgozása Művészeti nevelés integrált tantárgyi keretének 1-6. évfolyamon való bevezetése Szabadon választható időkeretek felhasználásának tantestületi döntése Innováció érzékeny magatartás Tantárgyi lobbi kiiktatása Módszertani felkészülés –minden nevelő: hatékony tanuló megismerési technikák, professzionális tanári kommunikáció- Modul tárgyak – tantárgyi modulok helyzetének stabilizálása Működő gyakorlatok, szakirodalom tanulmányozása Szöveges értékelés tantestületi elfogadtatása Szakmai teamek létrehozása Szakmai előfeltevések realizálása ELŐZMÉNYEK

Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé A Pedagógiai projekt ismérvei Komplexitás Alkotó jelleg Megismerési és cselekvési egységek Valóságosság – modelláció Produktum alkotás Tanár-diák szerepváltozás, partneri együttműködés Differenciálás Projekt fajtájának megválasztása –sokszínű- esetünkben egy műveltségterület pedagógiai innovációjáról beszélhetünk, illetve a tananyagokhoz részben kapcsolódó témák feldolgozása –háttérismeret- Interdiszciplinaritás szerint: cél egy adott probléma összefüggéseinek teljes körű feltárása Produktuma alapján: tárgy, játék, írásmű, videofelvétel és ezek kombinációja

Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Tanári team résztvevői Ember- és társadalom műveltségi terület tartalmait tanító tanárok, illetve az adott témák szempontjából integrálható kollégák: -team vezető: magyar-történelem szakos általános iskolai tanár -tagok:1 fő: történész -középiskolai tanár-, 1 fő: etika, ember és társadalomismeret szakos tanár –folyamatban, tanító alapvégzettséggel ember és társadalom műveltségi területtel-, 1 fő: rajz szakos általános iskolai tanár, 1 fő: technika- életvitel szakos általános iskolai tanár, 1 fő: biológia szakos általános iskolai tanár, 1 fő: tánc – dráma szakos tanító, 1 fő: Etika- ember és társadalomismeret –középiskolai tanár- foly.- Osztályfőnökök…

Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Tartalmak szinkronizálása történik, illetve a projekt témák választásánál a gyermekek a tanultok modulok felhasználásával kooperálnak 5. évf: a tanulás tanulása – Oroszlány Péter adaptációja- tanít: osztályfőnök Emberiség története –történelem 5. osztály- tanít: műveltségterület szerinti tanító, vagy történelem szakos tanár 6. évf: önismeret – társismeret – tanít: osztályfőnök 6. évf: hon- és népismeret – tanít: rajz és víz kultúra szakos tanár és műveltségterület szerinti tanító Emberiség története –történelem 6. osztály – tanít: műveltségterület szerinti tanító, vagy történelem szakos tanár 7. évf: társismeret – emberismeret – tanít: osztályfőnök 7. évf: etika – társadalomismeret – tanít: etika, ember és társadalomismeret szakos tanár 7. évf: Történelem – tanít: történelem szakos tanár 8. évf: pályaorientáció – jelenkor ismeret tanít: osztályfőnök 8. évf: Történelem – tanít: történelem szakos tanár TARTALMAK TANÍTÁSÁNAK RENDSZERE

Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé SZINTETIZÁLÁS… Modulok zárása a team meghatározása szerint, projekt záró produktumok értékelése, 8. évfolyam végén –egy írásmű elkészítése, vagy film bemutatása a tanárokkal való konzultáció után –témavezető választása, mentor tanár-

Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Köszönöm a figyelmet! Bíró Gyula igazgató, szaktanácsadó Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Intézet – Debrecen tel: 06/