EXETERBEN AZ ERASMUS+ PÁLYÁZATTAL Játsszunk mi is! Drámatechnikai eszközök alkalmazása a tanórákon A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Nagy Melinda 8. c
Advertisements

Közlekedés kerékpárral Hajdúböszörményben
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Remélem, hogy vissza küldöd nekem!!!!
2. osztályos példa Bubernik Eszter
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
ÉRZELMI FELSZABADULÁS TECHNIKA RÖVIDEN, KÉPEKBEN.
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
Digitális világ A digitális reklám
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Angol nyelvi kompetencia
Gyakorlat Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
A programokra vonatkozó általános szervezési ajánlások.
„TÁRS” PROGRAM A kunhegyesi Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Nagy László Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégium tanulóival
11 Az interakció azokat a folyamatokat foglalja magában, amelyekben minden résztvevő kész arra, hogy megváltozzon és ennek a beállítottságnak az alapján.
(Klikkelj nyugodtan tetszés szerint)
Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Szegedi Tudományegyetem Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola Szeged Özvegy Judit.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Zoo Klub Év az Alma éve 2011.Év a Körte éve A új projekt része a tanulás. Ezért az évek gyümölcseit mutatjuk meg egy új projektben.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Olvasd lassan és csendben!.
Kombinatorika Gyakorló feladatok.
Elég.
Útmutatások a szerepjátékok alkalmazásához  Magyarázd el a szerepjáték alkalmazásának folyamatát  Magyarázatodban ne használd a „eljátszani” szót Mond.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A szövegszerkesztés menete
4. osztályos példa Bubernik Eszter
1. Osztályos példa Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Resztoratív módszerek az iskolában
Rocket team Hajdúszoboszló Engedjék meg, hogy néhány percben bemutassuk a Hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskolát.
A „diszes” problémák korai jelei
HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása.
Vilmos, a kis futóbicikli
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A következőkben néhány képet láthatnak, amelyek bepillantást engednek a záró találkozó egyes eseményeibe, hangulatába, melyen 9 országból vettek részt.
A demokrácia problémája a településfejlesztésben Rövid és hosszú távú gondolkodás Miskolc Szegénységellenes Világnap 2014, okt. 17.
Ez a képsorozat nyilvános videók kockáit tartalmazza. Kitakartuk a képeken jól látható személyek arcát, mert nem szerettünk volna senkit megalázni,
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Olvasd lassan és csendben!
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
A figyelem pedagógiai szempontból legfontosabb aspektusai (Eisert 1991
LEGO Dacta program.
Gyakorló óra 5/12.
Tanuljunk britül! British Life, Language and Culture Pilgrims, Canterbury, Egyesült Királyság Dürrné Rákos Zsuzsanna A projektet az Európai Unió támogatta.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
Az üzleti az valóban üzleti? Teaching Business English ELC, Brighton, Egyesült Királyság A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban megjelentek.
Mit mesél a Bécsi-erdő? Deutschlehrerkurs ActiLingua Academy, Bécs, Ausztria A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban megjelentek nem szükségszerűen.
„Mi így csináltuk, Ti hogy folytatjátok ?”
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
Szakmódszertan: eszköztár vagy teória? A kísérleti irodalomkönyvek tanuláselméleti és irodalomtudományi kontextusáról.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
Erasmus+ program, HU01-KA
Socrates -> LLP -> Erasmus +
Erasmus+ németországi gyakorlat. - ringhotel Schlossberg.
Masserberg Németországi gyakorlat
Ágota néni Firenzében Erasmus + kurzus:
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Álmodtunk egy iskolát magunknak
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Üdv, tanulók! Tanár neve.
Előadás másolata:

EXETERBEN AZ ERASMUS+ PÁLYÁZATTAL Játsszunk mi is! Drámatechnikai eszközök alkalmazása a tanórákon A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.

Exeter: város az Egyesült Királyságban, Délnyugat-Angliában, Devon megye székhelye. Kikötő az Exe folyó partján. Lakossága 120 ezer fő volt 2010-ben. Írott története a római időkig nyúlik vissza.

International Project Center Tanártovábbképző tanfolyamok 8 témában, egész évben, általános és középiskolai tanároknak egyaránt Programok: kirándulások, pl. Dartmouthba AZ ISKOLA:

A RÉSZTVEVŐK: július között, 90 fő számos országból Drámacsoportunk 16 fős, 10 országból érkezett tanárokkal

A SZÍNHÁZUNK: CYGNET THEATRE

A színjátszás az, amikor egy megírt mesét, színdarabot állítunk színpadra, mutatunk be közönségnek. A drámafoglalkozás keretében saját életünkből, élményeinkből születnek történetek; a problémák feldolgozása, esetleg megoldása történhet. A kiindulópontja mindkettőnek hasonló: olyan eszköztár alkalmazása, mely nagyon erőteljes, pozitív hatással van a tanulók kognitív, szociális, érzelmi, testi-fizikai, kooperatív kompetenciának fejlődésére. SZÍNJÁTSZÁS ÉS/VAGY DRÁMAFOGLALKOZÁS

Bemelegítő játékok, melyek bármilyen tanórán használhatóak Koncentrációs, improvizációs, kreativitást fejlesztő gyakorlatok Beszédfejlesztő feladatok, idegen nyelvi és anyanyelvi órákra egyaránt Csapatépítés, megfigyelésen alapuló, memóriafejlesztő játékok Színjátszás: hogyan kezdjük, milyen lépésekkel haladhatunk, megfigyelési szempontok, néhány adaptálható színdarab részlettel is foglalkoztunk Problémamegoldás: fiktív esetek (pl. iskolai zaklatás; elszökés otthonról) feldolgozása drámatechnikai eszközökkel. A helyzetgyakorlatok segítenek a diákoknak olyan témákat megbeszélni, véleményt alkotni, melyeket egyébként nem tennének. Osztályfőnöki órákon is használható. FELADATTÍPUSOK

1. Tapsolós. Körben állva, adom a tapsot a szomszédomnak, ő elkapja, majd tovább adja a szomszédjának. Fontos a ritmus tartása! variáció: - szemkontaktussal adjuk tovább a tapsot bárkinek - szavakat gyakorolhatunk közben 2. Wizz – Hey – Ping! Wizz: továbbadom a mozdulatot a szomszédomnak, mintha adnék valamit Hey: kézfeltartással jelzem, mintha megadnám magam, hogy „Állj!”, visszafordul a kör az ellenkező irányba. Ping: rámutatok valakire, aki nem lehet a szomszéd, illetve nem adhatom vissza annak a pinget, akitől kaptam. 3. Hello - Goodbye! Hello - Viszlát! Szorosan állunk egymás mellett a körben. Jobbra indítom a szomszédomnak: Hello! Ő továbbadja szintén jobbra. Viszlát: indul balra. Több Hello-Goodbye mehet egyszerre! 4. Egy- kettő-három! Körben állunk szorosan. Mindenki lehajtja a fejét. Játékvezető számol, háromra mindenki határozottan ránéz valakire. Ha ketten éppen egymásra néznek, kiesnek a játékból. 5. Helycsere szemkontaktussal 6-7 fő játssza egyszerre csak. Valaki a kör közepén áll. A többieknek helyet kell cserélni, de csak szemkontaktus lehetséges, beszélni tilos! A kör közepén állónak be kell ugrani valaki helyére a körben. „JÉGTÖRŐK”, BEMELEGÍTŐ JÁTÉKOK

1. Tabló. Kiscsoportoknak (5 - 6 fő), adunk egy fogalmat, amelyet meg kell jeleníteni. Másik csapat kitalálja. Néhány ötlet: „Szülinapi buli”, „Utcai baleset”, Menekülés”, „Kincsvadászat” 2. Némajáték. 5-6 fős csapatokkal játsszuk. Választanak vagy húznak, ha mi választunk, egy mesét, mondókát. A feladat az, hogy 1 percben játsszák el csak mozgással, beszéd nélkül. A többi csapatnak ki kell találnia. 3. Most mutasd meg! Két csoportban állunk egymással szemben, egy képzeletbeli autópálya két oldalán. Az egyik csapat kap egy mondatot (vagy kettőt), amelyet el kell mutogatnia a vele szemben állónak. Csak a találgatók beszélhetnek. 3 perc alatt, ha a kitaláló csapat megmondja a feladványt, akár közösen is, 1 pontot kap. („Találkozzunk holnap 4 órakor a buszmegállóban!” „Menjünk moziba ma este! Találkozzunk a mozi előtt!”) 4. Spontán párbeszéd. Egymással szemben állnak a párok. Az egyik sornak a játékvezető mond egy mondatot, ezzel kezdődik a párbeszéd, a társa válaszol, és folytatják max.1 percig. Lehetséges kezdőmondatok: „Tudnál segíteni?” „Mit csinálsz te itt?” „Sajnos zárva vagyunk!” 4. Történetmondás szavanként. Körben állunk, a játékvezető elkezdi a történetet az első szóval, a többiek szavanként folytatják. 6. Mesefüzér. Ebben a játékban, a csapattagok húznak egy-egy szót, mondat kezdetet, mondat végét,stb. Ezeket kiegészítve, sorrendbe téve kell elmondani egy történetet, mesét. (pl.: „Egyszer aztán….” „Egy szép napon…” „Mivel…” „És azután…” „Egyszer volt, hol nem volt…”) 7. Képes történet. Mindenki húz egy képet, amelyek újságból vannak kivágva. A játékvezető leteszi az asztalra a saját képét, és elkezd mondani egy-két mondatot a képpel összefüggésben. A többiek tetszőleges sorrendben egymás mellé teszik a képeiket, a mondataik kapcsolódnak egymáshoz. Így alakul ki egy összefüggő történet. KISCSOPORTOS JÁTÉKOK

Köszönöm a figyelmet, jó játékot kívánok! Úti beszámolóm a linken érhető elhttp://tanartovabbkepzes.hu/disszeminacio-angol-nyelvteruelet/item/59-ipc-exeter001