Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, 2007. november 14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A hálózattá alakulás útján
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Tájékoztatás a Versenyképes tudás OP tervezetéről november 22. Közoktatás-politikai Tanács Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Educatio Nonprofit Kft.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Alkotó közösségek, támogató környezet - hálózati tanulás A TÁMOP kiemelt projekt átfogó céljai, közoktatás-fejlesztési irányvonalai Budapest Főváros.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Kompetenciafejlesztés, programfejlesztés
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Oktatásfejlesztés EU-s támogatással Bedő Ferenc Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Együttműködések A „21. századi közoktatás” kiemelt projekt és kapcsolatai a regionális koordinációt végző partnereinkkel.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TIOP Kecskemét, június 21.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Oktatásfejlesztés EU-s támogatással
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
A Társadalmi Megújulás OP és a Társadalmi Infrastruktúra OP Budapest, április.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Lorem ipsum.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.

Várt eredmények az NFT I. végére Az integrációs folyamatok erősödése, pedagógusok felkészítése Az integrációs folyamatok erősödése, pedagógusok felkészítése A képességfejlesztés előtérbe helyezése a ismeretközpontú oktatással szemben, új pedagógiai kultúra megismertetése az intézmények kb. 10 százalékában A képességfejlesztés előtérbe helyezése a ismeretközpontú oktatással szemben, új pedagógiai kultúra megismertetése az intézmények kb. 10 százalékában Korszerű tanulási környezet megteremtése: infrastrukturális fejlesztés (hátrányos helyzetű alapfokú intézmények felújítása) Korszerű tanulási környezet megteremtése: infrastrukturális fejlesztés (hátrányos helyzetű alapfokú intézmények felújítása) Új hálózatok kiépülése: TIOK, szolgáltatók Új hálózatok kiépülése: TIOK, szolgáltatók

A közoktatás kapcsolódási pontjai az ÚMFT-hez TÁMOP – Társadalmi Megújulás Operatív Program - tartalmi fejlesztés TÁMOP – Társadalmi Megújulás Operatív Program - tartalmi fejlesztés TIOP – Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program - központi infrastruktúra-fejlesztés TIOP – Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program - központi infrastruktúra-fejlesztés ROP – 6 regionális operatív program és KMRFT - regionális infrastruktúra-fejlesztés (szinergia) ROP – 6 regionális operatív program és KMRFT - regionális infrastruktúra-fejlesztés (szinergia)

Intézmények felújítása ROP- KMR NFT I-es előzmények: 14 milliárdos keretből 140 intézmény (alapfokú) újult meg NFT I-es előzmények: 14 milliárdos keretből 140 intézmény (alapfokú) újult meg Mintegy 700 intézmény kap támogatást felújításhoz Mintegy 700 intézmény kap támogatást felújításhoz Előnyt élveznek a többcélú, összevont, társulási formában működő intézmények (minden intézménytípus), fenntartó pályázik, kötelező tartalomfejlesztés - folyamatos pályáztatás Előnyt élveznek a többcélú, összevont, társulási formában működő intézmények (minden intézménytípus), fenntartó pályázik, kötelező tartalomfejlesztés - folyamatos pályáztatás

Intézmény, Pedagógus, Gyermek, tanuló regionális hálózat Pályázat akkred OKM Educatio, OFI ÚMFT közoktatás-fejlesztési konstrukciói XXXXX XXXX XX XX XX XX XXX X X XX XX Pályázat szakértő minősítés ref isk Központi program szolgáltatói kosár (tartalom) Ped tov képz Eltérő okt ig SNI, EGYMI Központi program 3.1.8XXXXX XXXX XX XX XX XX XXX X X XX XX

3.1 A kompetencia alapú oktatás elterjesztésének támogatása Új tartalomfejlesztések a közoktatásban ( negyedév) Új tartalomfejlesztések a közoktatásban ( negyedév) Innovatív (követő) iskolák ( negyedév) Innovatív (követő) iskolák ( negyedév) Infrastrukturális fejlesztés tartalmi támogatása ( negyedév) Infrastrukturális fejlesztés tartalmi támogatása ( negyedév) Pedagógiai kultúra korszerűsítése ( negyedév) Pedagógiai kultúra korszerűsítése ( negyedév) Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (EGYMI)) negyedév Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (EGYMI)) negyedév Pedagógusok új szerepben ( negyedév) Pedagógusok új szerepben ( negyedév) Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban( Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban(2007.

21. századi közoktatás Kiemelt, központi program ( negyedév) Kiemelt, központi program ( negyedév) Fejlesztés-koordináció Fejlesztés-koordináció Regionális, területi szolgáltatások, támogatórendszer irányítása Regionális, területi szolgáltatások, támogatórendszer irányítása Ágazatközi koordináció Ágazatközi koordináció Programok közötti koordináció Programok közötti koordináció Pályázat-előkészítés Pályázat-előkészítés Programkövetés, visszacsatolás Programkövetés, visszacsatolás

3.1.2 Új tartalomfejlesztések a közoktatásban Pályázati konstrukció ( negyedév) Pályázati konstrukció ( negyedév) Témák: természettudományok, aktív állampolgárságra nevelés, vállalkozói kompetenciák, egészségnevelés, múzeumpedagógia Témák: természettudományok, aktív állampolgárságra nevelés, vállalkozói kompetenciák, egészségnevelés, múzeumpedagógia Pályázói kör: kiadók, közoktatási intézmények, fejlesztőműhelyek, civil és szakmai szervezetek konzorciumai Pályázói kör: kiadók, közoktatási intézmények, fejlesztőműhelyek, civil és szakmai szervezetek konzorciumai Pályázati forma: kétlépcsős és standard pályázatok Pályázati forma: kétlépcsős és standard pályázatok

3.1.3 Innovatív iskolák3.1.4 Infrastrukturális fejlesztés tartalmi támogatása ( negyedév (folyamatos) Pályázati konstrukció ( negyedév) Pályázati konstrukció ( negyedév) Komponensek: automatizált pályázatok a leszakadó kistérségek intézményeinek, standard követőiskolai pályázatok Komponensek: automatizált pályázatok a leszakadó kistérségek intézményeinek, standard követőiskolai pályázatok Tartalma: új pedagógiai módszerek, eszközök alkalmazása Tartalma: új pedagógiai módszerek, eszközök alkalmazása Az intézmény pedagógiai gyakorlatának, programjának korszerűsítése Az intézmény pedagógiai gyakorlatának, programjának korszerűsítése

3.1.5 Pedagógiai kultúra korszerűsítése Pedagógusok új szerepben Tovább-, és átképzések pályázati konstrukciók (2008. első félév) Tovább-, és átképzések pályázati konstrukciók (2008. első félév) Tartalma: az intézményi implementációt támogató felkészítések, hiányzó kompetenciák és kapacitások pótlása, pályakorrekciós át-és továbbképzések biztosítása Tartalma: az intézményi implementációt támogató felkészítések, hiányzó kompetenciák és kapacitások pótlása, pályakorrekciós át-és továbbképzések biztosítása Pályázók köre: pedagógusképző intézmények, közoktatási intézmények Pályázók köre: pedagógusképző intézmények, közoktatási intézmények

3.1.6 Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (EGYMI) Támogató, szolgáltató intézményi fejlesztések az integrációs, inklúziós gyakorlat minőségének javítására ( negyedév) Támogató, szolgáltató intézményi fejlesztések az integrációs, inklúziós gyakorlat minőségének javítására ( negyedév) Tartalma: a többségi, befogadó(SNI) iskolák szakmai támogatása, utazó pedagógiai szolgáltatás, tartósan beteg gyermekek oktatása, eszközkölcsönzés Tartalma: a többségi, befogadó(SNI) iskolák szakmai támogatása, utazó pedagógiai szolgáltatás, tartósan beteg gyermekek oktatása, eszközkölcsönzés

3.1.8 Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban Kiemelt, központi program ( negyedév) Kiemelt, központi program ( negyedév) Tartalma: kompetenciamérés, eszközfejlesztés, intézményi, pedagógus és tanulói értékelés, egységes, EU kompatibilis minőségfejlesztés Tartalma: kompetenciamérés, eszközfejlesztés, intézményi, pedagógus és tanulói értékelés, egységes, EU kompatibilis minőségfejlesztés Fő cél: a közoktatás-fejlesztés szolgálata, a hatékony, minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása Fő cél: a közoktatás-fejlesztés szolgálata, a hatékony, minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása

3.2 A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása, újszerű megoldások és együttműködések kialakítása Új tanulási formák és rendszerek: a formális, informális és nonformális tanulási formák felhasználása, e-tanulás Új tanulási formák és rendszerek: a formális, informális és nonformális tanulási formák felhasználása, e-tanulás Célja: a lemorzsolódás megelőzése, a formális rendszerbe nem illeszthető fiatalok reintegrációja Célja: a lemorzsolódás megelőzése, a formális rendszerbe nem illeszthető fiatalok reintegrációja Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás

Az NFT II. végrehajtását támogató intézményi keretrendszer OKM szakmai irányítás Központi koordinátor szervezet központi koordináció, szolgáltatás TIOK konzorciumok szolgáltatás, mentorálás, tanácsadás, disszemináció Szakmai szolgáltatók szolgáltatás, mentorálás, tanácsadás, disszemináció referenciaiskolák, óvodák Innovációs (követő) iskolák adaptáció, implementáció OOIH és Inklúziós Hálózat szolgáltatás, mentorálás, tanácsadás, disszemináció

3.4 Az eltérő oktatási igényű csoportok oktatásának és a sajátos nevelési igényű tanulók integrációjának támogatása, az interkulturális oktatás Nemzetiségi és migráns tanulók nevelésének és oktatásának segítése Nemzetiségi és migráns tanulók nevelésének és oktatásának segítése Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja Tehetséggondozás Tehetséggondozás

Köszönöm a figyelmüket