Jó gyakorlatok a közoktatás területén

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
ERNYŐ PROJEKT szakmai program TÁMOP /
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Iskolánkról.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Hódmezővásárhelyi modell” Egy lehetséges válasz a 21
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
intézményi folyamat-szaktanácsadó
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Újabb kalandba kezdünk …
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Előadás másolata:

Jó gyakorlatok a közoktatás területén Területi Együttműködést Segítő Programok Kialakítása a Szentlőrinci Járásban előadás sorozat Jó gyakorlatok a közoktatás területén Előadó: Petz Józsefné intézményvezető

Szentlőrinci Járás általános iskolái Szentlőrinci Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium (OM:201052) Hetvehelyi Általános Iskola (OM: 027376)

Székhely: Szentlőrinc, Ifjúság útja 5. Hat feladatellátási hely: Szentlőrinc (EGYMI) Bicsérd Bükkösd Királyegyháza Szabadszentkirály Hetvehely (AMI) Fenntartó: KLIK (Szentlőrinci Tankerület) Szentlőrinci Járás: 2 intézmény, 7 helyszín!

Személyi feltételek

A tankerületben a HH tanulók aránya magas 28%, a HHH tanulók aránya 20%. Kiemelkedően magas: EGYMI: HH: 58% HHH: 27% Szabadszentkirály: HH: 47% HHH: 41% Bükkösd: HH: 47% HHH: 46% Királyegyháza: HH: 37% HHH: 32% Hetvehely: HH:48% HHH:31% Kivétel: Bicsérd: HH: 24% HHH: 14% Szentlőrinc: HH: 13% HHH: 8%

Tárgyi feltételek alakulása Pályázatok DDOP – 3.1.2 – 1 milliárdos beruházás/felújítás, akadálymentesítés TIOP – 1.1.1/09, TIOP – 1.1.1/07 – tanári és tanulói laptopok, interaktív táblák, nyelvi labor, informatika terem TÁMOP 3.1.4 és TÁMOP 3.1.7 – szakmai tartalmi megújulás zajlott le TIOP 1.2.3.-11/1 – online könyvtári szolgáltatások Eredmény: IKT eszközök befogadására, sajátos nevelési igényű és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók együttneveléséhez befogadó intézményi környezet jött létre (Kivétel: Hetvehely, Szabadszentkirály)

Pedagógusok felkészítése az esélyegyenlőségi program megvalósítására TÁMOP 3.1.4 és TÁMOP 3.1.7  szakmai megújulás zajlott le IPR támogatások  képzések Képzések tartalma: Kompetencia alapú oktatás „Hatékony együttnevelés az iskolában” – nevelőtestületi képzés

A haladási ütemet segítő képzések: differenciált tanulásszervezés kooperatív tanulás projektpedagógia drámapedagógia multikulturális tartalmak árnyalt értékelés tanulásban akadályozottak pedagógiája óvoda-iskola átmenet konfliktuskezelés komplex művészeti nevelés diagnosztika, terápia, fejlesztés hatékony tanuló megismerési technikák IKT eszközök alkalmazása tanórán tevékenységközpontú pedagógia

Jó gyakorlatok átadása TÁMOP – 3.1.7 – 11/1 - „Referencia – intézmények országos hálózatának kialakítása” Cél: egyedi, más intézmények számára is példaértékű, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlatok átadása

Eredmény  Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely lettünk Referencia területek: A kompetencia alapú nevelési, oktatási program (Szentlőrinc, Bicsérd) Befogadó pedagógiai gyakorlat/integrációs pedagógiai program (Bükkösd, Királyegyháza, Szabadszentkirály) Tanulói laptopok használata (Királyegyháza, Szentlőrinc) Tehetséggondozó program (Bükkösd, Szabadszentkirály) Eredmény  Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely lettünk

Jó gyakorlatok átadása TÁMOP – 3.1.4. B/13-1-2013-0001. „Köznevelés az iskolában” Mentoráló intézmény: Szentlőrinc: Kompetencia alapú szövegértés, szövegalkotás az alsó tagozaton – fókuszban az önálló szövegalkotás sokszínű fejleszthetősége Bicsérd: Iskolahívogató – nagycsoportosoknak az iskolai környezet bemutatása Bükkösd: A Maszat-hegyen innen – A művészetek műveltségterület tartalmainak tanítása tantárgyi bontás nélkül Királyegyháza: A számítógép ismeretszerző használata 3.-4. osztályban

Innovatív iskola – pályázati aktivitás Cél: Magasabb színvonalú oktatás  pedagógusok módszertani fejlesztése Horizontális tanulás intézményen belül egymás jó gyakorlatainak megismerése Hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása Az életpálya építés, környezeti és egészségtudatos szemléletformáló iskolai nevelés

Jelenlegi pályázataink TÁMOP 3.1.4 - C14 – „Szakmai-tartalmi megújulás a Szentlőrinci Tankerület általános iskoláiban” Megújult tanulásszervezési keretek: témanapok, témahetek, sportnapok, erdei iskola, öko-,sport- és művészeti táborok (A járás összes iskolájában)

TÁMOP 3.1.4.B – 13/1 – „Partnerség és hálózatosodás” modul Diákok felkészítése egy új környezetbe való beilleszkedésre (EGYMI, Szabadszentkirály)

HATÁRTALANUL – Tanulmányút Erdélybe

Erzsébet táborok – szociális üdülés és gyermektáboroztatás

Nemzeti Tehetség Program – „Más-Hang- Szín” SNI-s tanulók művészeti nevelése Útravaló ösztöndíj program „Út a szakmához”  HH tanulók iskolai sikerességének elősegítése

Integrációs pedagógiai program (IPR) A képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés jellemzői Együttnevelés: a felkészítésben részt vevő tanulók nevelése és oktatása a többi tanulóval együtt, azonos osztályban, csoportban folyik. Tanulók személyes szöveges értékelése: legalább háromhavonta történik, és az értékelésen részt vesz: az osztályfőnök az érdekelt pedagógusok a tanuló a gyermek - és ifjúságvédelmi felelős. Módszertani változatosság elemei: a tartalmi differenciálás: a tanulók, érdeklődésük figyelembe vételével, más-más tananyagot sajátítanak el. a módszertani differenciálás: ilyenkor, tekintettel a tanulók közötti kognitív különbségekre, a megközelítési utak különbözőek lehetnek. a követelmények differenciálása: ebben az esetben egy tanulócsoportban, de különböző szinteken folyik az oktatás (pl. integrált sajátos nevelési igényű gyermekek). multikulturalizmus: a tanulócsoport kulturális sokféleségét (pl.: német és cigány nemzetiségi) erőforrásként használjuk az oktatásban.

A KLIK Szentlőrinci Tankerületének Esélyegyenlőségi Intézkedési Terve Célok/feladatok: szakmai feladatok (pl.: tanulói teljesítmény növelése) humán erőforrás fejlesztésével kapcsolatos feladatok (pl.: iskolapszichológus alkalmazása) tárgyi feltételek fejlesztését célzó feladatok (pl.: - számítógép-park cseréje - mindennapos testneveléshez szükséges feltételek teljesítése) közoktatási feladtok szervezésével kapcsolatos feladatok (pl.: - UNIOS-s pályázatok fenntarthatósági követelményeinek teljesítése - utazó gyógypedagógus hálózat működtetése)

„Olyan lesz a jövő, mint amilyen a ma iskolája.” Szent-Györgyi Albert

Köszönöm a figyelmet!