A vizuális ábrázolóképességek fejlődése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A térábrázolás fejlődése gyermekkorban (1-18 év)
Advertisements

Természet Szöveg: ©Rába Ildikó Mariann Kép: ©Bauer Andrea.
Paál Ákos rajzfejlődési elmélete
A kisgyermek vizuális gondolkodása
„Egy kép többet mond ezer szónál!”
Plasztikai ábrázolás a kiskamasz korban Zakar József MOME, 2008.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Szövegértés-szövegalkotás
A vizuális nyelv fejlődése a kamaszkorban
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
Globalizáció és oktatás
Térábrázolás különböző életkorokban
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
MŰVÉSZETTÖRTÉNET Előadó: dr. Újvári Edit főisk.docens
Anyanyelvi nevelés tematika
Vizuális kommunikáció bevezetés
Társadalom – politika – média Komplex digitális tananyag- és taneszköz- fejlesztés a társadalomtudományi képzés számára (TÁMOP /1/A )
Negyedik - ötödik előadás
Az érzelmek fejlődése.
CIGÁNY NYELV GYEREKEKNEK
CIGÁNY NYELV GYEREKEKNEK
CIGÁNY NYELV GYEREKEKNEK
REGIONÁLIS GAZDASÁGTAN
Strike Egy új magazin bemutatása. Kiadó: Építész Szakkollégium Cél: tematikus számok megjelentetése, elemzések városról, emberről, az életünkről, épített.
A RAJZOLÁS A GYERMEK SZÁMÁRA TERMÉSZETES KIFEJEZÉSI ESZKÖZ
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
A gyermekrajz a 19. század felfedezése
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Alprogramok a Pascal nyelvben
A folyóvízi erózió matematikai leírása
Muzeológusok bakancsban A Múzeumi Túrák a Mecsekben című programsorozat „életútja” Pásztor Andrea Baranya Megyei Múzeumok Igazgatósága.
Kárpáti Andrea A VIZUÁLIS TEHETSÉG Kárpáti Andrea
A 4-6 évesek rajzfejlődése
A 6-10 évesek rajzfejlődése
A 0-3 évesek rajzfejlődése
A konstruáló képesség fejlődése óvodás korban
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
Rajzfejlődés-áttekintés
A évesek rajzfejlődése
TCT-RAJZI TESZT Kárpáti Andrea
CLARK ÁBRÁZOLÓKÉPESSÉG TESZT
A 6-10 évesek rajzfejlődése
A 0-3 évesek rajzfejlődése
A 4-6 évesek rajzfejlődése
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
vizuális kommunikáció
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
a kifejező és az ábrázoló jelleg
Magyarország gazdaság- és társadalomtörténete
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Optika és Relativitáselmélet II. BsC fizikus hallgatóknak
Tantárgyi tematika Területi gazdaságtan Nyíregyházi Főiskola, 2007/2008. II. félév Filepné dr. Nagy Éva.
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Összeállította: Nikli Károly 2013
Férfias és nőies formák
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
Kötelezőbiztosítás Kötelezőbiztosítás Olvasás és irodalom a digitális bennszülöttek korában Gombos Péter május 4., Szentendre Olvasmányok, amelyek.
Óvodapedagógia Térbeli ábrázolás
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A gömb képzőművészet FESTÉSZET-órai munkák:
a kifejező és az ábrázoló jelleg
Vizuális illúziók I. Tájékoztató BME, Kognitív Tudományi Tanszék.
A képek szerepe és felhasználási lehetőségeik a közoktatásban
Az első firkák MOME – VKVT 2009.
Az ikerszelvényesek, a százlábúak, a rákok és a pókszabásúak
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
Kognitív Profil Teszt.
1887. Corrado Ricci művészettörténész
Előadás másolata:

A vizuális ábrázolóképességek fejlődése TÖBBSINCS KIRÁLYFI A vizuális ábrázolóképességek fejlődése Gyermekrajzok kisgyermekkortól kamaszkorig

Ajánlott irodalom: Kepes György: A látás nyelve Gondolat Kiadó 1979. Feuer Mária: A gyermekrajzok fejlődéslélektana Akadémia Kiadó 2000. Kárpáti Andrea: Firkák, formák figurák A vizuális nyelv fejlődése kisgyermekkortól serdülőkorig Dialóg Campus 2001. Kárpáti Andrea: A kamaszok vizuális nyelve Akadémia Kiadó 2005.

NEM SZERKESZTETT FIRKÁK A FIRKÁK NEM SZERKESZTETT FIRKÁK (az alapfirkák, az első szándékos vonalak, az első firkaformák) ( 8 hónapos kortól 2 éves korig)

Alapfirkák (R.Kellog)

AZ AUTOMATIKUSAN SZERKESZTETT FIRKÁK (kombinátumok, aggregátumok, utánzóképesség) 2 éves kortól 4 éves korig

KONSTRUKCIÓS FIRKÁK (Kompozíciós szakasz, alapba épített firka, a kép egészébe épített firka) 4 éves kortól 12 éves korig

(Serdülőkori firkák, ritmus és dekorativitás, elaboráció) INDIVIDUÁLIS FIRKÁK (Serdülőkori firkák, ritmus és dekorativitás, elaboráció) 12 éves kortól 17 éves korig