Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
A motiváció fenntartása
A kulcskompetenciák.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Nyerjünk együtt! Esély a megváltozott munkaképességűek sikeres foglalkoztatásáért TAMOP /
Nyerjünk együtt! TAMOP /
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ORSZÁGOS PARANCSNOKSÁGA
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A munka világával kapcsolatos tudás
Szociális kompetencia
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
Péczeli Katalin előadása
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Fogd A Kezem Alapítvány
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
Szociálpolitikai keretek
A team-munka elméleti alapjai
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
Kompetenciák.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A beiskolázás előkészítése
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
Érzelmi intelligencia
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
Bemeneti kompetencia mérés SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
A 7 Szokás támogató háttere tehetséges tanulóknál
Tény alapú pályaorientációs szakpolitika
Szociális kompetencia
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Közösen a bántalmazás ellen
Építs a külföldi szakmai gyakorlatra álláskereséskor!
Előadás másolata:

Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása

Fitten-egészségesen programsorozat projekt TÁMOP-6.1.2/11/ Egészségnap 2. előadás Előadó: Dr. Domján Mihály tanácsadó szakpszichológus, családterapeuta Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása

Az életvezetési kompetencia az életeseményekkel való megküzdés folyamatában nyert tapasztalatok alapján kialakuló eszköztár, cselekedni tudás. Egyéni viselkedés szintjén: képesség az önállóságra, reális énkép kialakításának képessége, frusztráció elviselése, reális életcélok és tervek kitűzésének és követésének képessége, szabályok és vágyak összehangolásának képessége, cselekvési alternatívák meglátásának képessége, döntési képesség, kezdeményezőkészség, akaraterő és kitartás Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása

Társas viselkedés szintjén: empátia, kommunikációs és kooperációs készség, vitakészség, és az érvelés készsége, konfliktustűrő, -kezelő, és megoldó képesség, szervezőkészség. Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása

Életvezetési modell – nem csak gyermekeknek: 1.Te vagy a felelős! – légy előrelátó, proaktív. 2.Legyen terved! – tudd előre, hogy hová akarsz eljutni. 3.Előbb a munka, azután a játék! – először a fontosat. 4.Mindenki nyerhet! – gondolkodj nyertes-nyertes pozíció lehetőségében. 5.Hallgass, mielőtt beszélsz! – először érts, azután értesd meg magad. 6.Együtt jobb! – együttműködés perspektívája, szinergia. 7.Törekedj egyensúlyra! – figyelj magadra is. Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása