A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok munkaidő beosztása
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOKBÓL
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Az iskolai szociálismunka
Az iskolai dokumentumok
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Tanévnyitó értekezlet
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
A 2013-as tanévkezdés néhány aktuális kérdése KPSZTI
A pedagógus minősítési rendszer
Pályáztatás, vezetői megbízás visszavonása
A pedagógus minősítési rendszer
A szaktanácsadás támogató szerepe
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
A köznevelés átalakulása
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A pedagógiai program készítése
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
A szaktanácsadó segítő szerepe
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Pedagógus értékelési rendszer
Pedagógusok munkaszervezése a jogszabályváltozások tükrében
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
KPSzTI Mészáros Istvánné
Dr. Németh Lajos Oktatási Jogok Biztosának Hivatala
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Közoktatási alapismeretek
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes
Krity Csilla Katolikus Pedagógiai Intézet
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében Pedagógus szerepek A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében

1. A pedagógus szerepei munkatevékenységei Kulcsszereplő Köznevelés = közszolgálat (2011. évi CXC. törv) Középpontban: gyermek, tanuló, pedagógus, szülő kötelességek, jogok egység Pedagógusi szerepek változása

1.1 Pedagógus kötelességei (Kt.62.§) gyerekek személyiség fejlesztése tehetség kibontakoztatása különleges bánás mód felzárkóztatás erkölcsi fejlődés, hazaszeretet családi életre nevelés környezettudatosság szülők tájékoztatása emberi jogok, méltóság tárgyilagosság, szakszerűség Alapvető feladat: nevelés oktatás + kötelessége

követelményhez igazodó értékelés pályaorientáció előírt (ped. prog. SzMSz) adminisztráció értekezlet, fogadóóra, ünnepségek, munkaterv programjai határidőre kötelező minősítések hivatali titok méltó magatartás együttműködés

Továbbképzési kötelezettség 7 évente Megszüntethető a munkaviszony felmondással, közalkalmazotti jogviszony esetén felmentéssel ha: önhibájából nem vesz részt nem fejezi be a tanulmányait Első továbbképzés az első minősítés előtt! Mentesség: 55. életévét betöltött pedagógus-szakvizsga után 7 évig Visszaminősítés: ped. II., mesterped. , kutatótanár fokozatból , ha a fokozatba lépés után önhibájából nem teljesíti 9. tanév végéig a továbbképzési kötelezettséget

Munkaidőre vonatkozó kötelezettség: Kötött munkaidő (32 óra) Egyénileg meghatározott ( 20%) Neveléssel-oktatással lekötött munkaidő Egyenletes terhelés tanórai és egyéb foglalkozások összmunkaidő 55-65% (24-26 óra) fennmaradó rész okató-nevelői munkával le nem kötött munkaidő: (8-6 óra) Nev –okt. előkészület tanulói felügyelet Eseti helyettesítés Szabadon kitölthető

Értékelés Kulturális élet, sport, versenyek, szabadidő szervezés Tanulói önszerveződés segítése Gyermek-,ifjúságvédelem Eseti helyettesítés Ügyvitel Dokumentálás Szülőkkel kapcsolattartás

Osztályfőnöki munka Mentorálás Értekezletek Munkaközösség vezetés Intézményfejlesztés Környezeti nevelés Szertár fejlesztés Hangszerkarbantartás Telephelyek közötti utazás Ped. Programban meghatározott foglakozás

Tantárgyfelosztásban tervezhető nem tanórai foglalkozás: Szakkör, sportkör Felzárkóztató, fejlesztő Tehetségfejlesztő Napközi Tanulószoba Pályaválasztás segítése Közösségi szolgálat Diákonkormányzat Kollégium, szakkollégium Versenyek Osztályfoglalkozások (ped. program szerint)

Kötött munkaidő letöltése: intézményben Kollektív szerződés, vagy a munkáltató határozza meg milyen feladatot hol kell elvégezni (intézményen belül, vagy kívül) Túl munka elrendelés: ( 1 nap 2 óra, 1 héten 6 óra, eseti helyettesítés évi 30 napra ) Betöltetlen munkakör Sikertelen nyilvános pályázat Nincs megfelelő szakember Váratlan helyzet

pedagógus munkaidő-nyilvántartást (int. vez) munkavégzés havi igazolása (int. vez) tantárgyfelosztás (illetékes tankerület vezetője + int. vez) munkaidő kedvezmény: kötött munkaidő terhére

Megbecsülés, tisztelet, értékelés 1.2 A pedagógus jogai Kt. 63. § Megbecsülés, tisztelet, értékelés Ped. Prog. alapján szabad módszer, tananyagválasztás Tankönyv, segédlet választás Tárgyilagosan, sokoldalúan Hit- és erkölcstan biztosítása Saját értékrendjéhez igazodjon, de ne kényszerítse másra Információ (intézményi, fenntartói) nev. testületi jogok gyakorlása Munkakörével összefüggésben:

Továbbképzések Köznevelési testületek Könyvtárból a szükséges tkv, segédletek Pedagógusigazolvány KIR (nyugdíjas pedagógusra is vontkozik) Oktatási jogok biztosához forduljon

Nemzeti Pedagógus Kar Állami, önkormányzati köz. nev. int.-ben pedagógus-munkakörben közalkalmazottként önkormányzattal köztestület Feladata: (Nkt. 4. § 15.) ellenőrzés IKSZ szervezése, működése ped.képzés jogszabályok véleményezése magasabb vezetői megbízás ajánlás adása javaslatok az okt. miniszternek Alapszabály, Kar Pedagógus Etikai Kódexe etikai eljárás folytatása tagjaival szemben

Dönt: ped.program, SZMSZ, éves munkaterv, elemzések, értékelések, beszámolók, továbbképzési terv, házirend elfogadása képviselők kiválasztása tanulók magasabb évfolyamba lépése, osztályozóvizsgára bocsátás (óraadó nem) fegyelmi ügy (óraadó nem) vezetői pályázat véleményezése 1.3 Nevelőtestület (ped-munkakör, felsőfokú végzettség, nevelő oktató munkát segítő munkakör) Tanácskozó döntéshozó szerv

Nevelési-oktatási intézmény működésével iskolai felvételi követelmények meghatározása Tantárgyfelosztás elfogadása Külön megbízások elosztása után Igh. megbízás, visszavonás előtt Véleményt nyilváníthat Javaslatot tehet

1.4. Szakmai munkaközösség (5 pedagógus=1 1 int.=10 mk) Szakmai munka irányítása, tervezése, szervezése, ellenőrzése Véleménye figyelembe vehető a ped. Minősítési eljárásban Akkor is résztvehet a belső értékelésben, ellenőrzésben, ha köz. nev. Szakértő 1.4. Szakmai munkaközösség (5 pedagógus=1 1 int.=10 mk) Azonos feladatok ellátására óvodában, iskolában, kollégiumban 1 mk Mk vezetőt az intézményvezető bízza meg max. 5 évre.

Szakmai munkaközösség dönt: működési rendjéről, munkaprogramjáról szakterületén, nev. testület átruházott kérdéseiről iskolai tanulmányi versenyek programjairól Véleményezi: ped. munka eredményességét javaslatot tesz a továbbfejlesztésre

Véleményét (szakterületét érintően) be kell szerezni: ped. Program továbbképzési program oktatást, nevelést segítő eszközök, taneszközök, tkv, segédkönyv, segédlet kiválasztásánál felvételi követelmények meghatározása tanulmányok alatti vizsgarészek, feladatok kijelölése

Készítette: Tóth László Ákosné BME közoktatási vezető I. évfolyam 2. félév 2014.