Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János
POZITÍV tehetség NEGATÍV Képességekben Tanulási nehézség Magatartásban Szociálisan inadaptált
Fogyatékosság Hallás Látás Értelmi Halmozott Tanulási nehézségek Hátrányos helyzet Szociális Gazdasági Kulturális Nyelvi
Beszédfogyatékosság Hangképzési zavarok Orrhangzós beszéd Beszédritmus zavarai beszéd-írás-olvasásképtelenség Látássérültek Gyengénlátás Aliglátás Vakság Hallássérültek Nagyothalló Siket Teljes siketség Mozgáskorlátozottak Tartásban vagy mozgásfunkciójában visszafordíthatatlan állapot
Tanulási nehézségek Viselkedési problémák Részleges mentális retardáció Diszlexia Diszgráfia Diszkalkulia Figyelem zavara : hiperaktivitás Kognitív funkciók zavara Megfigyelőképesség problémája Elméleti képességeknél lassú bevésés Gondolkodás folyamatában nehézség Nyelvi működés zavarai
Renzulli- modell iskolai alkalmazása Átlag feletti intelligencia Kreativitás Könnyedség Rugalmasság Eredetiség Újrafogalmazás Feladat iráni elkötelezettség
Beiskolázáskor (Miért?) Alsó tagozat (intellektuális képességek) Felső tagozat (szokatlan kérdések válaszok)
Kreatív attitűd Kognitív Affektív Konatív Szervezeti lehetőségek Ap-kurzusok Kutatókhoz kapcsolódás Léptetés, gyorsítás Szegregáció Gazdagítás dúsítás
Fokozatosság elve Differenciálás elve Aktivitás elve Játékosság elve Önállóság elve Transzferhatás elve