Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Változások a felvételi pontszámítás rendszerében 2011.
Valamely társadalom fejlettsége feltételezi az egyetemes emberi értékek felvázolásán túl azok teljes mértékű elfogadását, értékesítését. Minden embernek.
(A vezető magatartása, stílusa)
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia augusztus „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A Logopédiai Szakszolgálat működése 2010
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Birta-Székely Noémi Pszicológia és Neveléstudományok Kar Kolozsvár
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Tehetség, tehetségazonosítás
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Rózsáné Czigány Enikő Differenciáló pedagógia. A differenciáló pedagógiában érintett főbb csoportok  SNI  Tehetséges  Hátrányos helyzetű  Migráns.
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Értelmi fogyatékosságok kórtana
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Agyi lebenyek normális funkciói, lebenysérülések tünettana
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Beilleszkedési zavarok
FÉLÉVI ÉRTEKEZLET 2008 / 2009 Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Kápolnásnyék.
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Tervezett szenzomotoros tréning TSMT
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
A tehetségtantervek készítésének módszertana
A komplex tehetségfejlesztő program
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Harmadik matematikakönyvem
Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet
Speciális gyermekvédelem
Az integráció fogalma:
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Összeállította: Patakfalvi Attiláné közoktatási szakértő
Tehetségpszichológia
A BKF tudástranszfer modellje a
A sajátos nevelési igényű tanulók
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
Miből áll a tehetség? William Stern (1871–1938) hamburgi egyetem Intelligencia kvóciens: IQ =(mentális kor / biológiai kor )*100.
11. Érzelmek és kogníció, autizmus Bircher Julianna Affektív Pszichológiai Tanszék
Év végi értekezlet.
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Mentális zavarok osztályozási rendszere
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
A gyakorlat céljai Belássuk, hogy a tanulási zavar gyakori jelenség az iskola falai között, a tanítási-tanulási folyamatban számolni kell ezzel Rálássunk.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Jelen lenni nem elég, szakértelem kell
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János

POZITÍV  tehetség NEGATÍV  Képességekben  Tanulási nehézség  Magatartásban  Szociálisan inadaptált

 Fogyatékosság  Hallás  Látás  Értelmi  Halmozott  Tanulási nehézségek  Hátrányos helyzet  Szociális  Gazdasági  Kulturális  Nyelvi

 Beszédfogyatékosság  Hangképzési zavarok  Orrhangzós beszéd  Beszédritmus zavarai  beszéd-írás-olvasásképtelenség  Látássérültek  Gyengénlátás  Aliglátás  Vakság  Hallássérültek  Nagyothalló  Siket  Teljes siketség  Mozgáskorlátozottak  Tartásban vagy mozgásfunkciójában visszafordíthatatlan állapot

Tanulási nehézségek Viselkedési problémák  Részleges mentális retardáció  Diszlexia  Diszgráfia  Diszkalkulia  Figyelem zavara : hiperaktivitás  Kognitív funkciók zavara  Megfigyelőképesség problémája  Elméleti képességeknél lassú bevésés  Gondolkodás folyamatában nehézség  Nyelvi működés zavarai

Renzulli- modell iskolai alkalmazása  Átlag feletti intelligencia  Kreativitás  Könnyedség  Rugalmasság  Eredetiség  Újrafogalmazás  Feladat iráni elkötelezettség

 Beiskolázáskor (Miért?)  Alsó tagozat (intellektuális képességek)  Felső tagozat (szokatlan kérdések válaszok)

Kreatív attitűd Kognitív Affektív Konatív Szervezeti lehetőségek Ap-kurzusok Kutatókhoz kapcsolódás Léptetés, gyorsítás Szegregáció Gazdagítás dúsítás

 Fokozatosság elve  Differenciálás elve  Aktivitás elve  Játékosság elve  Önállóság elve  Transzferhatás elve