TÁMOP 2.2.3-07/1-2F-2008-0011 Társas és munkavállalói kompetenciák 12. és II/14. évfolyam Társas és munkavállalói kompetenciák Balogh Tiborné 2009.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hasznos tippek pályamódosításhoz
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Készítette: Vári Lászlóné Szolnok,
(A vezető magatartása, stílusa)
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Nyerjünk együtt! Esély a megváltozott munkaképességűek sikeres foglalkoztatásáért TAMOP /
Nyerjünk együtt! TAMOP /
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
Elbocsátás.
EZ A MUNKA ÜZLETI LÉPÉSEK. Elvisszük a hírt mindenkinek, mert keressük azokat, akik: •Változtatni akarnak (a körülményeiken) •Ambiciózusak (tesznek érte)
Köszöntés Tisztelettel köszöntöm a TÁMOP / kiemelt projekt keretében megrendezésre kerülő „Fenntartó éves felkészítés” program résztvevőit.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
Adókártya igénylés Nyomtatványa: 08T34
TÁMOP B program Képzési kompetenciaprofilok bemutatása
A munka világával kapcsolatos tudás
Emberierőforrás-ellátás
AIIR projekt Autósiskolai Integrált Információs Rendszer.
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Az egyéni fejlesztési terv
SZEMÉLYZETI MARKETING
A kulturális intelligencia
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Hogyan nézzen ki az ajánlólevelünk?
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Foglakoztatás pályázati projektekben Általános áttekintés Tóth István, tanár.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A szövegértési feladatok összeállítása
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Szakmai gyakorlat jelentősége, tudatos karrierépítés
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Általános tájékoztató
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
Az én befogadó munkahelyem Fogyatékkal élő egyetemisták, főiskolások munkavállalási preferenciái MMK Campus kutatás november február.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Jegyzetkészítés 5/17.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Könyvelési gondjai vannak? A jogszabályok nehezen érthetőek? Segítségére lenne az adótanácsadás? Kevés az ideje, de tudni szeretne mindent a cégével kapcsolatban?
Tanulási technikák A tanulási stratégiák. A tanulási stratégiák vizsgálata Kozéki és Entwistle (1986): Kozéki és Entwistle (1986): Mélyrehatoló:Mélyrehatoló:
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
„DIÁKOK A MUNKAER Ő - PIACON” NTP-SZKOLL MUNKAER Ő -PIACI KURZUS TEMATIKÁJA 2015/2016. TAVASZ 15 ÓRA, 3 ALKALOM (3 X 5 TANÓRA)
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Értékesítési képviselő – Food
Munkaerőpiaci reintegrálás
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Teremtsd meg a saját szakmai jövődet!
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Tanulási technikák A tanulási stratégiák.
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Építs a külföldi szakmai gyakorlatra álláskereséskor!
Előadás másolata:

TÁMOP /1-2F Társas és munkavállalói kompetenciák 12. és II/14. évfolyam Társas és munkavállalói kompetenciák Balogh Tiborné 2009

Siker Siker a magánéletben stabil megbízható kitartó kiegyensúlyozott harmonikus nyugodt tud bánni az emberekkel van, aki szereti ellenállhatatlan a stílusa stb.

Siker A munkában sikeres ember jellemzői: Ért ahhoz, amit csinál. Szereti a munkáját, önálló, kreatív. Úgy érzi, hogy fejlődőképes a szakmájában, adott esetben tud váltani, munkahelyet/munkaterületet. Társadalmilag hasznos munkát végez. Vezetői állást kap. Jó kapcsolatot épít ki a munkatársaival. Megbecsülik, elismerik, tisztelik. Jó fizetése van. Stb.

Az érett személyiség jellemző vonásai Határozott, tud dönteni, van önbizalma. Reálisan látja a dolgokat, önmagát is. „Bírja a gyűrődést”, tud alkalmazkodni. Igyekszik megoldani a problémákat. Önálló. Másokra is oda tud figyelni.

A munkaadó elvárásai Szakmai területén legyen áttekintése Jó problémamegoldó képesség Belső motiváltság Lojalitás, sikerorientáltság Innovativitás, kreativitás, önállóság Csapatmunkás Rugalmas tudjon alkalmazkodni a változó körülményekhez Folyamatosan képezze magát

Tanulás SQ4R–technika: Scan= előzetes áttekintés (összkép alkotása az információkról) Query= kérdezés (dialógussá alakul az információk befogadása) Read= elolvasás (szöveg teljes megértése) Reflect= átgondolás (korábbi ismeretekkel való összekapcsolása) Recite= felidézés (válaszolás a kérdésekre) Review= ismétlődő áttekintés (számonkérés, vizsga előtt)

Tanulás MURDER–program: Mood = motiváció, hangulatteremtés (célkitűzés, időbeosztás, kényelem) Understanding = megértés (homályos rész feltárása, szinonimakeresés) Recalling = visszahívás (felmondás, kiemelés, leírás) Digest = „emésztés”, feldolgozás (homályos részletekre visszatérni) Expanding = kiterjesztés (a megtanultak összevetése a már meglévő ismeretek értelmében, összefüggések keresése) Reviewing = áttekintés, ismétlés (hibák megállapítása, kijavítása)

Karriertervezés lépései 1. lépés: Jelenleg milyen a helyzetem? 2. lépés: Milyen információkra lesz szükségem? 3. lépés: Mik a lehetőségeim? 4. lépés: Mit kell tennem? 5. lépés: Mi legyen az első lépés?

Szakterületek Gazdasági Szolgáltatás szakterület Pénzügy, banki szféra Humán szakterület Agrár szakterület – előállítás, forgalmazás, egyéb Műszaki szakterület

Álláskeresési technikák Munkaügyi központok Napi- és hetilapok, reklámújságok és a hirdetési lapok Munkaügyi kirendeltségeken található szórólapok, újságok, nyomtatványok Pályázati lehetőségek felkutatása, pl. a sajtótermékekben, internetes honlapokon Vannak olyan cégek, melyek állásközvetítésre szakosodtak Diákszervezetek is szerveznek állásbörzéket Korábbról ismert munkaadókat is megkereshetünk

Információs források                 

Pályakezdéssel járó feladatok, szükséges okiratok Személyi igazolvány Lakcímkártya Adókártya Végzettséget igazoló bizonyítványok másolat START kártya (APEH) Orvosi alkalmassági igazolás Magánnyugdíj pénztári belépési nyilatkozat Erkölcsi bizonyítvány Bankszámla adatai

Szempontok, amire érdemes odafigyelni az állásinterjúnál Alkalomhoz illő öltözék Pontos érkezés Bemutatkozás, kézfogás, megszólítás Legyenek kéznél a szükséges dokumentumok Érdeklődés, lelkesedés, önbizalom Figyelni, ha szükséges, tömören, nem egyfolytában jegyzetelni Ha szükséges, tudni kell hallgatni Nem vitatkozni, nem okoskodni

Állásinterjún nem érdemes Rágógumizni Helykínálás nélkül leülni Engedély nélkül rágyújtani Az interjú elején szóba hozni a fizetést Folyamatosan jegyzetelni Befolyásos rokonokat emlegetni