Új Esély munkakonferencia 1. 2006. Július 28. Zöld Kakas Líceum Braun József.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európában élő körülbelül 10–12 millió roma közül sokan naponta szembesülnek az előítéletekkel, a tolerancia hiányával, a hátrányos megkülönböztetéssel.
Advertisements

Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Új Esély munkakonferencia október 13. Braun József.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
MI 2003/ A következőkben más megközelítés: nem közvetlenül az eloszlásokból indulunk ki, hanem a diszkriminancia függvényeket keressük. Legegyszerűbb:
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A tanulók társas helyzete az iskolában
A projekttervezés első lépései
Ideális kontinuumok kinematikája
Szervátültetés.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Előadó: Prof. Dr. Besenyei Lajos
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Hogyan készítsünk el egy COCO-t??? Ha választani lehet, inkább ezt a hegyet másznám meg!!!
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok elítéltek képzésének engedélyezése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu.
Hozam-előrejelzés a gabonatermesztésben
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
A rezgő mozgás kvantummechanikai leírása 1. Miért kell foglalkoznunk ezzel a problémával? 2. Mi a legegyszerűbb modell? 3. Mi a várható eredménye a legegyszerűbb.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi Hogyan fogja a gyermekünk használni az internetet? Fiatal családok tervei az internetszabályozással.
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER 25 – 27. BALATONALMÁDI Biró A. Zoltán Újratermelődik-e a.
MTA Regionális Kutatások Központja A decentralizált hatalomgyakorlás és a regionális fejlődés Pálné Kovács Ilona.
Köszöntő avagy néhány mondat a felsőoktatásról. Adatkezelés a felsőoktatási intézményekben Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Katz és Fodor '63 egy fogalom jelentése vonások halmaza
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
FIATALKORI BŰNÖZÉS ÉS VIKTIMOLÓGIA
Közösségi ellátók mint facilitátorok
Matematikai eszközök a környezeti modellezésben
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Resztoratívtechnikáktapasztalatoka Zöld Kakas Líceumban
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
NEM HALAT -HÁLÓT EQUAL március 21. Braun József.
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Speciális gyermekvédelem
Az interprofesszionális együttműködés nélküli esetkezelés
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Példa egy ppt prezentációhoz
A munkahelyi diszkrimináció
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
Az adatvédelem szabályozása
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
HOZZÁTARTOZÓ ÉS SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK ELFOGADÁS/EGYÜTTMŰKÖDÉS.
Hő- és Áramlástan I. Dr. Író Béla SZE-MTK Mechatronika és Gépszerkezettan Tanszék Ideális kontinuumok kinematikája.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
A család ahonnan jövök.
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Új Esély munkakonferencia Július 28. Zöld Kakas Líceum Braun József

P „Új Esély” modell „fiatalok” hálózat A/061 „Második esély” a Vásárosnaményi kistérségben A/067 Nem halat – hálót A/077 Akiket kezd elveszíteni az élet … A/091 Második Esély és az egyébként érintettek A lehetőség modell alkotás

P „Új Esély” modell közös osztó közös többszörös A lehetőség modell alkotás

mi a probléma kinek probléma miért probléma A kiindulópont vissza modell alkotás

A probléma újrafogalmazása P értjük mi egymást – minek annyit beszélni a fogalmak csapdája a fogalmak expanziója modell alkotás

„hátrányos helyzetűek” fogalmaink értelmezése csoportalkotó kritérium a „hová nem tartozás” t.i. van egy látens feltétel ovan egy domináns csoport ovan pozitív értéktételezés vissza

„hátrányos helyzetűek” a domináns csoport ohozzáfér az értékekhez (mások nem) okiterjeszti értéktételezését a csoport határain túlra onem feltétlen specifikálja az értékeket fogalmaink értelmezése

P „drop out” csoportalkotó kritérium a „hová nem tartozás” stigmatizáló hatása kisebb, de ugyanúgy működik fogalmaink értelmezése

P És még kik … részben idetartozhatnak fiatalkorú bűnelkövetők betegek (szenvedély, pszichés stb.) a csoport határai elmosódottak fogalmaink értelmezése

P Csoportalkotás Mi a „hátrányos helyzet”? közelítő fogalmaink vannak erről Kik a „hátrányos helyzetűek”? „hátrányos helyzetűek” „hátrányos helyzetűek” megkülönböztető jellemzőik csoport-specifikum

P Csoportalkotás Hátrányos helyzet ahonnan nem- ill. korlátozottan lehet hozzáférni a tételezett értékekhez Hátrányos helyzetű aki hátrányos helyzetben van, ill. aki a ……(?) jellemzőkkel bír csoport-specifikum

P Csoportalkotó kritérium társadalom-szociológiai fogalmak (szociális helyzet, lakhely, iskolázottság, etnikum) mentális jellemzők közül néhány (diszfunkciók, tanulási- és magatartászavar) csoport-specifikum

P Csoport és csoporttag a negatívan meghatározott csoport tagjai specifikálhatóakká(!?) válnak a specifikációnak megfelelő személyek nem tagjai feltétlenül a csoportnak csoport-specifikum

P Specifikációs dilemmák 1. hátrányos helyzetűként nem hátrányos jellemzettek helyzetűek „hátrányos helyzetű”-ként jellemezhető, ám nem hátrányos helyzetű csoport csoport-specifikum

P Specifikációs dilemmák 2. a negatívan meghatározott csoport specifikációjához képest a domináns csoport csak negatívan jellemezhető csoport-specifikum

P Specifikációs dilemmák 3.  a statisztikai megközelítés – gyakorlati alkalmazhatatlansága  magas státuszú család – drop out fiatal  középiskolások jelentős számú kihullása  jelentős látencia az iskolákban csoport-specifikum

P Pillantás a gyakorlatra feltételezett probléma programalkotás a megfelelő kliensek kiválasztása csoport-specifikum

P KÖVETKEZTETÉS a célcsoportra nem áll rendelkezésünkre célcsoportunk megbízható specifikációja nem tudjuk, a probléma kapcsán kikről is beszélünk csoport-specifikum

 a probléma azonosítása  a célcsoport azonosítása  a célcsoport azonos-e azokkal, akiknek a problémájáról beszélünk továbbra is kérdés A kiindulópont a probléma újrafogalmazása

FELISMERÉS a probléma újrafogalmazása probléma nincs illeszkedés célcsoport domináns csoport (tételezett értékrend)

FELISMERÉS a probléma újrafogalmazása alapvetően a PROBLÉMA a domináns csoport és az általa képviselt értékrend nincs illeszkedő viszonyban a „hátrányos helyzetű” csoporttal és az általa képviselt értékrend(ekk)el

KINEK probléma a probléma újrafogalmazása annak probléma, akinek fontos a két csoport illeszkedése a saját értékrendje mentén (a megoldandó probléma nem feltétlenül a célcsoportunké)

MI a probléma a probléma újrafogalmazása konkrétabban a PROBLÉMA függvénye annak, hogy kinek a szemszögéből nézünk – kinek az értékrendjét kívánjuk érvényesíteni

MIÉRT probléma a probléma újrafogalmazása az adott értékrend érvényesülése akadályokba ütközik nota bene egy másik értékrend érvényesülési törekvéseibe

Kérdések „Új Esély” modell az „Új Esély” modell milyen értékrend(ek) képviseletét vállalja fel csak egy irányú, vagy legalább két irányú közvetítést vállal (kíván-e hatni a domináns csoportra is?)

P köszönöm a figyelmet „Új Esély” modell