Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes államtitkár
Struktúra: Egyenlő hozzáférési esélyek Infrastrukturális fejlesztések Tartalom: Tartalmi, módszertani fejlesztések Jó gyakorlatok, innovációk elterjesztése pedagógus életpálya rendszere - pedagóguskompetenciák, szakmai fejlődés; Mérés, értékelés; Tanfelügyelet, szaktanácsadás Minőségi oktatás:
Egységben Egység Infrastruktúra fejlesztés Folyamatok fejlesztése Fejlesztés – ágazaton belüli összhang és ágazatok közötti összhang megteremtése a forrásallokáció érdekében Egységben Egység Infrastruktúra fejlesztés Folyamatok fejlesztése Tartalmi fejlesztés
Szoftver fejlesztések 2014-ben végzett fejlesztések, illetve fejlesztés alatt álló projektek Nemzeti Közoktatási Portál fejlesztés (OFI); pl. digitális tananyagok KIR fejlesztések (Educatio) pl. több modullal bővült a rendszer Intézmény Adminisztrációs Rendszer fejlesztése kormányzati szándék az állami tulajdonban lévő, egységes rendszer működtetése
Pedagógus-továbbképzések
Esélyteremtés a minőségi oktatáshoz Informatika Egységes informatikai infrastruktúra Egyenlő hozzáférési esélyek – internet Egységes informatikai rendszerek - KRÉTA Oktatási anyakönyv Infrastruktúra: Tornaterem, tanuszoda, tanterem építés,bővítés Szaktantermek Mindenki számára elérhető fejlett köznevelési infrastruktúra
Esélyteremtés a minőségi oktatáshoz Tartalom, módszertan: Tartalmi, módszertani fejlesztések - gyakorlati ismeretek, - időkeretek felülvizsgálata Mérés, értékelés; Pedagógus továbbképzések
EFOP köznevelési konstrukció tervezetek 2015 3. Prioritás (ESZA) Pedagógiai Oktatási Központ hatékony pedagógus továbbképzési rendszerének fejlesztése Korai iskolaelhagyás csökkentését célzó intézkedések Kisgyermekkori nevelés támogatása A mérés-értékelési- és a vizsga rendszer tartalmi és elektronikus fejlesztése 4. Prioritás (ERFA) Iskolarendszer hatékonyságát és fenntarthatóságát , minőségi oktatás elérését támogató területi fejlesztések Iskoláskorú gyermekek testmozgását javító infrastrukturális fejlesztések Pedagógiai Oktatási Központ hatékony pedagógus továbbképzési rendszerének fejlesztése tervezett keretösszeg: Korai iskolaelhagyás csökkentését célzó intézkedések tervezett keretösszeg 2015: 4 Mrd Ft; teljes keretösszeg: 17 Mrd Ft (1089/2015. (III.3.) Korm.határozat szerint Közép-magyarországi régióra kiterjedő finanszírozás: 1,2 Mrd Ft) Kisgyermekkori nevelés (ovi, családi napközi) támogatása tervezett keretösszeg 2015: 1,7 Mrd Ft; teljes keretösszeg: 3 Mrd Ft A mérés-értékelési- és a vizsga rendszer tartalmi és elektronikus fejlesztése tervezett keretösszeg: 3,56 Mrd Ft Iskolarendszer hatékonyságát és fenntarthatóságát, minőségi oktatás elérését támogató területi fejlesztések tervezett keretösszeg 2015: 20 Mrd Ft; teljes keretösszeg: 60,3 Mrd Ft Iskoláskorú gyermekek testmozgását javító infrastrukturális fejlesztések (tornaterem), átterelés nemzeti költségvetésből: 4,2 Mrd Ft (nem állami fenntartású intézmények is) Emberi Erőforrások Minisztériuma
Köznevelési ágazat fejlesztése Köznevelés hátránykompenzációs és esélyteremtő szerepének erősítése Köznevelés háttérintézményi rendszerének fejlesztése Hatékony és fenntartható iskolarendszer Pedagógiai Oktatási Központok Minőségi, gyakorlat-orientált oktatás támogatása Pályaorien-táció, életpálya-tanácsadás Pedagógus életpálya fejlesztése Digitális kompetencia-fejlesztés Komplex Instrukciós Program (KIP) Végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése Emberi Erőforrások Minisztériuma
tudásbeli és személyiség fejlesztés Szemléletváltás Passzív tanulás Aktív tanulás készen kapott ismeret Kutatás, információ keresés Eszközhasználat Problémamegoldás minimális követelmény elvárás, cél Osztály Egyén frontális osztálymunka személyre szabott fejlesztés Oktató munka Mentor információközlés tudásbeli és személyiség fejlesztés
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!