Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Az OH TÁMOP fejlesztései
A sport mint stratégiai ágazat az állami szerepvállalás tükrében
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
A koragyermekkori nevelésről
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A nevelési-oktatási program előzményei
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A szakképzés helyzete Magyarországon
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PwC Informatikai kockázatkezelés a gyakorlatban Hétpecsét Információbiztonsági Fórum március 22. Előadó: Viola Gábor, CISA.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Barcsák Marianna KPSZTI
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes államtitkár

Struktúra: Egyenlő hozzáférési esélyek Infrastrukturális fejlesztések Tartalom: Tartalmi, módszertani fejlesztések Jó gyakorlatok, innovációk elterjesztése pedagógus életpálya rendszere - pedagóguskompetenciák, szakmai fejlődés; Mérés, értékelés; Tanfelügyelet, szaktanácsadás Minőségi oktatás:

Egységben Egység Infrastruktúra fejlesztés Folyamatok fejlesztése Fejlesztés – ágazaton belüli összhang és ágazatok közötti összhang megteremtése a forrásallokáció érdekében Egységben Egység Infrastruktúra fejlesztés Folyamatok fejlesztése Tartalmi fejlesztés

Szoftver fejlesztések 2014-ben végzett fejlesztések, illetve fejlesztés alatt álló projektek Nemzeti Közoktatási Portál fejlesztés (OFI); pl. digitális tananyagok KIR fejlesztések (Educatio) pl. több modullal bővült a rendszer Intézmény Adminisztrációs Rendszer fejlesztése kormányzati szándék az állami tulajdonban lévő, egységes rendszer működtetése

Pedagógus-továbbképzések

Esélyteremtés a minőségi oktatáshoz Informatika Egységes informatikai infrastruktúra Egyenlő hozzáférési esélyek – internet Egységes informatikai rendszerek - KRÉTA Oktatási anyakönyv Infrastruktúra: Tornaterem, tanuszoda, tanterem építés,bővítés Szaktantermek Mindenki számára elérhető fejlett köznevelési infrastruktúra

Esélyteremtés a minőségi oktatáshoz Tartalom, módszertan: Tartalmi, módszertani fejlesztések - gyakorlati ismeretek, - időkeretek felülvizsgálata Mérés, értékelés; Pedagógus továbbképzések

EFOP köznevelési konstrukció tervezetek 2015 3. Prioritás (ESZA) Pedagógiai Oktatási Központ hatékony pedagógus továbbképzési rendszerének fejlesztése Korai iskolaelhagyás csökkentését célzó intézkedések Kisgyermekkori nevelés támogatása A mérés-értékelési- és a vizsga rendszer tartalmi és elektronikus fejlesztése 4. Prioritás (ERFA) Iskolarendszer hatékonyságát és fenntarthatóságát , minőségi oktatás elérését támogató területi fejlesztések Iskoláskorú gyermekek testmozgását javító infrastrukturális fejlesztések Pedagógiai Oktatási Központ hatékony pedagógus továbbképzési rendszerének fejlesztése tervezett keretösszeg: Korai iskolaelhagyás csökkentését célzó intézkedések tervezett keretösszeg 2015: 4 Mrd Ft; teljes keretösszeg: 17 Mrd Ft (1089/2015. (III.3.) Korm.határozat szerint Közép-magyarországi régióra kiterjedő finanszírozás: 1,2 Mrd Ft) Kisgyermekkori nevelés (ovi, családi napközi) támogatása tervezett keretösszeg 2015: 1,7 Mrd Ft; teljes keretösszeg: 3 Mrd Ft A mérés-értékelési- és a vizsga rendszer tartalmi és elektronikus fejlesztése tervezett keretösszeg: 3,56 Mrd Ft Iskolarendszer hatékonyságát és fenntarthatóságát, minőségi oktatás elérését támogató területi fejlesztések tervezett keretösszeg 2015: 20 Mrd Ft; teljes keretösszeg: 60,3 Mrd Ft Iskoláskorú gyermekek testmozgását javító infrastrukturális fejlesztések (tornaterem), átterelés nemzeti költségvetésből: 4,2 Mrd Ft (nem állami fenntartású intézmények is) Emberi Erőforrások Minisztériuma

Köznevelési ágazat fejlesztése Köznevelés hátránykompenzációs és esélyteremtő szerepének erősítése Köznevelés háttérintézményi rendszerének fejlesztése Hatékony és fenntartható iskolarendszer Pedagógiai Oktatási Központok Minőségi, gyakorlat-orientált oktatás támogatása Pályaorien-táció, életpálya-tanácsadás Pedagógus életpálya fejlesztése Digitális kompetencia-fejlesztés Komplex Instrukciós Program (KIP) Végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése Emberi Erőforrások Minisztériuma

tudásbeli és személyiség fejlesztés Szemléletváltás Passzív tanulás Aktív tanulás készen kapott ismeret Kutatás, információ keresés Eszközhasználat Problémamegoldás minimális követelmény elvárás, cél Osztály Egyén frontális osztálymunka személyre szabott fejlesztés Oktató munka Mentor információközlés tudásbeli és személyiség fejlesztés

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!