„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Thermos Új típusú kedvezmények az üdülésben.
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
A klaszterek mint az egészségturizmus hálózati lehetőségei
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
„Gyógyító Régiók” A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Biotechnológiai KKV-k a nemzetköziesedő tudásháromszögben VÁLLALKOZÁSI UTAK A BIOTECHNOLÓGIÁBAN Halász György Imre Szeged, december 11. NKTH Innotárs.
Hálózatépítés –Turisztikai klaszterek
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
Dél-Alföldi Termál Klaszter
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
A Pannon Termál Klaszter elnöke
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
MRTT Vándorgyűlés Szeged, Nyugat-Bácska magyar lakta településeinek gazdasági és társadalmi fejlesztési lehetőségei Diósi Viola, Regionális.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Egészségturizmus fogalma
Készítette: Horváth Mónika
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
A hargitai legendák és műemlékek nyomában. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: 990.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Kis- és középvállalkozások versenyképességének támogatása,klaszter együttműködéseken keresztül Bihor-, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben.
Hódmezővásárhely július 29.
Balaton régió turizmusában
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Nyugat-Dunántúli Termál- és Gyógyfürdők
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
„Nekem a Balaton a Riviéra” – tapasztalatok a balatoni strandellenőrzés kapcsán Varga-Dani Barbara Regionális marketing igazgató.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Milyen Kamarát akarunk? A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara legyen a gazdaságszervezés és irányítás valamennyi szintjének (kistérségi,
A turizmus mint a vidék fejlesztésének egyik lehetősége Bük példáján bemutatva „Vidékfejlesztés mint fenntartható fejlődés” című konferencia MAGYAR ÖNKORMÁNYZATOK.
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
A gyógyturizmus Általános tudnivalók.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
2/18/2018 Marketingterv Név.
Regionális marketing igazgató
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Digitális témahét.
3. osztályban.
Előadás másolata:

„A fürdő és a marketing kapcsolata”

Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?

FÜRDŐMARKETING=? „4p+3p”=„7p”  Bük: „Több mint fürdő” „4p”: termék, ár, értékesítési csatorna, kommunikációs politika + „3p”: emberi tényező, tárgyi elemek, folyamat

Kereskedelmi és marketingosztály Bükfürdőn  1993;  1999: szolgáltatási, marketing osztály;  2000: PR manager;  Kereskedelmi, marketing osztály;  Vállalkozási, kereskedelmi, marketing osztály;  2003: kereskedelmi marketing osztály.

A Büki Gyógyfürdő Zrt. fő szolgáltatási csoportjai:  fürdőszolgáltatás;  gyógyszolgáltatás;  Termál Gyógykemping; Konferencia-központ

Versenytárs-analízis szempontjai 1. Országok közötti konkurencia Szolgáltatás: gyógyjelleg 2. Országrészek közötti konkurencia Fő profil: +gyógyászati- és gyógyjelleg +egyedi, speciális vonzerő 3. Megyén és régión belüli konkurencia +gyógyászati- és gyógyjelleg +wellness szolgáltatások 4. Fürdőváros, vagy közvetlen vonzáskörén belüli konkurencia 5. Egészségturizmus kontra egyéb turisztikai termékek, szolgáltatások versenye „a nem fürdőzés konkurenciája”

A büki fürdővendégek küldő terület szerinti százalékos megoszlása

Az egészségturizmus célcsoportjai Szolgáltatá s FitnessÉlményfürdőWellnessGyógyfürdő Korosztály év 1.aktív fiatalok 2.szórakozást kereső fiatalok 3.egészségtudatos fiatalok 7.műtét utáni rehabilitációra szorulók év 4.családos középkorúak 5.egészségmegőrző középkorúak 55 évestől 6.egészségtudatos idősek 8.gyógyulni vágyó idősek (Budai, 2004)

Kérdés és válaszok:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?  Nyugat-Európa egészségturisztikai irányzatait figyelni és azokhoz igazodni;  nem egy szezont kell eladni;  régi vendégeket megtartása;  új vendégek toborzása;  fejlesztésekkel elért minőséget folyamatosan fenn kell tartani;  „Serviceguide” létrehozása;  márkanév-védjegy-nemzetközileg elismert minőségbiztosítási rendszer;  a gyógyászat tudományos, hitelt érdemlő igazolása;  összefogott országos és regionális marketing.

A siker kulcsa: Ma felismerni a holnap igényeit. A piacok keresik a vendégeket. A prospektusok keresik a vendégeket. Magyarország turizmusának a magyarországi fürdők nélkül nincs jövője.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!