„A fürdő és a marketing kapcsolata”
Amire a válaszkeresés irányul: Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
FÜRDŐMARKETING=? „4p+3p”=„7p” Bük: „Több mint fürdő” „4p”: termék, ár, értékesítési csatorna, kommunikációs politika + „3p”: emberi tényező, tárgyi elemek, folyamat
Kereskedelmi és marketingosztály Bükfürdőn 1993; 1999: szolgáltatási, marketing osztály; 2000: PR manager; Kereskedelmi, marketing osztály; Vállalkozási, kereskedelmi, marketing osztály; 2003: kereskedelmi marketing osztály.
A Büki Gyógyfürdő Zrt. fő szolgáltatási csoportjai: fürdőszolgáltatás; gyógyszolgáltatás; Termál Gyógykemping; Konferencia-központ
Versenytárs-analízis szempontjai 1. Országok közötti konkurencia Szolgáltatás: gyógyjelleg 2. Országrészek közötti konkurencia Fő profil: +gyógyászati- és gyógyjelleg +egyedi, speciális vonzerő 3. Megyén és régión belüli konkurencia +gyógyászati- és gyógyjelleg +wellness szolgáltatások 4. Fürdőváros, vagy közvetlen vonzáskörén belüli konkurencia 5. Egészségturizmus kontra egyéb turisztikai termékek, szolgáltatások versenye „a nem fürdőzés konkurenciája”
A büki fürdővendégek küldő terület szerinti százalékos megoszlása
Az egészségturizmus célcsoportjai Szolgáltatá s FitnessÉlményfürdőWellnessGyógyfürdő Korosztály év 1.aktív fiatalok 2.szórakozást kereső fiatalok 3.egészségtudatos fiatalok 7.műtét utáni rehabilitációra szorulók év 4.családos középkorúak 5.egészségmegőrző középkorúak 55 évestől 6.egészségtudatos idősek 8.gyógyulni vágyó idősek (Budai, 2004)
Kérdés és válaszok: Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben? Nyugat-Európa egészségturisztikai irányzatait figyelni és azokhoz igazodni; nem egy szezont kell eladni; régi vendégeket megtartása; új vendégek toborzása; fejlesztésekkel elért minőséget folyamatosan fenn kell tartani; „Serviceguide” létrehozása; márkanév-védjegy-nemzetközileg elismert minőségbiztosítási rendszer; a gyógyászat tudományos, hitelt érdemlő igazolása; összefogott országos és regionális marketing.
A siker kulcsa: Ma felismerni a holnap igényeit. A piacok keresik a vendégeket. A prospektusok keresik a vendégeket. Magyarország turizmusának a magyarországi fürdők nélkül nincs jövője.
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!