Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása."— Előadás másolata:

1 Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia 2012. május 4.

2 Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére című alprojekt zárókonferencia Készítette: Sóska Renáta Győr, 2016. 09. 25.2016. 09. 25.

3 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 3 2020 A járműgyártás napjaink és a múlt század meghatározó iparága Magyarországon A rendszerváltás után a járműipari beszállítók megjelenése A járműipari beszállító hálózat súlya Nyugat-Dunántúl régió járműiparának jelentősége Témaválasztás indoklása

4 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 4 2020 1.hipotézis: Vas és Zala megyében jelen vannak azok a tényezők, melyek lehetőséget adnak egy járműipari beszállítói körzet kialakulásához, valamint egy esetleges klaszter létrejöttéhez is. 2.hipotézis: Vas és Zala megye járműipari potenciálja eltérő. Vas megye nagyobb járműipari bázissal rendelkezik és kedvezőbb gazdasági, földrajzi adottságai vannak. Hipotézisek

5 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 5 2020 Primer kutatás - mélyinterjúk Szekunder kutatás – Szakirodalom – Folyóiratok – KSH statisztikák – TEIR adatbázis Kutatásmódszertan

6 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 6 2020 Forrás: KSH adatai alapján saját szerkesztés Magyarország járműipara (1) Az ipar belföldi értékesítése aláganként (2001–2010) – TEÁOR '08 2001200220032004200520062007200820092010 Járműgyártás aránya a feldolgozó ipari teljesítményből (%) 3,684,224,654,315,395,826,936,545,825,43 Az ipar exportértékesítése aláganként (2001–2010) – TEÁOR '08 2001200220032004200520062007200820092010 Járműgyártás aránya a feldolgozó ipari teljesítményből (%) 26,625,726,525,225,828,028,428,124,924,8 Az ipar összes értékesítése aláganként (2001–2010) – TEÁOR '08 2001200220032004200520062007200820092010 Járműgyártás aránya a feldolgozó ipari teljesítményből (%) 17,617,218,217,718,520,421,520,918,719,0 Az ipari értékesítés adatai 2001-2010

7 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 7 2020 Forrás: KSH adatai alapján saját szerkesztés Magyarország járműipara (2) Foglalkoztatottak száma200820092010 Járműgyártás (ezer fő) 87,476,581,7 Feldolgozó ipar (ezer fő) 853794,6786,6 Megoszlás (%) 10,259,6310,26 Foglalkoztatottak száma Magyarországon a járműgyártásban és a feldolgozó iparban 2008-2010

8 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 8 2020 Forr á s: A j á rműipar helyzete é s szerepe a Nyugat-Dun á nt ú lon KSH (2011) Téma (pl. SZE 1.1 beszámoló) Vas és Zala megye járműipara (1) TerületVállalkozások számaAz országos %-ában Vas222,3 Zala192,0 Nyugat-Dunántúl összesen9610,2 Ország összesen941100 Regisztrált vállalkozások a járműgyártásban, 2010. december 31.

9 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 9 2020 Vas és Zala megye járműipara (2) Forrás: A járműipar helyzete és szerepe a Nyugat-Dunántúlon KSH (2011) alapján saját szerkesztés

10 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 1010 2020 Forrás: A járműipar helyzete és szerepe a Nyugat-Dunántúlon KSH (2011) Vas és Zala megye járműipara (3) TerületTermelésBelföldi értékesítésExportÖsszes értékesítés millió Ft Vas megye252 41311 364239 302250 665 Zala megye5 0573144 6985 012 Nyugat-Dunántúl összesen 1 699 82261 2411 631 828 Ország összesen3 616 013304 0633 294 9793 599 041 A járműipari vállalkozások termelése, értékesítése, 2010

11 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 1 2020 Mélyinterjú 10 vállalattal – 6 Vas megyei cég – 4 Zala megyei cég Primer kutatás Vas megyei vállalatokZala megyei vállalatok Car-Inside Ipari és Kereskedelmi Kft. (Jánosháza) Inter-Gép Kft. (Kemendollár) General Motors Powertrain- Magyarország Kft. (Szentgotthárd) Hoffmann-Carbon Kft. (Csesztreg) Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. (Sárvár) Siroma-Plast Kft. (Nagykanizsa) BPW-Hungaria Kft. (Szombathely)Mould-Tech Kft (Zalaegerszeg) LuK Savaria Kuplunggyártó Kft. (Szombathely) Seton-Hungary Kft. (Jánosháza) A kutatásban résztvevő cégek

12 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 1212 2020 Korábbi gyáripari bázis Megfelelő infrastruktúra Kedvező logisztikai elhelyezkedés Piaci közelség Személyes kapcsolatok Eredmények (1) Legfontosabb telephelyválasztási szempontok

13 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 1313 2020 A versenytársak között elfoglalt hely kedvező megítélése Eredmények (2) A cégek helyzete a hazai és nemzetközi ismeretségű versenytársak között A vállalatok adottságai Forrás: mélyinterjúk alapján saját szerkesztés ErősségGyengeség szakképzett munkaerőfiatal, szakképzett munkaerő hiánya minőségi termék előállítás jelenlegi munkavállalók magas életkora kedvező logisztikai elhelyezkedésAutópályák hiánya széles portfólióvasúti fejlesztések elmaradása hazai kormányzati támogatások elmaradása kedvezőtlen piaci változások hazai jogi védelem hiány a nemzetközi beszállítókkal szemben

14 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 1414 2020 A külföldi tulajdonú hazai leányvállalatok önálló értékesítést nem végeznek Minőség, megbízhatóság és személyes kapcsolatok a mérvadóak Kisebb vállalatok esetén tudatos toborzás és direkt marketingtevékenység Eredmények (3) Kapcsolatok kialakulása a meghatározó vevőkkel

15 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 1515 2020 Alapanyag és nyersanyag beszállítókkal – Hazai beszállítók hiánya (alacsony technikai és minőségi színvonal) – Kis vállalati méret gyenge érdekérvényesítés – Minőség, időben történő szállítás hiátusa Vállalatok között termelési és értékesítési együttműködés gyenge és/vagy nem áll fenn Kapcsolat a középfokú- és a felsőfokú oktatási intézményekkel Eredmények (4) Üzleti kapcsolatok, együttműködés

16 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 1616 2020 Állami és önkormányzati támogatás Pályázati források Folyamatos fejlesztés a siker kulcsa Eredmények (5) Támogatások, fejlesztések

17 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 1717 2020 Munkaerő hiánya Beszállítók: hazai beszállítók hiánya, külföldi beszállítókkal szembeni érdekérvényesítési nehézségek Megfelelő jogi és gazdasági szabályozás hiátusa Szervezeti problémák Minőség az előállított termék és a beszállított alapanyag esetében Eredmények (6) A vállalatok problémaforrásai

18 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum 1818 2020 1.hipotézis: Vas és Zala megyében jelen vannak azok a tényezők, melyek lehetőséget adnak egy járműipari beszállítói körzet kialakulásához, valamint egy esetleges klaszter létrejöttéhez is. 2.hipotézis: Vas és Zala megye járműipari potenciálja eltérő. Vas megye nagyobb járműipari bázissal rendelkezik és kedvezőbb gazdasági, földrajzi adottságai vannak. Következtetések

19 Nemzeti Fejlesztési Ügynökség www.ujszechenyiterv.gov.hu 06 40 638 638 Mobilitás és környezet Járműipari, energetikai és környezeti kutatások a Közép- és Nyugat-Dunántúli Régióban A projekt a Magyar Állam és az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TAMOP-4.2.1/B-09/1/KONV-2010-0003

20 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések