Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Advertisements

A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
„Ezt egy életen át kell játszani”
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Nyílt napok látogatottsága
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Értékelés a pedagógiában
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A fejlesztés hatása a szervezetre
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TIMSS 2007.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Szükséges és hiányzó tanári kompetenciák a szakiskolai tanulók képzésében. Nemzetközi összehasonlítás VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2008.
Az egyéni fejlesztési terv
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Az e-portfólió használati köre
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Tudásszintek, a PISA-mérések filozófiája VIZSGAANYAG ELTE PPK 2013
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Kompetencia fejlesztés – Intézményi eredményesség
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kompetencia -eredményesség
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Pedagógus értékelési rendszer
Hejőkeresztúr – Tehetséggondozás K. Nagy Emese k. nagy.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Európai Társadalmi Jelentés 2008 Műhelybeszélgetés Oktatás május 30.
A VÍZ. A témahét célja az volt, hogy: a mindennapi órák és a tanagyag szorításán engedve a kijelölt célcsoportba tartozó diákok (9/a, 9/b) egy héten át.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
2015. október a osztály. TÉMANAP A TREFORTBAN Iskolánk 7. és 8. osztályos tanulói már harmadik éve vesznek részt az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
SPORTISMERETEK EDZÉSELMÉLET CSIK FERENC ÁLTANÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM KÉSZÍTETTE: LEITNER JÓZSEF.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
DARUS a gyermekekért.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Tervezési folyamat.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Előadás másolata:

Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk? Szivák Judit ELTE PPK szivak.judit@ppk.elte.hu

Gyors diagnózis A magyar tanulók az ismeretek mennyiségét és gazdagságát tekintve a nemzetközi mezőny élvonalában vannak A negyedikes diákok olvasás teljesítménye az OECD mezőnyben a negyedik A SOTE elismert képzőhely a külföldi diákok számára, de csak az első két évfolyamon

Folytassuk… Az olvasásteljesítmény a 6. osztályra a nemzetközi mezőny utolsó harmadába kerül A PISA vizsgálat ( 200,2003,2006) eredményei ( 15 év) tartósan gyengék mindkét vizsgált területen A magyar közoktatás az egyik legszelektívebb ( legesélytelenebb) rendszer az OECD mezőnyben

Ismeretek - alkalmazások A PISA mese Tudják-e a kör területszámítását? Bloom: a gondolkodási műveletek Miért tanulunk matematikát, kémiát, irodalmat…? Hétköznapi tudás- ünnepnapi tudás Jó üzlet – rossz üzlet

Adalékok a diagnózishoz: avagy a csodaszerek Beszűkült személyiség Korlátozott nyelvi kód Tanulási idő Korrekció minősége Feladat – módszer Tanulni tudás Tanulni akarás: MOTIVÁCIÓ Szükségletek Van-e köze hozzá? Mire használhatja? Rövid távú célok Ahogyan tanul ( aktivitás,interaktivit ás, ingergazdagság) Értékelés

Mennyit tanulunk abból, hogy….. % megfigyeljük és meghallgatjuk, % elmagyarázzuk másoknak, % elolvasunk valamit, % beszélgetünk róla másokkal, % meghallgatunk valamit, % a tapasztalatainkból, % megfigyelünk valamit. www.fszk.hu/dobbanto

Mennyit tanulunk abból, hogy….. 10% elolvasunk valamit, 20% meghallgatunk valamit, 30% megfigyelünk valamit, 50% megfigyeljük és meghallgatjuk, 70% beszélgetünk róla másokkal, 80% a tapasztalatainkból, 95% elmagyarázzuk másoknak. www.fszk.hu/dobbanto

Definíció helyett: Új tanulásszervezés? Új társadalom, új tanulási formák, új szülők: ÚJ TANULÓK!!! A 100 éves tanár

Miért tevékenységközpontú? Mert az élet is tevékenységközpontú Mert a megismerés vágya és értelme is a tevékenységből indul és a tevékenységhez érkezik Mert motiváló Mert a tevékenység mindig alkalmaz, létrehoz Mert minden „produkció” tevékenység Mert jobban bevésődik és felidézhető

Tevékenységközpontú módszerek Kritikai gondolkodás fejlesztő módszerek Együttműködésre épülő módszerek ( aranypénz) Kommunikáció fejlesztő módszerek Feladattal ellátott cselekvések PROJEKT

Új tanulásszervezési rendszerek TÁMOP Modulrendszerű oktatás Tantárgy tömbösítés Témahét Projekt És ezek együtt! Valójában mindent csináltunk már…

Sikertényezők Nem „mintha…” Segítségek Tervezés: tantárgyfelosztás, „tanmenet” Rendszer ( kapcsolódások, értékelés!) Tudatos kipróbálás ( előzmények,együttműködés, reflexió) Optimista – pesszimista verzió