Szervezeti kultúra.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
Advertisements

Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
Csoport munka.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szervezetpszichológia
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
A tanulók társas helyzete az iskolában
Készítette: Szűcs Edina
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Szervezeti kultúrák „A kultúra embercsoportok viselkedési formáit meghatározó közös értékrendszer és gondolkodásmód… A szervezet mint közösség egyedi arculata.
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A korszerű vezetés gyakorlata Valljuk, hogy erőfeszítéseinkhez igazodó társasági működés, csak jól felkészült, többirányú kommunikácóra képes, közös célért.
A szervezetek elemzésekor felvetődő kérdések A szervezetek strukturális és funkcionális kérdései (a szervezetek felépítettségére vonatkozó kérdések). A.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
Egyéni döntések a szervezetben
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
R. S. Kaplan, R. Cooper Költség és hatás Készítette: Kele Katalin Május 15.
Humánerőforrás Kontrolling
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
A nemzeti és vállalati kultúra összefüggései
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Péterfi Ferenc Az intézmények szerepe a közösségfejlesztésben.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
A csoportfejlődés modelljei
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Természetvédelmi közösségek Összeállította: Erdei-Gulyás Gabriella Origo Web Team HQL 2010 Kft.
A szervezeti kommunikáció
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció I.
Informatikai projektmenedzsment Oktató: Dr. Rutkovszky Edéné Tantárgykód: I3782 Előfeltétel: I2401 (Rendszerszervezés) Kredit: 4 Számonkérés: kollokvium.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Engedelmesség Milgram kutatása A kísérleti személyek 2/ 3-a úgy volt irányítva, hogy azt higgyék sérülést okoznak más emberi lénynek Az eredmények megismétlődtek.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
A hatékony vezető eszközei
Nemzetközi üzleti környezet
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Minőségbiztosítási ismeretek
Az iskolák formális jellemzői „A tanulók rendszeres nevelése-oktatása, alapműveltségi vizsgára történő felkészítése.” (25. §) HPP: részletes cél  Értékek,
Faj, Nemzet, Etnikai csoport, Kisebbségek Tantárgyfelelős: Dr
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
SZERVEZET Szervezeti okok è A felhasználók és az informatikai részleg közötti gyenge kommunikáció è A felhasználók és az informatikai részleg céljai ütköznek.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Kockázati értékelés kis szervezetekben Tar György Szeged, 2013.október
SZIE GTK TTI KFI-csoport
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Értékesítési képviselő – Food
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
A diszfunkcionálisan működő család
Előadás másolata:

Szervezeti kultúra

A szervezeti kultúra fogalom három alapvető jellemzője: A szervezeti kultúra emberi kreáció, "termék”, amelynek gyökerét a múltban találhatjuk meg, s amely akár generációkon át is öröklődött és csiszolódott. A szervezeti kultúra tanult jelenség. A csoport/társadalom új tagjai megfigyelés, tanulás útján sajátítják el s fogadják el mint normál viselkedésmintákat. A szervezeti kultúrának alig észlelhető a dinamikája, a változása, fejlődése csak lassan történhet.

A szervezeti kultúra modelljei A szervezeti kultúrák különféle típusaival Harrison, amerikai szervezetpszichológus foglalkozott részletesen, majd az angol Handy fejlesztette tovább a szakirodalomban Harrison modellként ismert kultúra-megközelítéseket.

A klub kultúra - Zeusz Az ilyen kultúra jellemzői a legszemléletesebben egy pókhálóval mutathatók be, amelyben legbelül, a középpontban áll a vezető, vagy foglal helyet a vezetés, a vezetői testület, amelyet körbevesznek az érdekek, a kapcsolatok, a befolyások koncentrikus körei. Klub kultúra – a pók

A szerep kultúra - Apolló Ez a fajta kultúra az előzőtől szinte mindenben különbözik. Ezt a kultúrát egy olyan, oszlopokból álló görög templomhoz lehetne hasonlítani, amelyben az oszlopokat bizonyos dobozokból építik fel, és minden egyes dobozon megtalálható a beosztás és a foglalkozás neve. Szerep kultúra – görög templom

A feladat kultúra - Athéné A feladat kultúra amiatt a szükség miatt fejlődött ki, hogy a szervezet a változásokra a szerep kultúránál gyorsabban tudjon válaszolni. E felfogás szerint a szervezet az erőforrásokat és a kiváló emberek csoportjait hozzárendeli egy adott feladathoz, projekthez, problémához. Ilyen módon minden feladathoz megvan a feladat követelte személyiség. Feladat kultúra – a háló

A személyiség kultúra - Dionüszosz A személyiség kultúrában a legnagyobb hangsúly az egyénen van, a szervezet maga az egyének képességei, talentumai köré épül ki. Személyiség kultúra – a csillag konstelláció

Szervezeti játszmák (Mintzberg, 1983) Játszmák a hatalom iránti ellenállásra, ezek az úgynevezett lázadási játszmák, az engedetlenség, a hatalom elutasítása a hatalom összpontosítása elleni felhívások. Játszmák az ellenállás letörésére, az ellen-lázadások, a hirtelen vizsgálatok, versengő csoportok létrehozása, felelősségek átrendeződése. A hatalmi alapok kiépítésére vonatkozó játszmák, azaz szponzorok keresése, felsőbb kapcsolatok építése, szövetségi kapcsolatok kialakítása a kollégákkal, "birodalom" kiépítése a beosztottakkal a szakértői tudás és hatalom felhalmozása.

Szervezeti játszmák (Mintzberg, 1983) Játszmák az ellenfelek és a riválisok kiütésére, az egyes személyek és a különböző ügyosztályok, csoportok közötti játszmák. Játszmák a szervezet megváltoztatására, egy csoport ellenállása a vezetéssel szemben, befolyásos külső szakértő által felnagyított alapkérdések.

Az intézményi kultúra háromsíkú modellje

Köszönöm a figyelmet! dr. Tóth András