Iskolakert.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Az olvasástanítás módszere:
Az iskolai szociálismunka
Az iskolai dokumentumok
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Napocska Napköziotthon
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Informatika tanítása ea.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A vidéki tér sikertényezői
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
ERDEI ISKOLÁK. Az erdei iskola meghatározása (Pedagógiai Lexikon, 1997) "A századforduló táján kibontakozó szabadlevegõs iskola egyik típusa. Az egészséges.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Informatika tanítása ea.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Iskolakert.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Iskolánk rövid, környezeti nevelési programjának bemutatása
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Iskolakert

Tegyük élővé az oktatást Ember gyermekeket neveljünk akik: közösségben élnek tudatosan élnek felelős életet élnek - akik „ A jég hátán is megélnek”

„Kell ez nagyon, igen nagyon…” …. Együtt… „Kell ez nagyon, igen nagyon…”

1.Iskolakert mozgalom célkitűzései Környezeti nevelés Ökológiai szemlélet alakítása Egészséges táplálkozás alakítása Elméleti és gyakorlati tudás összekapcsolása Munkára nevelés

2.Iskolakert típusok Vidéki települések Lakótelepi iskolák Elmaradott falusi térségek Ezen település típusokban más és más speciális szempontok adódnak az általános célkitűzéseken túl.

3.Iskolakertek helye és tulajdoni formája Iskola > udvarának átalakítása Önkormányzat >Kert,udvar,terület, raktár Önálló farmgazdaságok biztosítanak lehetőséget a működtetésre Iskolakert nagysága nagyon változó lehet

4.Iskolakert működtetés személyi feltételei Tanárok (környezeti ismereteket, technikát tanító) Kertész végzettségű szakember Gazdálkodó Önkéntes szülő Érdeklődő civil

5.Iskolakerti foglalkozások az órarendben NAT-ban a kertművelés nem szerepel így: egyes kapcsolódó tantárgyak terhére tartható meg a foglalkozás vagy szakköri foglalkozások keretében,tehát a részvétel önkéntes alapon működik.

„Hallom és elfelejtem, Látom és emlékszem rá, Csinálom és megértem.” (ÉLET)

6.Működtetés anyagi feltételei Ez a leglabilisabb eleme az iskolakert programnak. Terület biztosítása:önkormányzat,saját Forrás: pályázatok, helyi szervezetek, civilek, szülők adományaiból

7. Módszertan Az iskolakerti foglalkozások tapasztalatokat, gyakorlatot össze kell kapcsolni az iskolai tananyaggal(matek,földrajz,biológia,művészetek) Szükséges hogy a teljes tanári kar magáénak érezze az iskolakert programot és beillessze a saját tantervi anyagába Gyakorlati foglalkozásokat megelőzheti a szakirodalmi anyagok feldolgozása Önállóság szorgalmazása Játszva tanulás Alapvető viselkedési szokások kialakulása Közösségépítő szerep, csapatszellem

Rimóci Iskolakert program bemutatása „Kevés hasznosabb gyerekjátékot tudok elképzelni az iskolakerteknél. A virágok, fák, bokrok gondozásával már a legkisebbek is elsajátíthatják a kertészkedés alapjait, s az élmény egész életüket végigkíséri, majd-”

1.Célok 1.1 Oktatási célok gyakorlati tapasztalatokkal megerősíteni az elméleti tudást saját megfigyelésekkel, elemzésekkel, felismerésekkel alátámasztva, ok-okozati összefüggéseket keresni diverzitás, körforgás mértékek-korlátok örökléstan erőforrások, fenntarthatóság kerti munka és különböző tantárgyak közötti összefüggésekre rávilágítani 1.2 Nevelési célok természet és környezet iránti viszony formálása kreativitás aktivizálása általános műveltség bővítése esztétikai érzék fejlesztése szemléletmód formálása(egészséges ételek,az értékek tisztelete)

2.Működés Önkormányzat:kert és a kertvezető 1- 8 osztály gyermekek Igazgató által kijelölt órákról engedik el a gyerekeket 4-6 fős csoportokban Szaktanár előre megtervezett program szerint dolgozik ! Mindig az aktuális időszaki munkák függvényében Havonta nyílt napok(vendég iskolákat, szülőket,fogadunk s velük együtt működve munkálkodunk) Részt veszünk a falu közösségi életében (falunapi termelő piacon, szüreti főzőversenyen)

Iskolakert nyári működtetése Kert fennmaradásának biztosítása A kert >nyári táborként is üzemel (elfoglaltságot a nyárra és sokszor napi 1x biztos élelem)

„Jól táplált gyerekek, sokkal motiváltabbak a tanulásban.”

3. Finanszírozás Önkormányzat támogatása (telek, oktatói státusz,szántás, közmunkások segítsége) Működéshez szükséges eszközök adományokból (ez évben pályázatból) Egyéni felajánlások Ikon Stúdió Egyesület segítsége Gyermekek szerveztek piac délutánokat, árulták portékájukat falunapon

Tanárok – diákok közötti kereskedelem

Piaci portékák

4. Iskolakert program és Kulcskompetencia Az UNIO elv alapján a NAT is átveszi a kulcskompetenciák fejlesztésének szükségszerűségét. Kulcskompetenciák: Természettudományos és technikai Kezdeményező képesség és vállalkozói Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejező készség

5. Iskolakert= Iskola természetben Szabadtéri osztályterem Valóságos problémákra keressük a választ Munka értékének megismerése Sokrétű intelligencia fejlesztése

Jó szerencsét és Jó kedvet Köszönöm a figyelmet!