Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP 3.1.3 Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A közoktatás fejlesztésének időszerű kérdései Budapest november 22. Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető..
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
T I O K Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központok a kompetencia-alapú tanítási- tanulási programok elterjesztése érdekében.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
intézményi folyamat-szaktanácsadó
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
A nevelési-oktatási program előzményei
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Előadás másolata:

Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra

Készítette: Tóth Györgyné A kompetenciafejlesztés jövője

Készítette: Tóth Györgyné Megjelenő gondok Nemzetközi mérések eredményei (PISA, MONITOR, IEA, SIALS) Nemzetközi mérések eredményei (PISA, MONITOR, IEA, SIALS) Munkaerő-piaci érvényesülés szempontjából felértékelődő kompetenciák hiánya Munkaerő-piaci érvényesülés szempontjából felértékelődő kompetenciák hiánya A tantervi követelményrendszer által megjelenített fogalmi rendszer nem felel meg a tanulók életkori sajátosságainak A tantervi követelményrendszer által megjelenített fogalmi rendszer nem felel meg a tanulók életkori sajátosságainak

Készítette: Tóth Györgyné Nemzetközi tapasztalatok Anglia Anglia 1998: szövegértés-szövegalkotás nemzeti stratégiája1998: szövegértés-szövegalkotás nemzeti stratégiája 2001: tanulási motiváció2001: tanulási motiváció Ausztrália: egyszerűségre, használhatóságra törekvés Ausztrália: egyszerűségre, használhatóságra törekvés Egyesült Államok: Egyesült Államok: standardok,standardok, kereszttantervekkereszttantervek

Készítette: Tóth Györgyné Kompetencia területek meghatározása szövegértési-szövegalkotási kompetenciák matematikai kompetenciák IKT kompetenciák idegen nyelvi kompetenciák szociális és életviteli kompetenciák, környezeti nevelés életpálya-építési kompetenciák óvodai nevelés kezdőszakasz (és óvoda-iskola átmenet) NAT műveltségi területek kereszttantervi területek NAT kiemelt fejlesztési területei OM közoktatás- fejlesztési stratégia kulcskompetenciái NAT NFT

Készítette: Tóth Györgyné Programfejlesztés Cél: megteremteni a fejlesztések intézményi bevezetésének feltételeit Cél: megteremteni a fejlesztések intézményi bevezetésének feltételeit 2004: a suliNova segítségével megindul a programcsomagok kidolgozása 2004: a suliNova segítségével megindul a programcsomagok kidolgozása 2005: tesztelés 2005: tesztelés

Készítette: Tóth Györgyné Operatív programok kiírása HEFOP HEFOP/2004/3.1.2 HEFOP/2004/3.1.2 Térségi Iskola- és Óvodafejlesztõ Központok megalapítása a kompetencia- alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése érdekében HEFOP/2005/3.1.3 HEFOP/2005/3.1.3 Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra

Készítette: Tóth Györgyné Pályázatok támogató rendszere Részletesen kidolgozott programcsomagok Részletesen kidolgozott programcsomagok pedagógiai koncepció programtanterv modulleírások taneszközök értékelési eszközök Pedagógus felkészülését segítő eszközök a program támogató rendszere Ingyenes hozzáférés tanárnak, diáknak egyaránt

Készítette: Tóth Györgyné Pályázatok támogató rendszere Továbbképzési rendszer működtetése Továbbképzési rendszer működtetése Vezetői képzések Informatikai (SDT) képzések Módszertani képzések Kompetencia területekhez tartozó alapképzések Ft értékben

Készítette: Tóth Györgyné Pályázatok támogató rendszere Mentori rendszer biztosítása Mentori rendszer biztosítása Óralátogatások a TIOK-os intézményekbenÓralátogatások a TIOK-os intézményekben Mentori munkakapcsolat, tanácsadás, tapasztalat átadás (kölcsönös)Mentori munkakapcsolat, tanácsadás, tapasztalat átadás (kölcsönös) Ft értékben

Készítette: Tóth Györgyné Pályázat támogató rendszere Informatikai infrastruktúra fejlesztése Informatikai infrastruktúra fejlesztése Ft értékben

Készítette: Tóth Györgyné Feladataink Implementáció: PP, HT módosítása Implementáció: PP, HT módosítása Pedagógusok részéről Pedagógusok részéről Tananyag adaptációTananyag adaptáció TananyagfejlesztésTananyagfejlesztés Tanmenet készítésTanmenet készítés Program elterjesztése (belső képzés)Program elterjesztése (belső képzés) MegújulásMegújulás Anyagi elismerés

Készítette: Tóth Györgyné A kompetenciafejlesztés jövője Újabb pályázati kiírások Újabb pályázati kiírások TÁMOP Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – korszerű intézményekben

Készítette: Tóth Györgyné Feladataink a jövőben További tanulói rétegek bevonása További tanulói rétegek bevonása Az alapvető kulcskompetenciák fejlesztése más tantárgyak keretén belül is (kereszttantervek alkalmazása) Az alapvető kulcskompetenciák fejlesztése más tantárgyak keretén belül is (kereszttantervek alkalmazása) Kooperatív módszerek alkalmazása minden tantárgy oktatásában Kooperatív módszerek alkalmazása minden tantárgy oktatásában Pedagógus szerep átértékelése Pedagógus szerep átértékelése

Készítette: Tóth Györgyné Elvárható eredmény Motiváltabbak lesznek a diákjaink Motiváltabbak lesznek a diákjaink Kialakul bennük az együttműködési készség Kialakul bennük az együttműködési készség Differenciált fejlesztéssel minden gyerek a saját szintjén fejlődik Differenciált fejlesztéssel minden gyerek a saját szintjén fejlődik Ismereteik alkalmazható tudássá válnak Ismereteik alkalmazható tudássá válnak A kialakuló kulcskompetenciák képessé teszik őket az élethosszig való tanulásra A kialakuló kulcskompetenciák képessé teszik őket az élethosszig való tanulásra

Készítette: Tóth Györgyné A lényeg Boldog gyerek Kiegyensúlyozott felnőtt A tanítás gyökere keserű, de gyümölcse édes. Arisztotelész

Készítette: Tóth Györgyné Köszönöm a figyelmet!