Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra
Készítette: Tóth Györgyné A kompetenciafejlesztés jövője
Készítette: Tóth Györgyné Megjelenő gondok Nemzetközi mérések eredményei (PISA, MONITOR, IEA, SIALS) Nemzetközi mérések eredményei (PISA, MONITOR, IEA, SIALS) Munkaerő-piaci érvényesülés szempontjából felértékelődő kompetenciák hiánya Munkaerő-piaci érvényesülés szempontjából felértékelődő kompetenciák hiánya A tantervi követelményrendszer által megjelenített fogalmi rendszer nem felel meg a tanulók életkori sajátosságainak A tantervi követelményrendszer által megjelenített fogalmi rendszer nem felel meg a tanulók életkori sajátosságainak
Készítette: Tóth Györgyné Nemzetközi tapasztalatok Anglia Anglia 1998: szövegértés-szövegalkotás nemzeti stratégiája1998: szövegértés-szövegalkotás nemzeti stratégiája 2001: tanulási motiváció2001: tanulási motiváció Ausztrália: egyszerűségre, használhatóságra törekvés Ausztrália: egyszerűségre, használhatóságra törekvés Egyesült Államok: Egyesült Államok: standardok,standardok, kereszttantervekkereszttantervek
Készítette: Tóth Györgyné Kompetencia területek meghatározása szövegértési-szövegalkotási kompetenciák matematikai kompetenciák IKT kompetenciák idegen nyelvi kompetenciák szociális és életviteli kompetenciák, környezeti nevelés életpálya-építési kompetenciák óvodai nevelés kezdőszakasz (és óvoda-iskola átmenet) NAT műveltségi területek kereszttantervi területek NAT kiemelt fejlesztési területei OM közoktatás- fejlesztési stratégia kulcskompetenciái NAT NFT
Készítette: Tóth Györgyné Programfejlesztés Cél: megteremteni a fejlesztések intézményi bevezetésének feltételeit Cél: megteremteni a fejlesztések intézményi bevezetésének feltételeit 2004: a suliNova segítségével megindul a programcsomagok kidolgozása 2004: a suliNova segítségével megindul a programcsomagok kidolgozása 2005: tesztelés 2005: tesztelés
Készítette: Tóth Györgyné Operatív programok kiírása HEFOP HEFOP/2004/3.1.2 HEFOP/2004/3.1.2 Térségi Iskola- és Óvodafejlesztõ Központok megalapítása a kompetencia- alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése érdekében HEFOP/2005/3.1.3 HEFOP/2005/3.1.3 Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra
Készítette: Tóth Györgyné Pályázatok támogató rendszere Részletesen kidolgozott programcsomagok Részletesen kidolgozott programcsomagok pedagógiai koncepció programtanterv modulleírások taneszközök értékelési eszközök Pedagógus felkészülését segítő eszközök a program támogató rendszere Ingyenes hozzáférés tanárnak, diáknak egyaránt
Készítette: Tóth Györgyné Pályázatok támogató rendszere Továbbképzési rendszer működtetése Továbbképzési rendszer működtetése Vezetői képzések Informatikai (SDT) képzések Módszertani képzések Kompetencia területekhez tartozó alapképzések Ft értékben
Készítette: Tóth Györgyné Pályázatok támogató rendszere Mentori rendszer biztosítása Mentori rendszer biztosítása Óralátogatások a TIOK-os intézményekbenÓralátogatások a TIOK-os intézményekben Mentori munkakapcsolat, tanácsadás, tapasztalat átadás (kölcsönös)Mentori munkakapcsolat, tanácsadás, tapasztalat átadás (kölcsönös) Ft értékben
Készítette: Tóth Györgyné Pályázat támogató rendszere Informatikai infrastruktúra fejlesztése Informatikai infrastruktúra fejlesztése Ft értékben
Készítette: Tóth Györgyné Feladataink Implementáció: PP, HT módosítása Implementáció: PP, HT módosítása Pedagógusok részéről Pedagógusok részéről Tananyag adaptációTananyag adaptáció TananyagfejlesztésTananyagfejlesztés Tanmenet készítésTanmenet készítés Program elterjesztése (belső képzés)Program elterjesztése (belső képzés) MegújulásMegújulás Anyagi elismerés
Készítette: Tóth Györgyné A kompetenciafejlesztés jövője Újabb pályázati kiírások Újabb pályázati kiírások TÁMOP Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – korszerű intézményekben
Készítette: Tóth Györgyné Feladataink a jövőben További tanulói rétegek bevonása További tanulói rétegek bevonása Az alapvető kulcskompetenciák fejlesztése más tantárgyak keretén belül is (kereszttantervek alkalmazása) Az alapvető kulcskompetenciák fejlesztése más tantárgyak keretén belül is (kereszttantervek alkalmazása) Kooperatív módszerek alkalmazása minden tantárgy oktatásában Kooperatív módszerek alkalmazása minden tantárgy oktatásában Pedagógus szerep átértékelése Pedagógus szerep átértékelése
Készítette: Tóth Györgyné Elvárható eredmény Motiváltabbak lesznek a diákjaink Motiváltabbak lesznek a diákjaink Kialakul bennük az együttműködési készség Kialakul bennük az együttműködési készség Differenciált fejlesztéssel minden gyerek a saját szintjén fejlődik Differenciált fejlesztéssel minden gyerek a saját szintjén fejlődik Ismereteik alkalmazható tudássá válnak Ismereteik alkalmazható tudássá válnak A kialakuló kulcskompetenciák képessé teszik őket az élethosszig való tanulásra A kialakuló kulcskompetenciák képessé teszik őket az élethosszig való tanulásra
Készítette: Tóth Györgyné A lényeg Boldog gyerek Kiegyensúlyozott felnőtt A tanítás gyökere keserű, de gyümölcse édes. Arisztotelész
Készítette: Tóth Györgyné Köszönöm a figyelmet!